هر آنچه دربرنامه دیشب نود 94/08/11 گذشت



اخبار,اخبارورزشی, برنامه  نود

برنامه 90 دوشنبه شب یازدهم آبان ماه دقایق پیش روی آنتن رفته است.

 با سوالی 3 گزینه ای درباره دربی که به مهمترین اتفاق شهرآورد اشاره دارد با بررسی درگیری لفظی میان کارلوس کی روش و دبیرکل فدارسیون آغاز به کار کرد.

در بازنمایی گفت و گوی کی روش با خبرنگاران صحنه هایی از واکنش های او به صحبت های اسدی پخش شد که وجوه تازه ای از سرمربی تیم ملی را نشان داد. چهره کی روش در لحظه ای که قصد داشت به دلیل صحبت های اسدی درباره فرگوسن ظاهرا بخندد شگفت انگیز به نظر می رسید.

مرور صبح دربی در اردوی سرخابی
میثاقی گزارشگر برنامه نود از صبح دربی به ورزشگاه آزادی رفته و گزارشی از حواشی بازی در ورزشگاه و البته اردوی دو تیم تهیه کرده بود. او با بازیکن دو تیم استقلال و پرسپولیس در صبح بازی صحبت کردو نظر آنها را درباره بازی پرسید و سپس سری به گوشه و کنار ورزشگاه زد و با افرادی که در اطراف ورزشگاه مشغول کسب و کار هستند نیز گفت و گو کرد.

پیش بازی دربی 81 از نگاهی دیگر
خلاصه دربی 81
قصه بازی استقلال و پرسپولیس در روز جمعه گذشته قسمت بعدی برنامه نبود که به شکل روایتی و گزارشی آماده و روی آنتن رفت. مرور لحظات کمتر دیده شده بازی و تقطیع آن به برخی حاشیه ها و البته در پایان مصاحبه یا مصاحبه های بعداز مسابقه این بخش نود را به پایان رساند. نود بعد از این قسمت داوری محسن ترکی در این مسابقه را بررسی خواهد کرد.

خلاصه و حواشی داربی 81
 ترکی فقط دو اشتباه داشت
مسعود مرادی داور بازنشسته فوتبال ایران که برای نقد داوری دربی 81 به استودیوی نود آمده است، نمره خوبی را در داوری دربی به محسن ترکی داد.

بنابر آنچه که در برنامه نود به نمایش درآمد ترکی فقط در دو صحنه اشتباه کرده است. او در نیمه اول خطای هرائر مگویان را روی مهدی طارمی نگرفت و این بازیکن را جریمه نکرد و در نیمه دوم نیز می توانست به رضا نورمحمدی بابت خطا روی مهدی رحمتی کارت بدهد.

همچنین مشخص شد اوقات تلف شده در نیمه دوم 3 دقیقه 47 ثانیه که ترکی آن را به سمت بالا رند کرده است. تصمیم جنجالی ترکی در ادامه بازی تا دقیقه 95 که گل پرسپولیس در آن دقایق به ثمر رسید نیز از سوی مسعود مرادی درست ارزیابی شد چراکه وقت هدر رفته این بازی در اوقات تلف شده در لحظات مصدومیت مهدی رحمتی یک دقیقه و 20 ثانیه بوده است. گل پرسپولیس در دقیقه 95.9 به ثمر رسید و بنابراین اعتراض استقلالی ها مبنی بر وقت اضافی وارد نیست.

آنالیز داوری داربی 81 توسط مسعود مرادی
ستاره بایرن و آلمان :علی کریمی می توانست شماره یک بایرن باشد
پل برایتنر ستاره سابق تیم ملی فوتبال آلمان که با یک هیات تجاری به تهران آمده است، امشب میهمان برنامه نود بود. برایتنر با وجود خداحافظی 30 ساله از فوتبال همچنان روی فرم و خوش پوش و خوش صحبت است، با آغاز حرف هایش در برنامه نود حافظه خود را به نمایش گذاشت. براینتر در ابتدا اعلام کرد از حضور خود برای چهارمین مرتبه در ایران خوشحال است و سپس گریزی به سفر اول خود به ایران با تیم بایرن مونیخ زد و بازی که با این تیم و پرسپولیس انجام داد. او ورزشگاه آزادی را بزرگ و زیبا توصیف کرد و گفت احساس وصف ناپذیری در این ورزشگاه داشته است.

وی سپس به حضور 3 بازیکن ایرانی در بایرن مونیخ پرداخت. او ابتدا درباره دایی چنین گفت: هر 3 بازیکن ایرانی حاضر در بایرن تاثیر خود در این تیم گذاشتند. علی دایی یک گلزن فوق العاده بود که با حضور او و شم گلزنی اش ما در خط حمله شرایط بهتری داشتیم. دایی اگر امروز فوتبال بازی می کرد می توانست کاملا موفق تر باشد چراکه دفاع آخر از فوتبال امروز حذف شده و تیم ها با دفاع خطی بازی می کنند که این فرصت بیشتری را در اختیار او قرار می داد. با این حال دایی گل های فوق العاده ای را چه برای بایرن وچه برای تیم بعدی اش که هرتا بی اس برلین وارد دروازه حریفان کرد و ما همیشه او را تحسین می کردیم.

برایتنر سپس درباره وحید هاشمیان صحبت کرد و او را نیز بازیکن باکیفیت نامید و گفت: شاید انجام دو مسابقه هفتگی در روزهای شنبه و چهارشنبه بالاتر از حد توان هاشمیان بود و او نتوانست ریتم بدنی خود را با این فشار هماهنگ کند.

اما اوج صحبت های برایتنر حرف های او درباره علی کریمی بود. برایتنر گفت: زمانی که علی کریمی به تیم بایرن آمد در همان بازی های اول چیز فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشت. من وقتی بازی های او را می دیدم پیش خودم می گفتم همین است، بایرن بعد از مدت ها دوباره صاحب یک هافبک تراز اول شده است. کریمی بازیکنی بود که با حس و دید خود صحنه های بعدی را پیش بینی می کرد و بهترین تصمیم را می گرفت اما فکر می کنم با وجود شروع عالی او نتوانست فشار نفر اول بودن در خط میانی یک تیمی مثل بایرن را تحمل کند. شاید اگر چنین نمی شد او می توانست خیلی بیش از این در بایرن بدرخشد.

وقتی غرور آلمانی تمام شد
پل برایتنر که بعد از یک تنفس دوباره بابرنامه نود گفت و گو می کرد حضورش در ایران را به نوعی به آغاز همکاری احتمالی باشگاه بایرن با فوتبال ایران نسبت داد و سپس به سوال عادل فردوسی پور درباره تغییرات فوتبال آلمان پاسخ گفت.

براینتر در پاسخ به این سوال که فوتبال آلمان چگونه بعد از افتی شدید اینچنین رشد کرده است آن را ناشی از تغییر شرایط آموزشی فوتبالیست ها دانست. وی گفت: ما از فوتبالیست ها شبیه کارگرها استفاده می کردیم. این در حالی است که بازیکنان باید در سنین پایین به بازی بپردازند. ما خود را در دنیا بهترین می دانستیم حال آنکه واقعا اینطور نبود و این مساله را پذیرفتیم و به مرزهای خارجی نگاه کردیم و دیدیم بخصوص در اسپانیا چه می کنند. ما سال های سال فوتبال من تو من بازی می کردیم در حالی که فوتبال دنیا به سمت ترکیبی پیش می رفت. کاری که گواردیولا آن را به بهترین نحو در بارسلونا انجام داده است. با این رویه فوتبال آلمان تغییر کرد و دوباره به قهرمانی جهان رسید.

وی همچنین درباره حضور بازیکنان چند ملیتی در تیم ملی آلمان گفت: حضور این بازیکنان که در امکانات آلمان رشد می کنند، تنوع بیشتری به تیم ما می دهد و آلمان می تواند با تاکتیک های متفاوت و متنوعی بازی کند. برایتنر بایرن را قهرمان اصلی بوندس لیگا نامید.
براتینر در پاسخ به این سوال که آیا گواردیولا در تیم بایرن می ماند یا خیر پاسخ داد: هنوز نمی دانیم که این اتفاق می افتد یا نه.

شادی یک پرسپولیسی بعد از گلزنی مقابل پرسپولیس!
آیتم تقویم نود این هفته برنامه نود شامل بخش های متفاوتی بود که جالب ترین آنها به مرور بازی پرسپولیس ـ پاس در دوره سرمربیگری وینگو بگوویچ در لیگ سوم حرفه ای اختصاص داشت. این مسابقه جذاب و جنجالی در آن سال بود که پاس آن را با نتیجه 2 ـ 1 از پرسپولیس برد. آنچه که این بازی را حساس می کرد حضور بازیکنان اخراج شده از پرسپولیس مثل بهنام ابوالقاسم پور و بهروز رهبری فر در لباس تیم پاس بود. دوبازیکنی که اتفاقا تاثیر بسیاری در این بازی داشتند.

گزارشگر برنامه نود در مورد پنالتی ای که بهروز رهبری فر وارد دروازه پرسپولیس کرد با این بازیکن که همواره ادعای پرسپولیسی بودن داشته گفت و گو کرد و رهبری فر با کلماتی متفاوت درباره آن پنالتی صحبت کرد. جالب آنکه رهبری فر اعتقاد داشت آن پنالتی را آرام زده و بعد از آن گل خوشحالی نکرده که تصاویر آن مسابقه کاملا خلاف این موضوع را نشان داد. همچنین بهروز رهبری فر گفت مهدی هاشمی نسبت دوست چندین ساله اش که سال ها با او زندگی کرده یک پرسپولیسی دو آتشه است.

تقویم نود
بررسی بازی های لیگ برتر
در ادامه برنامه نود 3 بازی گسترش ـ پدیده، ذوب آهن ـ راه آهن، سپاهان ـ استقلال اهواز، سیاه جامگان ـ سایپا و نفت ـ استقلال خوزستان مورد بررسی قرار گرفت تا برنامه نود با سرعت زیاد به لحظات پایانی خود نزدیک شود.

در بررسی داوری های این 5 بازی مشخص شد یک پنالتی برای پدیده و یک پنالتی برای استقلال خوزستان این هفته گرفته نشده است. با این وصف استقلال خوزستان در دومین بازی متوالی از دریافت یک پنالتی محروم شد.

نود در پایان بازی های هفته گذشته لیگ ‌را با دور تند مورد بررسی قرار داد و در حداکثر زمان ممکن به پایان رسید تا برنامه امشب عادل فردوسی پور آرام و ‌بی حاشیه باشد.

  اخبار ورزشی  -  ورزش سه 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------