آنهایی که منافعشان در فوتبال قطع شده ، غوغا می‌کنند



اخبار,اخبارورزشی ,فوتبال  ایران


 وزیر ورزش و جوانان در نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات حاضر شد و در حاشیه این بازدید دقایقی را هم در غرفه روزنامه شهروند به سوالات ورزشی ما پاسخ داد. محمود گودرزی با درخواست‌های زیادی از سوی مردم روبه‌رو بود که اکثرا به استقلال و پرسپولیس مربوط می‌شد. ما نیز سعی کردیم دغدغه‌هایی را که مردم این روزها درباره این ٢ تیم و همچنین تیم‌ملی فوتبال کشورمان دارند، با وزیر ورزش در میان بگذاریم. در ادامه متن گفت‌وگوی «شهروند» را با محمود گودرزی می‌خوانید:


 یکی از دغدغه‌های امروز مردم که خودتان هم شاهد آن هستید، شرایط استقلال و پرسپولیس است. فکر می‌کنید تا چه حد این ٢ باشگاه به ایده‌آلی که مورد نظرتان بوده، رسیده‌اند؟
مسأله این ٢ تیم بسیار مهم است و ما نیز به این موضوع کاملا واقف هستیم. ثبات و رشد تیم‌های استقلال و پرسپولیس به رشد ورزش کشور کمک می‌کند و حتی می‌تواند ورزش کشور را متحول کند. ما هم باید به دنبال این باشیم که ثبات را بر این ٢ باشگاه حاکم کنیم و تمام تلاش خود را در این راستا به کار گرفته‌ایم.


 مهم‌ترین معضل در سال‌های اخیر درباره این ٢ باشگاه مشکلات مالی بوده است.
خوشبختانه در باشگاه پرسپولیس با هیأت‌مدیره قدرتمندی که حضور دارد، مشکلات مالی تا حدود زیادی رفع شده است. اسپانسری که اخیرا با این باشگاه قرارداد بسته، قرار است ٣٠‌میلیارد تومان به باشگاه تزریق کند که مبلغ قابل توجهی است، پس فعلا دغدغه مالی در این باشگاه وجود ندارد. در استقلال نیز سعی کردیم همین روند را در پیش بگیریم و آن‌جا نیز تقریبا مشکل مالی دیده نمی‌شود.


  از نظر نتایج اما با وجود صدرنشینی استقلال، پرسپولیسی‌ها از شرایط تیم خود رضایت ندارند.


همان‌طور که شما گفتید استقلال هم‌اکنون در صدر جدول است و بهترین نتایج را کسب کرده است. در پرسپولیس هم در بخش فنی آنها از سرمربی خوبی برخوردارند که قبلا سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان بوده و تقریبا تمام هواداران از برانکو راضی هستند.


 پس معتقدید این ٢ باشگاه از نظر فنی نیز در مسیر پیشرفت قرار دارند؟
فقط در این میان برخی افراد که منافعی داشتند و از این تیم‌ها کنار گذاشته شدند و دستشان دیگر در این تیم‌ها بند نیست، غوغا می‌کنند. این افراد فضا را ملتهب می‌کنند که به نفع استقلال و پرسپولیس نیست. اگر واقعا این آقایان هدفشان کمک به سرخابی‌هاست، باید فضا را آرام نگه دارند. در کل امیدوار هستیم که پرسپولیس نیز نتایج خوبی بگیرد، البته اگر داوران اجازه دهند!


 گفتید داوران، اتفاقا این روزها بحث‌های زیادی در این‌باره مطرح می‌شود و پرسپولیسی‌ها شدیدا شکایت دارند. نظر شما چیست؟
درباره داوری با وجود اشتباهاتی که بوده و اعتراضاتی که انجام شده، هنوز شکایت رسمی به دست ما نرسیده است. به محض این‌که این اتفاق رخ دهد، پیگیری می‌کنیم و این موضوع را به بخش حقوقی وزارتخانه ارجاع می‌دهیم تا به صورت دقیق آن را بررسی کنند. در هر صورت امیدوارم از این پس شاهد اشتباهات داوری کمتری در فوتبال کشورمان باشیم.


تیم‌ملی فوتبال کشورمان نیز در مسیر صعود به جام‌جهانی قرار داد اما اختلاف اسدی، دبیرکل فدراسیون و کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی در هفته‌های اخیر همه چیز را تحت‌تاثیر خود قرار داده است.


من هم در جریان این موضوع قرار گرفتم و کفاشیان را احضار کردم. از آن روزی که رئیس فدراسیون را خواستم و توصیه کردم برای جلوگیری از وقوع چنین بحث‌هایی ورود کند، فضا خیلی آرام‌تر شده است. امیدوار هستیم که فدراسیون درباره چنین مسائلی بیشتر مدیریت کند تا دیگر فوتبال کشورمان تحت‌تاثیر چنین مسائلی قرار نگیرد.


پس شما بیشتر از این قصد ندارید به چنین ماجراهایی ورود کنید. درست است؟
همانطور که گفتم ما ورود کردیم. از رئیس فدراسیون خواستم دعوای شخصی میان ٢ نفر را تمام کند و این اتفاق هم فعلا افتاده است. این‌گونه بحران‌سازی‌ها قطعا لطمات زیادی به تیم‌ملی فوتبال کشورمان می‌زند و امیدوارم دیگر هیچ‌وقت شاهد آن نباشیم. تمام اعضای فدراسیون، تیم‌ملی و حتی وزارت ورزش تنها باید یک هدف داشته باشند که آن هم حمایت از تیم‌ملی فوتبال کشورمان است. اگر همدلی وجود داشته باشد، قطعا می‌توان به آینده امیدوار بود.


در آخر درباره ورزش پاک بپرسیم که یکی از شعارهای همیشگی شماست.
در مدتی که من در وزارت ورزش حضور داشتم، اقدامات زیادی درباره موضوعاتی چون دوپینگ، داوری، مسائل مالی، صغر سنی و... انجام داده و سعی کردیم درنهایت شفافیت با تخلفات برخورد کنیم. با این حال از رسانه‌ها نیز می‌خواهم که به ما در راستای پاکسازی ورزش کمک کنند و با نقد منصفانه مسائلی را به گوش ما برسانند که ما بتوانیم از آنها استفاده کنیم. این خط را تا زمانی که حضور داریم، ادامه می‌دهیم تا ان‌شاءالله به ورزش پاک برسیم.


 اخبارورزشی  -  شهروند 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------