فولاد در فولادشهر صدرنشین می‌شود؟/ نبرد بحران‌زده‌ها در شهرهای شمالی




اخبار ورزشی - فولاد در فولادشهر صدرنشین می‌شود؟/ نبرد بحران‌زده‌ها در شهرهای شمالی

  روز نخست از هفته بیست و سوم لیگ، هفته‌ای که توجه اکثر فوتبالی‌ها به دربی 78 پایتخت است، درحالی پنجشنبه پیگیری می‌شود که فولاد در صورت پیروزی برابر ذوب‌آهن، موقتا صدرنشین می‌شود و استرس و هیجانات دربی را بیشتر خواهد کرد. رویارویی تیم‌های بحران زده در رشت و تبریز و تقابل ابراهیم‌زاده با سپاهان از دیگر اتفاقات جالب دیدارهای این هفته است.

اخبار,اخبار ورزشی,رقابتهای فوتبال لیگ برتر


به گزارش  مهر، هفته بیست و سوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا پنجشنبه با برگزاری 6 دیدار آغاز می‌شود که می توان از دیدار ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان به عنوان مهمترین بازی این روز نام برد چرا که فولاد در صورت پیروزی در این بازی به صدرجدول خواهد رسید.

در این روز در شهر رشت دو تیم بحران‌زده داماش و فجرسپاسی برابر هم به میدان می‌روند و راه‌آهن در روز رویارویی ابراهیم‌زاده با سپاهان، میزبان یکی از موفق‌ترین تیم‌های هفته‌های اخیر لیگ برتر است. تراکتور و صبا هم دو تیم بحرانی هستند که در این هفته مقابل هم قرار می‌گیرند. در زیر اشاره به این بازی‌ها می‌شود:

داماش گیلان - فجرسپاسی شیراز
این بازی، جدال تیم‌های بحران زده لیگ است، یکی در میانه جدول و دیگری در قعر. یکی از هفته شانزدهم تا به امروز تنها یک امتیاز گرفته است و از رده هفتم به رده یازدهم سقوط کرده و تیم مهمان از هفته سیزدهم تا به امروز طعم پیروزی را نچشیده و قعرنشین لیگ است.

در جنگ بحران زده‌ها، اگر داماش که اسیر مشکلات مدیریتی و مالی است، بتواند به پیروزی برسد، تا حدودی به وضعیت خود سروسامان می‌دهد اما در صورت شکست به قعرنشینان نزدیک‌تر می‌شود. فجرسپاسی هم برابر فرار از قعر باید در زمین حریف پیروز شود. این اتفاق به ناکامی 9 هفته‌ای خود در لیگ پایان داده و شانس فرار از قعر را دارد. تساوی و باخت دردی از تیم پیرترین مربی لیگ دوا نکرده و ممکن است آنها را همچنان در قعر جدول نگه دارد.

ذوب‌آهن اصفهان - فولاد خوزستان
خروج از بحران 13 هفته بدون پیروزی با شکست دادن نفت در تهران به پایان رسید تا ذوب‌آهن از بین مثلث فانوس بدستان خارج شود. شاگردان مجتبی تقوی که هفته پیش با پیروزی برابر نفت، مانع صدرنشینی این تیم شد، در دومین دیدار متوالی خود با تیم‌های بالای جدول، اگر بتواند فولاد را شکست دهد، دو اتفاق مهم را رقم زده است. ابتدا فاصله بیشتر از تیم‌های پائین جدول و دوم ممانعت از صدرنشینی موقت فولاد.

اما شاگردان سراپا انگیزه حسین فرکی که پس از دو پیروزی متوالی در لیگ به رده دوم صعود کردند، در هفته رویارویی استقلال و پرسپولیس، این فرصت را دارند تا در صورت شکست دادن ذوب‌آهن و ناکامی استقلال در دربی، در پایان هفته بیست و سوم صدرنشین شوند.

تراکتورسازی تبریز - صبای قم
چهار هفته بدون پیروزی و اختلاف بین سکوها و سرمربی؛ اینها مشکلات تراکتورسازی در نیم فصل دوم لیگ برتر است. آنها هرچند هفته پیش با گل دقایق پایانی علی کریمی از شکست برابر سایپا فرار کردند اما از دست دادن متوالی امتیازها، این تیم تبریزی را به رده ششم میخکوب کرده است. آنها برای نجات از وضعیت فعلی، امیدواری به صعود و آشتی سرمربی و هواداران باید صبای قم را در این بازی خانگی قربانی کنند زیرا تساوی و یا باخت روزهای بدتری را پیش روی این تیم تبریزی قرار خواهد داد.

از سوی دیگر صبای قم که هفته پیش در زمین فجر قعرنشین باخت را با پیروزی عوض کرد و تا حدودی از قعرجدول فاصله و به تیم‌‎های میانه جدول نزدیک شد، برای حفظ وضعیت فعلی نیاز به کسب امتیاز در تبریز دارد. هرچند تساوی زیاد به درد صبا نمی‌خورد و باخت هر کارنامه نیم فصل دوم این تیم (2 برد و 5 باخت) را بدتر می‌کند. حال باید دید در این بازی کدام تیم به آرامش رسیده و تیم حریف را در وضعیت بحرانی قرار می‌دهد.

سایپا البرز - ملوان بندرانزلی
از دست دادن پیروزی برابر تراکتورسازی در هفته پیش و پیروزی ملوان در خانه برابر مس کرمان، باعث سقوط سایپا به رده هشتم و صعود ملوان به رده هفتم شد. حالا این دو تیم میانه جدول، در این هفته برابر هم قرار گرفته‌اند، درحالیکه تیم برنده می‌تواند به رده هفتم صعود کند.

سایپا که در دو بازی پیش طعم پیروزی را نچشیده، برای جبران ناکامی‌های گذشته باید در این بازی خانگی پیروز شود، در غیر اینصورت محکوم به قرار گرفتن در همین رده هشتم است. ملوان هم که پس از مدتها با پیروزی برابر مس به رده هفتم رسید، برای حفظ این جایگاه و نزدیک شدن به 6 تیم مدعی و بالای سر خود، امیدوار به پیروزی در این بازی است، هرچند تساوی در این بازی هم ملوان را در رده هفتم نگه می‌دارد.

راه‌آهن سورینت - سپاهان اصفهان
شکست 5 بر صفر برابر گسترش، دوران بدون پیروزی راه‌آهن را به 4 هفته رساند. گرفتن یک امتیاز از این بازی‌ها باعث شد شاگردان ابراهیم‌زاده بار دیگر در مثلث قعرنشینان قرار گرفته و خطر سقوط به دسته اول را احساس کنند. راه‌آهنی‌ها در این هفته درحالی میزبان یکی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ برتر هستند که روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.

از یک سو اختلاف بین کادرفنی یا بهتر بگوئیم سرمربی این تیم با بازیکنان با تجربه و از سوی دیگر جنگ رسانه‌ای که علی دایی علیه این باشگاه به راه انداخته، ممکن است روی عملکرد این تیم در بازی با سپاهان تاثیر منفی بگذارد. اگر راه‌آهنی‌ها در این بازی به نتیجه مساوی رضایت داده و یا ببازند، شاید هفته جاری را با قعرنشینی به پایان برسانند اما پیروزی ابراهیم‌زاده با تیم فعلی برابر تیم پیشین، می‌تواند راه‌آهن را برای مدت کوتاهی به آرامش برساند.

اما سپاهانی‌ها به لطف 3 پیروزی متوالی در لیگ، خود را از رده ششم به رده چهارم رسانده و امروز اختلاف 5 امتیازی با صدر دارند. آنها در این هفته که سرخابی‌ها برابر هم به میدان می‌روند و دیگر رقیبشان یعنی فولاد در اصفهان کار سختی پیش رو دارد، اگر بتوانند راه‌آهن را شکست دهند، شاید بتوانند در پایان دیدارهای این هفته به رده دوم برسند. اما از سوی دیگر تساوی و یا شکست، ممکن است بار دیگر شاگردان کرانچار را در پایان دیدارهای هفته جاری به رده ششم باز گرداند.

استقلال صنعتی خوزستان - گسترش فولاد تبریز
شاگردان ویسی که نیم فصل دوم را با پیروزی برابر ذوب‌آهن در اصفهان آغاز کردند، در شش هفته گذشته در بحران رسیدن به پیروزی قرار دارند. این نتایج صنعتی‌های آبی‌پوش را تا رده دهم پائین آورده و اختلاف امتیازی آنها را تا منطقه خطر به 5 امتیاز رسانده است. اگر آنها در این بازی پیروز نشوند و ببازند، ممکن است در پایان هفته سیزدهم به مربع یا 5 ضلعی قعرنشینان ملحق نردیک شوند اما پیروزی برابر گسترش فولاد، به وضعیت‌شان سروسامان خواهد داد.

از سوی دیگر گسترش فولاد کاملا آمده قرار دارد، تیمی که با مهدی تارتار سرمربی جدیدش، در دو بازی گذشته پیروز شده و تا رده نهم جدول بالا آمده است. این تیم برای کاهش امتیازش با نیمه بالای جدول، نیاز به پیروزی در این بازی دارد اما تساوی یا شکست، آنها را در همین رده حفظ می‌کند، مگر اینکه با اختلاف بیش از 6 گل مغلوب میزبان اهوازی خود شوند که در این صورت رده نهم را به صنعتی‌ها واگذار خواهند کرد.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و سوم (گرامیداشت هفته وحدت مسلمین و تعظیم ولادت حضرت پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)) به شرح زیر است:
پنجشنبه - 26/10/92
* داماش گیلان – فجرسپاسی شیراز، ساعت 14:30، ورزشگاه عضدی رشت
* ذوب‌آهن اصفهان - فولاد خوزستان، ساعت 14:30، ورزشگاه فولاد شهر
* تراکتورسازی تبریز - صبای قم، ساعت 14:30، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز
* سایپا البرز - ملوان بندرانزلی، ساعت 14:30، ورزشگاه انقلاب کرج
* راه‌آهن سورینت - سپاهان اصفهان، ساعت 14:30، ورزشگاه اکباتان تهران
* استقلال صنعتی خوزستان - گسترش فولاد تبریز، ساعت 15، ورزشگاه غدیر اهواز

جمعه - 27/10/92
* پرسپولیس - استقلال، ساعت 14:30، ورزشگاه آزادی

یکشنبه - 06/11/92
* مس کرمان - نفت تهران، ساعت 14:30، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان

جدول گلزنان لیگ برتر:
10 گل: کريم انصاری‌فرد (تراکتورسازی تبریز)، رضا عنايتی (صبای قم) و مهرداد بايرامی (گسترش فولاد)

9 گل: سيدجلال رافخايی (ملوان بندرانزلی) و لوسيانو پريرا (فولاد خوزستان)

8 گل: سجاد شهباززاده (سايپا البرز)

7 گل: رضا نوروزی (نفت تهران)

6 گل:  سیدمهدی سیدصالحی (پرسپوليس)، مهدی رجب‌زاده (ذوب‌آهن اصفهان)، اسماعیل شریفات (فولاد خوزستان)، محمدرضا خلعتبری (پرسپولیس)، محمد غلامی (سپاهان)، لوسيانو ادينهو (مس کرمان) و  فريد بهزادی کريمی (صبای قم)

5 گل: محمد قاضی(استقلال)، علی کریمی (تراکتورسازی)، ميلاد ميداوودی (صنعتی خوزستان)، امين متوسل‌زاده (داماش گيلان)، بختيار رحمانی (فولاد خوزستان)، جابر انصاری (گسترش فولاد) و مهدی شریفی (سپاهان)

4 گل: فرهاد مجيدی (استقلال)، کاوه رضایی (سایپا)، مسعود حسن‌زاده و روح‌الله سيف‌اللهی (داماش گيلان)، سعيد دقيقی (تراکتورسازی تبریز)، مصطفی شجاعی (مس کرمان) و سامان نریمان جهان (گسترش فولاد)

 

جدول رده‌بندی لیگ برتر

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 استقلال تهران 22 13 6 3 26 15 11+ 44 (1-)
2 فولاد خوزستان 22 12 6 4 30 21 9+ 42
3 پرسپولیس 22 12 5 5 24 10 14+ 40 (1-)
4 سپاهان اصفهان 22 10 9 3 25 12 13+ 39
5 نفت تهران 22 10 8 4 27 17 10+ 38
6 تراکتورسازی تبریز 22 9 10 3 32 22 10+ 36 (1)
7 ملوان بندرانزلی 22 9 5 8 26 22 4+ 31
8 سایپا البرز 22 7 9 6 21 22 1- 30
9 گسترش فولاد 22 6 8 8 26 23 3+ 26
10 استقلال صنعتی 22 5 8 9 20 28 8- 23
11 داماش گیلان 22 5 8 9 23 28 5- 22 (1-)
12 صبای قم 22 6 4 12 24 30 6- 22
13 ذوب‌آهن اصفهان 22 4 8 10 19 30 11- 20
14 راه‌آهن سورینت 22 4 6 12 16 29 13- 18
15 مس کرمان 22 1 13 8 18 31 13- 16
16 فجرسپاسی شیراز 22 3 7 12 12 29 16- 16

اخبار ورزشی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------