آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

تخمین ضرر مالی در صورت لغو ال‌کلاسیکو



اخبار,اخبارورزشی, لغو ال‌کلاسیکو

اگر ال‌کلاسیکو به خاطر تهدید داعش یا اتا لغو شده یا در ساعت و روز مقرر برگزار نشود، ضرر مالی هنگفتی متوجه اسپانیا خواهد شد.

  در آستانه ال‌کلاسیکودربی اسپانیا تهدید داعش در اروپا و تهدید داخلی گروه تروریستی اتا در باسک اسپانیا باعث شده تا شایعه لغو ال‌کلاسیکودربی و موکول شدن آن به زمانی دیگر بر سر زبان‌ها بیفتد.

در این فرصت نگارشی به این موضوع می‌پردازیم که اگر ال‌کلاسیکودربی به هر دلیلی برگزار نشود چه ضرر مالی گریبان اسپانیا و به خصوص برگزار کنندگان ال‌کلاسیکودربی را خواهد گرفت.

البته که دلیل برگزار نشدن احتمالی این بازی بزرگ اهمیت دارد و اگر یکی از این دلایل، تهدیدات رسمی امنیتی باشد، در آن صورت مادرید، بارسلونا یا فدراسیون فوتبال اسپانیا به صورت قانونی مجبور به پرداخت غرامت به چین، ژاپن، کشورهای عربی یا کشورهای آفریقایی نیستند.

در هر حال، اگر ال‌کلاسیکودربی برگزار نشود، حداقل 45 میلیون یورو سود معاف از مالیات حاصل از تبلیغات بازرگانی بین دو نیمه از دو شبکه تلویزیونی رئال مادرید و بارسلونا است که در این صورت به طور کامل باید از آن دل بکنند.

بیش از 300 حامی مالی کوچک و بزرگ به خاطر ال کلاسیکو دربی نزدیک به 100 میلیون یورو برای تبلیغات هزینه کرده‌اند، این هزینه‌ها در بخشهای تبلیغات دور زمین برنابئو، تونل بازیکنان، اتوبوس حامل کاروان دو تیم، تابلوهای تبلیغاتی مسیر بین هتل و استادیوم، پیراهن بازیکنان، نیمکت ذخیره ها و لوگوهای نصب شده روی این نیمکت‌ها و لباس داوران و کادر پزشکی در نظر گرفته شده است که اگر فرضیه لغو ال‌کلاسیکودربی به مرز واقعیت نزدیک شود، شاهد صفر شدن تمامی این هزینه‌ها و پرداخت جریمه سنگین به این حامیان مالی خواهیم بود.

کشور چین حق پخش ال کلاسیکو را خریداری کرده و دو کشور ژاپن و کره جنوبی با پرداخت مبلغی کمتر، اجازه دارند با تاخیر 17 ثانیه‌ای این بازی را پخش کرده و یا به مبلغی پایین تر از مبلغ مبدا، به کشورهای دیگر بفروشند.

اگر ال کلاسیکو لغو شود، نزدیک به 150 میلیون بیننده (حداقل میزان تخمین زده شده) فرصت تماشای یکی از بزرگترین بازی‌ها را از دست خواهند داد و البته بزرگترین خسارت وارد شده در صورت لغو این بازی شاید قبول شکست برابر داعش و ترغیب این گروه تروریستی به ادامه شیطنت‌ها باشد.


 اخبار ورزشی  -  فارس 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------