این روز‌ها چه کسی برای سپاهان تصمیم می‌گیرد؟



اخبار,اخبار ورزشی,باشگاه سپاهان

تصمیمات اخیر مدیران باشگاه سپاهان به قدری تعجب برانگیز بوده که این روز‌ها اهالی فوتبال را درباره اینکه سپاهان توسط سیستم باشگاه داری حرفه‌ای اداره می‌شود، به شک انداخته است.

 اگر از اهالی فوتبال ایران، نام یک باشگاه را بپرسیم، همگی متفق القول نام سپاهان را می‌گویند. سپاهان اما این روز‌ها مانند یک تیم هم عمل نکرده است. از اشتباهات سهوی در ثبت قرارداد دو بازیکن خارجی تا بازیکن سالاری و برکناری بهترین مربی ایران در دوسال اخیر گرفته تا فحاشی روی سکوهای این ورزشگاه را می توان دلیل بر این موضوع دانست.

در روز‌هایی که نام حسین فرکی برای هدایت تیم ملی فوتبال مطرح شده بود، سپاهانی‌ها در اقدامی هوشمندانه، شاه ماهی نقل و انتقالات را به نصف جهان آوردند تا این مربی در کسب قهرمانی دبل کند. بلافاصله پس از این اتفاق بود که آن‌ها فرصت را غنیمت دانستند و به سرعت قرارداد فرکی را تمدید کردند تا سپاهان این بار برای حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا آماده شود.

هر چقدر فرکی آرام بود، سکوهای نا آرام فولاد‌شهر پس از چهار برد متوالی و کسب یک تساوی، آرامش را از متمول‌ترین تیم ایران گرفت تا فرکی خواسته یا ناخواسته تن به بازیکن سالاری بدهد. محرم نویدکیا که بیش از دو ماه به دلیل اختلاف با سپاهان در تمرینات این تیم شرکت نمی کرد و با وساطت بازیکنان این تیم به سپاهان بازگشت اما هیچ گاه از موضعش کوتاه نیامد تا دست بالاتر را داشته باشد.

حتی حضور محرم هم کارساز نبود و کاری که نباید می‌شد را هوادران سپاهان عملی کردند و با پیام هایی که به فرکی داده بودند، این مربی عطای کار با سپاهان را به لقایش بخشید و بدون اینکه مانند مربیان خارجی تمام دستمزدش را بگیرد از سپاهان کنار رفت. پس از این اتفاق سپاهانی‌ها که به قول خودشان بیش از 50 مربی را بررسی کرده‌اند و بهترین انتخاب را انجام داده‌اند، دراگان اسکوچیچ، سرمربی فولاد انتهای جدولی را برای هدایت زرد‌پوشان مناسب دیدند.

اما سپاهانی‌ها که به واسطه تصمیمات عجیب و غریب چند ماه گذشته مورد انتقاد اهالی فوتبال بودند، بار دیگر بازی خوردند. این بار اسکوچیچ که از عقد قرارداد با سپاهانی‌ها مطمئن نبود، پس از کش و قوس فراوان در فولاد ماند تا زمان را از این تیم بگیرد. پس از حدود 10 روز که سپاهان بدون سرمربی مانده و بررسی ها طولانی اعضای این باشگاه به پایان رسیده، نام یک کروات دیگر برای هدایت زرد‌پوشان نصف جهان مطرح می‌شود. لوکا بوناچیچ. او که سابقه حضور در ایران را دارد و این روز‌ها به واسطه نتایج ضعیفی که در تیم‌های مختلف کسب کرده، بدون تیم است. آخرین تجربه لوکا در ایران هم به حضور در مس باز می‌گردد که نتایج خوبی با این تیم کسب نکرد.

در هیچ کدام از این تصمیمات نشانه ای از آینده نگری دیده نمی‌شود. حتی در قرارداد سرمربی آینده این تیم. همانطور که باقریان مدیرعامل سپاهان گفته قرارداد مربی جدید آن‌ها - هر کس که باشد - تا نیم فصل خواهد بود.

با کنار هم گذاشتن تمام این اتفاقات، می توان به این نتیجه رسید که این روز‌ها سپاهان از حالت باشگاه داری خارج شده و مدتی است جای خود را به یک باشگاه بی‌برنامه داده است. سپاهان این روز‌ها شاید به صورت تیمی هم تصمیم نمی‌گیرد و حتی شاید یک نفر است که کار را در سپاهان می‌گرداند. پس از جدایی فرکی هم، سپاهانی‌ها با انتخاب محرم نویدکیا که بار‌ها اعلام کرده با مجموعه سپاهان مشکل دارد، نشان دادند که توانایی مقابله با بازیکنان خود را هم ندارند. محرم حتی پس از بازی هم گفت با همه مشکل دارد اما مدیریت این باشگاه تصمیم به ناشنوا بودن در مقابل تصمیمات محرم گرفته‌ است.


   اخبار  ورزشی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------