آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

به بهانه تلاش عجیب و سؤال‌برانگیز طارمی برای فرار از پرسپولیس



اخبار,اخبار ورزشی,باشگاه  پرسپولیس

 در اردوی اخیر تیم‌ملی دیدارهای چند باره مهاجم پرسپولیس با چند کارگزار فیفا باعث شده بود همه تیم بفهمند او چه عجله‌ای برای خروج از پرسپولیس و کلا فوتبال ایران دارد. مهدی طارمی قصد دارد به هر قیمتی به خارج از کشور برود و حالا تلاش او باعث تعجب همه ملی‌پوشان شده است.

روزی که مهدی طارمی با «واسطه» و صدالبته سلیقه شخصی مربی وقت، موفق شد با پرسپولیس یک قرارداد ارزان‌قیمت ببندد بزرگ‌ترین آرزویش این بود مدت این قرارداد طولانی‌مدت باشد تا مدت‌زمان بیشتری لباس سرخ را بر تن کند. 2 سال قبل و در همان برهه خیلی‌ها از علی دایی خرده گرفتند چرا باید عوض خرید بازیکنان بزرگ سراغ بازیکنان لیگ یکی مثل طارمی، شاکری و عباس‌زاده بروی.

 

بیشتر خریدهای لیگ یکی دایی بی‌کیفیت از آب درآمدند اما در این بین داستان مهدی طارمی با بقیه بسیار متفاوت بود. بازیکن بوشهری که به‌عنوان مهره لیگ یکی به پرسپولیس آمد خیلی سریع پیشرفت کرد و گلزنی در داربی موجب شد ناگهان چهره شود. اما مشکل مدیران وقت پرسپولیس این بود که حاضر شدند به بهای ناچیزی با این بازیکن قرارداد کوتاه‌مدت ببندند.

 

وقتی تیمی مثل پرسپولیس حاضر می‌شود یک مهره لیگ یکی و امتحان پس نداده را بیاورد باید با او به نوعی قرارداد ببندد که در صورت عدم رضایت خیلی راحت پس از یک فصل با اعطای رضایتنامه، او را به تیم دیگری ترانسفر کند و در صورت ستاره شدن و رضایت باشگاه، به‌صورت قرارداد اتوماتیک تا دست‌کم 4 فصل تمدید شود. یعنی بازیکن ناشناس به مجرد اینکه در پرسپولیس چهره شد همان سال بعد برای پول بیشتر رهسپار لیگ‌های عربی یا دسته 2 اروپایی نشود. متاسفانه این قانون در پرسپولیس رعایت نشد، نمی شود و نخواهد شد.

 

بازیکنان سوخته مثل محمد عباس‌زاده و یونس شاکری و خیلی‌های دیگر فقط در مجموعه سرخ، معروف شدند و بدون هیچ خروجی مثبتی رفتند و امثال طارمی که چهره شدند حالا به واسطه نداشتن قرارداد خوب، هر روز ساز رفتن سر می‌دهند.مهدی طارمی در ابتدای فصل همه تلاشش را کرد تا به لیگ کویت برود اما تیم کویتی بازیکن دیگری را جذب کرد تا در نهایت دلخوری با پرسپولیس قرارداد یک ساله امضا کند. رقم قرارداد هم تقریبا 8 برابر فصل قبل بود. اما همان خبرنگارانی که در روز تمدید قرارداد با او تماس برقرار کردند دیدند که او تا چه حد ناراضی است.

 

طارمی که همه پیشرفت و شاید بشود گفت زندگی حرفه‌ای‌اش را مدیون پرسپولیس است حالا به دوستان نزدیکش می‌گوید تا امروز پول زیادی از فوتبال در نیاوردم و می‌خواهم آینده‌ام را تامین کنم. از این رو حتی حاضر است برای چند میلیون بیشتر رهسپار لیگ بسیار ضعیف کویت شود. شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند او تا پایان لیگ پانزدهم در پرسپولیس می‌ماند اما اتفاقات اردوی تیم‌ملی و صحبت‌های او با یک ایجنت موجب حیرت همگان شد.

 

اصرار طارمی برای پیدا کردن تیم اروپایی باعث شده برانکو نسبت به آینده مهم‌ترین مهاجم تیمش مردد شود بازیکنی که برای رفتن به لیگ سوئد تا این حد دست و پا می‌زند آیا در ادامه کار می‌تواند از لحاظ روحی و روانی بازیکن کاملی برای قرمزها باشد؟ او حتی اگر قصد ترانسفر به لیگ بهتر و درآمد بیشتر هم دارد باید بداند تنها راه چاره بهتر بازی کردن در پرسپولیس است تا هم جایگاهش در تیم‌ملی تثبیت شود و هم اینکه در پایان فصل با کارنامه وزین‌تری پیشنهادات را بررسی کند. پیش از این پیام صادقیان در یک برهه همانند مهدی طارمی این روزها، روی اوج بود و صحبت از پیشنهاد دورتموند می‌کرد اما آنقدر پس رفت  که برای ماندن در همین پرسپولیس به هر طنابی چنگ انداخت اما دست آخر چاره‌ای نداشت جز رفتن به تیم نفت تهران. اگر طارمی هم قصد دارد زودتر به آنچه علاقه دارد(تامین اقتصادی آینده‌اش) برسد بهتر است عوض آویزان شدن به کارگزاران فیفا و آرزوی بازی در لیگ سوئد، با حفظ آمادگی‌اش، طوری بازی کند که دست‌کم 2 پیشنهاد خوب و آینده‌دار برایش از فوتبال درجه یک اروپا برسد.

 

از سوی دیگر مدیران پرسپولیس هم باید یاد بگیرند چگونه با بازیکنان لیگ یکی و ارزان‌قیمت قرارداد ببندند تا به محض ستاره شدن، اینگونه راحت و بی‌پشتوانه بار سفر را نبندند. مهدی طارمی 2 سال قبل در صورتی که یک پیشنهاد هم از لیگ برتر نداشت به راحتی و به واسطه حضور دایی با قرارداد زیر 100 میلیون تومان به پرسپولیس آمد و اگر مدیران وقت با او قرارداد 5 ساله هم می‌بستند او با سر آن را امضا می‌کرد اما گویا مدیران قرمز از او هم هول‌تر بودند و قواعد فوتبال حرفه‌ای را نمی‌دانستند. این حق پرسپولیس است که در صورت عدم رضایت از بازیکن لیگ یکی در سال دوم، او را به تیم دیگری بدهد و در صورت رضایت تا پایان مهلت قرارداد او را حفظ کند و اگر قرار به فروشش باشد سود خوبی از قبال این سرمایه‌گذاری ببرد. اگر مدیران این فوتبال از جنس این رشته بودند و ضابطه جایش را اینگونه زشت و بدقواره به رابطه و رفیق بازی نمی‌داد، قرمزهای محبوب وضعیتی به مراتب بهتر از امروز داشتند.

 

تنها خروجی مثبت حضور 2 ساله دایی در پرسپولیس سرمایه‌گذاری این دستی بود اما آقایان مدیر طوری قرارداد بستند که بازیکن چه طارمی ملی‌پوش شود چه عباس‌زاده، هیچ فرقی به حال تیم سرمایه‌گذار نداشته باشد. ستاره شوند بدون رسیدن سود می‌روند، مردود هم شوند باز هم می‌روند. فقط این پرسپولیس است که محل آزمون و خطای این دست از بازیکنان می‌شود و عاقبتش این است که 8 سال رنگ جام لیگ برتر را ندیده‌اند!


برانکو: حداکثر یک بازیکن می‌گیریم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نمی‌دانم در نیم‌فصل بازیکن خواهیم گرفت یا نه ولی حداکثر یک نفر می‌توانیم جذب کنیم.


برانکو درباره اینکه قرار است نیم‌فصل چند بازیکن جذب کند، گفت: ما ۲۲ بازیکن داریم که از تک‌تک آنها راضی هستم. ترکیبی از بازیکنان جوان، خیلی جوان و باتجربه. عملا برای یک بازیکن جا داریم آن هم به جای مرحوم هادی نوروزی. نمی‌دانم بازیکن خواهیم گرفت یا نه ولی اگر بگیریم حداکثر یک نفر. 

 

به گزارش مهر، برانکو در حالی در باشگاه پاسخگوی خبرنگاران بود که قبل از صحبت‌هایش از خبرنگاران پرسید که چرا اینجا هستند. خبرنگاران در پاسخ اعلام کردند برای پی بردن به اسامی بازیکنانی که قرار است نیم‌فصل به پرسپولیس اضافه شوند، اینجا هستند که برانکو هم به شوخی دفترچه خالی که دستش بود را نشان خبرنگاران داد!
 
 اخبار  ورزشی  -  وطن  امروز 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------