رضازاده:‌ دوست داشتم یک ایرانی رکوردهایم را بشکند/ داشتن 3 اوتی خوب نیست



اخبار,اخبارورزشی,حسین رضازاده

 رئیس پیشین فدراسیون وزنه‌برداری گفت: دوست داشتم یک ایرانی رکوردهایم را بشکند و امیدوارم در المپیک بتوانیم رکورد جهان و مدال طلای فوق‌سنگین را پس بگیریم.

حسین رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره شکسته شدن رکورد دوضرب و مجموع دسته فوق سنگین جهان که در اختیار او بود، بیان کرد: روسیه همیشه دوست داشت که مدال و رکورد دسته فوق سنگین را از آن خود کند و زمانی که من در المپیک سیدنی پس از 40 سال توانستم رکورد مجموع جهان را از روس‌ها بگیرم آنها می‌خواستند که دوباره آن را به دست بگیرند.

او ادامه داد: البته دوست داشتم که یک ایرانی رکورد مرا بشکند و افتخار می‌کنم که 15 سال رکورد جهان به نام ایران ثبت شده بود اما وزنه‌بردار روس در مسابقات جهانی 2014 نشان داد که وزنه‌بردار خوبی است و سن مناسبی هم دارد بنابراین تمرین کرده بود و توانست رکورد من را امسال بشکند.

او ادامه داد: امیدوارم در المپیک یا مسابقات دیگر وزنه‌برداران ما بتوانند همانطور که من در المپیک سیدنی رکورد جهان را از روس‌ها گرفتم آنها نیز بتوانند رکورد و مدال طلای دسته فوق سنگین را دوباره از روس‌ها پس بگیرند و به نام ایران به ثبت برسانند.

رضازاده در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند امکان پس گرفتن مجدد رکورد دوضرب و مجموع جهان از روس‌ها امکان‌پذیر باشد، گفت: چرا امکانش وجود نداشته باشد. من حسین رضازاده در المپیک سیدنی توانستم این کار را انجام بدهم و امیدوارم وزنه‌برداران دیگر بتوانند نه‌تنها در فوق‌سنگین بلکه در بقیه وزن‌ها نیز به رکوردهای جهان برسند. من افتخار می‌کنم در زمان مدیریتم در فدراسیون وزنه‌برداری، سه وزنه‌بردار (بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی و بهادر مولایی) پرورش یافتند که توانستند مدال جهانی و المپیک را کسب کنند.

رئیس پیشین فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه به فکر این است فرزندش رکوردهای دسته فوق سنگین را به نام خود به ثبت برساند، تصریح کرد: قبلا که این موضوع را گفتم این طور برداشت کردند که حسین رضازاده نمی‌خواهد کسی جز پسرش رکوردهایش را بشکند. خدا را شکر الان شخص دیگری آمد و رکوردهای من را زد تا دیگر از این حرف‌ها نباشد. البته من به عنوان پدر دوست دارم که فرزندم در رشته وزنه‌برداری عنوان‌های من را تکرار کند اما ابوالفضل اکنون 11 سال دارد و بعد از دو سال دیگر باید وارد وزنه‌برداری شود. حالا اصلا باید ببینیم می‌خواهد در دسته فوق سنگین وزنه بزند و یا اصلا وزنه‌بردار خوبی خواهد شد یا خیر.

رضازاده با اشاره نتایج ضعیف تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی آمریکا تصریح کرد: انتظار نداشتیم که تیم ملی مدال‌های بیشتری بگیرد اما این انتظار هم وجود نداشت وزنه‌برداران اوت شوند. البته وزنه‌برداری رشته‌ای رکوردی است و همه کشورها کار می‌کنند و هیچ‌کسی عقب نمانده است. در فدراسیون هم باید به فکر تمرین، مسابقات و افزایش رکوردها باشند.

او افزود: گرفتن سهمیه کامل المپیک سخت بود زیرا تیم ایران زیاد خود نبود اما همین پنج سهمیه هم که به دست آمد بسیار خوب است و باید برای المپیک بر روی پنج نفر کار کنند تا مدال‌های المپیک لندن تکرار شود و به نظرم دور از دسترس نیست و فقط باید به فکر وزنه‌زدن و وزنه‌بردار باشند.

رضازاده با اشاره به اوت شدن سه وزنه‌بردار در مسابقات جهانی آمریکا گفت: وزنه‌بردارانی که از ایران در مسابقات جهانی شرکت کرده بودند به جز علی هاشمی همه از عنوان‌دارهای آسیا، جهان و المپیک بودند. داشتن سه چهار وزنه‌بردار اوتی اتفاق خیلی خوبی برای ایران نیست و باید فدراسیون به دنبال علت این موضوع باشد و همچنین برای المپیک نیز فکر اساسی کنند.

رئیس پیشین فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند در این شرایط زمانی تغییر کادر فنی تیم ملی به صلاح است یا خیر، بیان کرد: آن را فدراسیون و کمیته فنی باید تشخیص بدهد اما حسین توکلی در رده‌های پایه چندین سال کار کرده و مربی خوبی است. با این حال برای کادر فنی شرایط سختی پیش‌رو است و اگر وزنه‌برداران با همین عملکرد در المپیک شرکت کنند نتایج خوبی نخواهیم گرفت.


  اخبار  ورزشی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------