تاج: مشکلات داوری می‌دانم کجاست اما نمی‌خواهم آن را باز کنم



اخبار,اخبار ورزشی,مهدی تاج

رئیس سازمان لیگ گفت: مبدأ مشکلات داوری می‌دانم از کجاست اما نمی‌خواهم آن را باز کنم.

  مهدی تاج در گفت‌وگو با رادیو ورزش در خصوص مشکلات داوری و نامه وی به رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: وقتی من چنین نامه‌ای را به آقای کفاشیان زدم یعنی صراحتا قبول داریم که مشکلات داوری در لیگ وجود دارد. ولی این مشکلات متوجه سازمان لیگ نیست یعنی سازمان لیگ هیچ نقشی در انتخاب و چیدمان داوران ندارد.

وی افزود: متأسفانه امسال اشتباهات داوری زیاد شده است و ما می‌دانیم که باشگاه‌ها در حال ضربه خوردن از این قضیه هستند. قبلا هم این موضوع را تذکر داده بودیم و شاهد بودیم که این مسئله ادامه پیدا کند به مشکل می‌خوریم. من انصافا بازی نیمه اول پرسپولیس و ذوب آهن را ندیدم و در نیمه دوم متوجه شدم که اتفاقاتی افتاده است. این را هم بگویم من مبدأ مشکلات داوری را می‌دانم اما نمی‌خواهم به آن بپردازم.

تاج ادامه داد: من در این چند روز مصاحبه کارشناسان داوری را خوانده‌ام و به خوبی متوجه شده‌ام که خیلی از این اظهارنظرها از سر دلسوزی است. ما باید کارشناسان را دور هم جمع کنیم و از اظهارنظر آنها استفاده کنیم. داوری یک فن تخصصی است و باید به آن اهمیت بدهیم.قطعا نظر کارشناسان می‌تواند به بهبود کیفیت داوری کمک کند. اگر علاج کار استفاده از داور خارجی است آن بررسی شود و اگر نیست به دنبال راهکار باشیم.

تاج ادامه داد: حتی اگر 15-10 بازی هم داوری‌ها خوب باشد کافی است در یک بازی اتفاق داوری رخ دهد دوباره همه هجمه‌ها شروع می‌شود. چون مشکلات ما از ریشه حل نمی‌شود. من در نامه‌ای که به کفاشیان داده‌ام صراحتا خواسته‌ام که خود ایشان به این موضوع ورود کند چون ما این مشکلات را می‌بینیم.

رئیس سازمان لیگ تأکید کرد: داوران هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و باید حرف آنها را هم شنید. به نظر من با عذرخواهی داوران مشکلی حل نمی‌شود و ناراحتی هواداران پرسپولیس هم برطرف نمی‌شود. ما در سازمان لیگ زحمات زیادی می‌کشیم و کلی اتفاق خوب در این مدت افتاده است مثلا همین برگزاری دربی نمونه خوبی است اما اگر در همین دربی داور یک اشتباه بزرگ انجام می‌داد همه چیز تحت تأثیر آن قرار می‌گرفت.


اخبار   ورزشی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------