افشارزاده: مکاتبه با شورای المپیک آسیا درست نبوده/ طرح پروژه تعلیق خلاف منافع ملی است



اخبار,اخبارورزشی,باشگاه استقلال

دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک ایران با بیان اینکه مکاتبه روابط بین‌الملل وزارت ورزش با شورای المپیک آسیا درست نبوده است تاکید کرد که این یک اتفاق ساده بوده و نباید درباره آن بزرگنمایی شود.

بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به اینکه دلیل مکاتبه روابط بین‌الملل وزارت ورزش با شورای المپیک آسیا چه بوده است؟ گفت: روابط بین‌الملل وزارت ورزش نباید چنین مکاتبه‌ای را انجام می‌داده است. این کار درستی نبوده اما مهم‌تر از آن این است که چنین نامه‌ی ساده‌ای نباید به عنوان یک پروژه مطرح و جریان‌سازی خبری در مورد آن صورت گیرد.

وی افزود: با شیوه کنونی اطلاع‌رسانی درباره یک نامه ساده، متاسفانه همه چیز زیر سوال رفته است. مکاتبات با شورای المپیک آسیا معمولا از طریق کمیته ملی المپیک صورت می‌گیرد و شورای المپیک آسیا نیز تنها به مکاتبات کمیته‌های ملی المپیک پاسخ می‌دهد نه ارگان‌های دیگر.

مشاور وزیر و سرپرست حوزه ریاست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا پیش از انجام این مکاتبه با شما مشورتی شده بود یا خیر؟ گفت: نه، متاسفانه در این باره با من صحبتی نکرده بودند. معتقدم این موضوع مساله بااهمیتی نبوده است و نباید این گونه به آن پرداخت و حاشیه درست کرد.

افشارزاده تاکید کرد: این نامه در مردادماه نوشته شده است یک ماه قبل از اجلاس شورای المپیک آسیا در ترکمنستان. اینکه گفته شود کمیته ملی المپیک به واسطه نامه دور زده شده است و پروژه تعلیق را پیش بکشند، اشتباه است. چنین نگاه رسانه‌ای به موضوع خلاف منافع ملی است.

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه اصولا نباید چنین مکاتبه‌ای صورت می‌گرفت، گفت: این مکاتبه به معنی دخالت در امور کمیته ملی المپیک نیست چرا که محتوای آن عادی و معمولی بوده است. باید برای دریافت پاسخ چنین مکاتباتی، از کمیته ملی المپیک سوال می‌شد نه شورای المپیک آسیا.

افشارزاده تاکید کرد: هنوز فرصت نشده است که با وزیر ورزش یا کیومرث هاشمی یا شاهرخ شهنازی صحبت کنم اما حتما این مسئله را پیگیری خواهم کرد.

مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین درباره آخرین اتفاقات پیرامون جاسم کرار نیز گفت: هنوز هیچ چیز در مورد کرار مشخص نیست. در حال بررسی موضوع هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع معاوضه کرار با یک بازیکن دیگر صحت دارد یا خیر؟ گفت: نه چنین چیزی درست نیست.

بهرام افشارزاده یکی از باسابقه‌ترین مدیران ورزشی ایران در کمیته المپیک است. او 16 سال رئیس کمیته اطلاعات و آمار شورای المپیک آسیا و عضو هیئت رئیسه شورای المپیک آسیا بوده است.

  اخبار  ورزشی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------