آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لیگ اروپا؛ صعود یاران آزمون به دور بعد در شب شکست شاگردان کلوپ

در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا تیم فوتبال آاس رم توانست با دو گل میلان را شکست دهد. به گزارش ایرنا، دور…

پنجعلی: اشتباه‌های داوری‌ علیه پرسپولیس مهندسی‌ شده است



اخبار,اخبارورزشی,محمد پنجعلی

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به مشکلات اخیر داوری ایران با بیان این‌که مشکلات داوری‌ها کاملا مهندسی شده است گفت: متاسفانه همه مشکلات داوری‌ها علیه تیم پرسپولیس است تا سه امتیاز بازی از این تیم گرفته شود.

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت تیم پرسپولیس و مشکلات اخیر داوری‌ها علیه این تیم اظهار کرد: پرسپولیس امسال متاسفانه با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بوده است و داوری‌ها لطمه زیادی به این تیم وارد کرده است. در حقیقت آنچه که من می‌دانم این است که اینگونه اعتراضات احساسات مردم را جریحه‌دار کرده و داوری‌ها کاملا مهندسی شده و علیه تیم پرسپولیس است تا سه امتیاز بازی از این تیم گرفته شود.

وی افزود: ما نباید فوتبال را جدا از داوری بدانیم و برعکس. آنچه که در این زمینه باید بدانیم این است که اینگونه مسائل و مشکلات همه به مدیریت بر می‌گردد. مشکل اصلی ما در مدیریت فوتبال است.

پنجعلی در پاسخ به این پرسش که آیا این مشکل مدیریت مربوط به رییس فدراسیون فوتبال شخص علی کفاشیان است یا خیر، گفت: ما نباید دنبال مقصر و شخص خاصی بگردیم. فوتبال ما آماتور است و به خاطر همین آماتور بودن همواره دچار مشکلات زیادی است فوتبال ما پول زیادی دارد، ولی متاسفانه بی‌حساب و کتاب پول هزینه می‌شود و در آن درآمدزایی وجود ندارد و این پول‌ها همه از بیت‌المال است که هزینه می‌شود و این چیزی است که درهیچ کجای دنیا وجود ندارد.

کاپیتال اسبق تیم پرسپولیس در رابطه با حق پخش تلویزیونی نیز افزود: حق پخش تلویزیونی به این منظور نیست که ما بخواهیم از طریق هزینه دولتی اجازه پخش تلویزیونی برای فوتبال داشته باشیم. در دنیا معمولا برای حق پخش تلویزیونی باشگاه‌ها به صورت کابلی بازی‌ها را در اختیار دارند و باید باشگاه مربوطه از جیب خود هزینه کند تا اجازه پخش تلویزیونی بگیرد نه این‌که بخواهیم دولت را مجبور به پخش بازی‌های فوتبال از طریق جیب دولت کنیم. متاسفانه در فوتبال ما هیچ چیزی درست نیست و در جای خود قرار ندارد و این مساله بر می‌گردد به این‌که سیستم ما دچار مشکل است.

وی خاطرنشان کرد: در کجای دنیا فوتبال متعلق به وزارت ورزش است؟ فوتبال باید از طریق مردم اداره شود تا دچار مشکل نشود. زمانی که فوتبال ما به تیم عراق می‌بازد کشوری که روزی صدها نفر کشته می‌دهد ما باید بیاییم به این تیم رقابت را واگذار کنیم. به نظر شما مقصر سیستم است یا فوتبال کشور ما؟

پنجعلی در رابطه با بازگشت دادگان به فوتبال گفت: محمد دادگان به عنوان یک متخصص فوتبال و فرد پاکی است که همه وی را قبول دارند. واقعا بازگشت دوباره وی به فوتبال جای بسیار خوشحالی دارد و من به عنوان کاپیتان سابق پرسپولیس از این مساله استقبال می‌کنم زیرا وی خاک خورده فوتبال است و به خوبی می‌داند که چگونه فوتبال را در مسیر درستش هدایت کند.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد مشکل ما برنامه‌ریزی مدیریت در زیرساخت‌های فوتبال است و تا زمانی که این مشکل حل نشود، فوتبال در حد آماتور باقی خواهد ماند و هیچ چیزی در فوتبال تغییر پیدا نخواهد کرد، به ویژه وضعیت دو تیم استقلال و پرسپولیس. مطمئن باشید به همین روالی که هست، باقی خواهد ماند.

کاپیتان سابق تیم پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا شما راهکاری برای رهایی فوتبال از شرایط کنونی دارید یا خیر، ادامه داد: ما به دنبال انجام کار اداری در فوتبال نیستیم، ما باید تنها به کار فنی بپردازیم. متاسفانه ما افرادی که در فوتبال توانایی دارند که به صورت شایسته‌سالاری فوتبال را پیش ببرند در حال حاضر از وجود چنین افرادی در فوتبال برخوردار نیستیم.

پنجعلی در پایان در رابطه با خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: خصوصی‌سازی این دو باشگاه زمانی اتفاق می‌افتد که این باشگاه‌ها توسط مردم اداره شوند. همچنین برای خصوصی سازی باید زمینه‌ها فراهم شود. در یک سیستم حرفه‌ای برای این‌که ما بتوانیم در زمینه‌ی خصوصی‌سازی گام مثبتی برداریم باید مطبوعات، کادر فنی، صدا‌وسیما و سایر زمینه‌ها خصوصی شود تا این مساله اتفاق بیفتد و اینها چیزهایی هستند که ما در رویا می‌بینیم نه در واقعیت. همچنین خصوصی‌سازی به یک پروسه 10 ساله نیاز دارد که بعید می‌دانم با شرایطی که این دو باشگاه دارد ما بتوانیم مسیر خصوصی‌سازی را برای آنها فراهم کنیم.


 احبار ورزشی  -  ایسنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------