آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شکست سنگین الهلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

الهلال بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را واگذار کرد و رکورد شکست ناپذیری اش شکسته شد! به گزارش دیلی فوتبال؛ تیم های…

هر آنچه در برنامه نود دیشب 94/09/09گذشت



اخبار,اخبارورزشی ,برنامه  نود

برنامه نود در حالی شب گذشته روی آنتن رفت که نظرسنجی آن اختصاص به انتخاب برترین هافبک چپ تاریخ فوتبال ایران داشت؛ جایی که اشکان دژآگه گوی رقابت را از ستاره‌ها ربود و با اختلافی جالب به عنوان برترین دست یافت.

 عادل فردوسی پور در برنامه شب گذشته خود با توجه به سالروز حماسه ملبورن و صعود جالب توجه ایران به جام جهانی آیتم هایی ویژه ای در نظر گرفته بود. صعودی که بعد از 18 سال همچنان یکی از خاطره انگیزترین روزهای فوتبال ایران را رقم زده است.

فردوسی پور در کنار آیتم ها و البته انالیز آن بازی خاطره انگیز به سراغ مارک بوسنیچ رفت و دروازه بان استرالیا در آن بازی را روی خط برنامه اش اورد. حضور کمال کامیابی نیا که مدعی بود گتوزوی زیباروی فوتبال ایران است از دیگر آیتم های این برنامه بود و در نهایت نیز در نظرسنجی صورت گرفته اشکان دژاگه موفق شد برترین هافبک چپ تاریخ فوتبال ایران شود.

آیتم اول نظرسنجی: انتخاب برترین هافبک چپ تاریخ فوتبال ایران
در بین اسامی منتخب توسط عادل فردوسی پور نام 7 بازیکن برای نظرسنجی توسط هواداران قرار گرفته شد.

1- سید مهدی ابطحی
2- احسان حاج صفی
3- حمید درخشان
4- اشکان دژاگه
5- سیروس دین محمدی
6- ابراهیم قاسمپور
7- علیرضا واحدی نیکبخت

تاکنون احمدرضا عابدزاده، مجتبی محرمی، محمد پنجعلی، جواد زرینچه، سیدجلال حسینی و کریم باقری برای حضور در ترکیب 11 نفره انتخاب شده اند.

آیتم دوم: جام حذفی
مرحله نیمه نهایی
سپاهان 2 (1) – ذوب آهن 2 (4)

یحیی گل محمدی: تمرکز خوبی بازیکنانم داشتند و جا دارد تبریک بگویم این برد را به همه هواداران خوب مان
استیماچ: وقتی دو بار از ذوب عقب باشید آسان نیست که برگردید. بنابراین من به بازیکنانم گفتم سر بالا و می توانید افتخار کنید.

آیتم بعدی: قرعه کشی برنامه نود
آیتم بعدی توسط عادل فردوسی پور بعد از تقویم نود اختصاص به قرعه کشی برندگان نظرسنجی هفته گذشته داشت که محمد فنایی، داور پیشکسوت فوتبال ما، به مناسبت سالروز حماسه ملبورن عدد 8 را انتخاب کرد.

در حاشیه این آیتم مجری و تهیه کننده برنامه نود وعده داد حادثه تلخ رخ داده در استادیوم تختی که منجر به درگذشت یکی از هواداران شد را نیز پیگیری کند.

کشف فیلم 5تایی پرسپولیس
برنامه تقویم نود این هفته با فیلم غافلگیرانه ای از شکست 5 ـ صفر پرسپولیس مقابل شاهین بوشهر همراه بود. محمدحسین میثاقی که اجرا این قسمت از برنامه 90 را برعهده داشت، اعلام کرد که در سفر به بوشهر فیلم شکست 5 ـ صفر مقابل ایرانجوان در سال 1373 را به دست آورده است. این مسابقه ای بود که پرسپولیس با نفرات اصلی به میدان رفته و در نهایت بازی را با این نتیجه عجیب به حریف بوشهری واگذار کرده بود. به جز این تقویم نود تصویری از دوچرخه سواران در اولی بازی رسمی خود روی آنتن برد که در نوع خود جالب توجه بود. همچنین این برنامه گریزی به بازی جنجالی پرسپولیس و پاس زد که قرمزها در آن مسابقه بادرخشش و البته خطای پایان رأفت روی مارکار آقاجانیان مربی فعلی تیم ملی و دفاع آخر آن روزهای پاس موفق به جبران گل خورده و پیروزی 3 ـ 1 مقابل پاس تهران شدند، بازی ای که جواد نکونام در آن مغلوب داود فنایی مربی گلرهای فعلی ذوب آهن شد که با یک شیرجه به سمت راست پنالتی نکوی جوان را مهار کرد.

تقویم هفتگی فوتبال (94/09/09)
مرور هفته سیزدهم لیگ برتر
در آیتم بعدی برنامه نود به دیدارهای این هفته لیگ برتر پرداخته شد.

سیاه جامگان 1 صبای قم 2
علی دایی: اینقدر گل نزدیم که دقایق پایانی را برای خودمان جهنم کردیم. بازیکنانم باتجربه بودند و کنترل کردند بازی را و لایق این برد بودیم.

فرهاد کاظمی: بازیکنانم باید بدانند نیاز به برنده شدن داریم و مشکلات ما زیادتر شد و در نیم فصل باید بیشتر تلاش کنیم.

کارشناس داوری: فنایی درباره خطای روی مهاجم سیاه جامگان در محوطه جریمه آن را خطا ندانست و تصمیم داور را صحیح اعلام کرد. کارشناس این برنامه خطای قبل از اعلام ضربه ایستگاهی و گل سیاه جامگان را اشتباه دانست.

گسترش فولاد یک سپاهان 0
فراز کمالوند: حضور استیماچ شاید از نظر فنی تاثیر زیادی برای سپاهان نداشت اما از نظر روحی روانی تاثیرگذار بود و خیلی خوب موفق شدیم به نتیجه لازم دست یابیم.

استیماچ: آنها یک گل زدند و یک موقعیت ایجاد کردند،ما 8 موقعیت ایجاد کردیم و البته گل نزدیم و این فوتبال است.

کارشناس داوری: صحنه اول و توقف مهاجم سپاهانی از سوی فنایی رد شد و خطای پنالتی دیده نشد اما در صحنه ای دیگر داور می توانست برای زردپوشان سپاهانی یک ضربه پنالتی اعلام کند تا استیماچ و شاگردانش از شکست بگریزند اما...

راه آهن 0 استقلال خوزستان یک
عبدالله ویسی: بازی سختی بود و آنها برای فرار از پایین جدول و ما برای حضور در صدر به سه امتیاز نیاز داشتیم و خوشبختانه به سه امتیاز رسیدیم.

مهدی تارتار: درست است که باختیم اما انصافا بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و گلی که دریافت کردیم استثنایی بود و درست در زمانی بود که ما خیلی خوب بر بازی تسلط داشتیم.

نفت 1 پرسپولیس 1
برانکو: ما باید در همان نیمه اول کار حریف را تمام می کردیم اما در فوتبال اتفاق متقاوت می افتد و وقتی از شانس خودمان استفاده نمی کنیم مجازات می شویم.

منصوریان: نیمه اول خوب نبودیم. خیلی خوشحالم که علی بیرانوند بعد از مدت بازگشت به زمین روز فوق العاده ای را پشت سر گذاشت.

بیرانوند: از علی آقا تشکر می کنم که تلنگر خوبی به من زد و خوشحالم.

صادقیان: با آقا کریم و برانکو مشکلی ندارم. آقا کریم اسطوره فوتبال ماست و هیچ وقت با او مشکل ندارم.

نکته بازی: پرسپولیس در تمام بازی های این فصل خود موفق به باز کردن دروازه حریفان شده و تیمی یارای مقاومت برابر خط هجومی شاگردان برانکو را نداشته است.

کارشناس داوری: محمد فنایی درباره صحنه ای که مهدی طارمی برای تیمش خطای پنالتی گرفت اینطور توضیح داد: با دست کاملا او را متوقف کرد و نمی گذارد طارمی کارش را دنبال کند و داور می توانست مدافع نفت را از زمین اخراج کند چون مهاجم پرسپولیس کاملا توپ را در اختیار داشت.


وی در مورد درگیری بوحمدان و طارمی نیز گفت: در این صحنه با توجه به اینکه توپ بیرون از زمین بود می توانست داور به یک اخطار برای مدافع نفت بسنده کند.

استقلال اهواز یک فولاد 2
علی حنطه: این داشته های من بود اما اینکه بخواهند اینطور داوری کنند می خواهند سر ما بریده شود و استان دوست داشت فولاد نجات پیدا کند.

نکته بازی:
* استقلال اهواز در بازی های اخیر خود تنها از روی شروع مجدد بازی به گل رسیده است.

فنایی درباره خطای خانزاده روی محمد غلامی گفت: پنالتی کاملا درست بود و خانزاده می توانست یک کارت زرد هم به مدافع فولاد بدهد.


خطای پنالتی روی ساسان انصاری هم کاملا صحیح بود و داور باید با توجه به شدت خطا مدافع استقلال اهواز را از زمین اخراج می کرد.

ملوان 0 تراکتورسازی یک
استیلی: ما دو بازی است که بدشانسی اوردیم و البته برابر تراکتورسازی که در هر بازی موقعیت زیادی به دست می اورد فرصتی ندادیم اما با بدشانسی شکست خوردیم.

تونی اولیویرا: ملوانی ها نشان دادند که تیم سازماندهی شده ای هستند، اما ما در مقابل آنها تا آخر جنگیدیم.

کارشناس داوری: فنایی درباره گل به ثمر رسیده توسط حمزه یونس اعلام کرد این گل آفساید نبود و مشکلی نداشت و کمک داور به خوبی ان را قضاوت کرد. در ادامه نیز درباره گلی که سامان نریمان جهان به ثمر رساند و توسط کمک داور مردود اعلام شد، اشتباهی از سوی داور و و کمک او در این بازی معرفی شد.

استقلال یک سایپا یک
مظلومی: روی نقاط ضعف سایپا کار کرده بودیم و موقعیت های خوبی هم بر این اساس داشتیم اما ناخواسته بعد از گل تیم عقب می کشد و این دستوری نیست که من به شاگردانم داده باشم.

جلالی: من ناراحتم بابت اینکه وقتی که می توانیم برنده باشیم اما به حداقل راضی می شویم آزاردهنده است. سایپا بعد از اخرین قهرمانی اش به کمترین ها راضی است و باید ذهن بازیکنانم را به چیزهای بزرگتر ببریم و این باور را به انها بدهیم.

کارشناس داوری: در دقیقه 5 کمک داور به اشتباه افساید استقلالی ها را اعلام کرد که می توانست موقعیت خوبی برای این تیم به وجود بیاورد.

نکات بازی:
* انصاری چهارمین بازی پیاپی موفق شد دروازه حریفان تیمش را باز کند.


* استقلال در چهار بازی اخیر خانگی اش به تساوی رسیده است و 8 امتیاز را از دست داد.
* استقلالی ها که 6 بازی اخیرشان برابر سایپا را پیروز شده بودند با این تساوی این روند را از دست دادند.

ذوب آهن 3 پدیده یک
یحیی گل محمدی: به خوبی از موقعیت های مان استفاده کردیم و به نتیجه رسیدیم و این برد را به باشگاه و هواداران تبریک می گویم.

رضا مهاجری: برای موفقیت به دو عامل نیاز داشتیم و امروز ما هیچ کدام را نداشتیم و مشکلات زیادی برای حضور در این بازی و برابر ذوب آهن داشتیم.

کارشناس داوری: ضربه تبریزی که به نظر می رسد از روی خط دروازه گذشته باشد با نظر فنایی به عنوان کارشناس این برنامه از روی خط عبور کرده و داور به اشتباه ان را نپذیرفته است. پنالتی پدیده هم صحیح و داور تصمیم درستی در این باره گرفته بود.

نکته بازی: پدیده ای ها در 6 بازی اخیر در بسته نگه داشتن دروازه شان ناموفق بوده اند و اولین گل شان را به ذوب اهن زدند.

صحبت های مدیرعامل سیاه‌جامگان درباره بازیکنان غیرمجاز تراکتور
عباسی مدیرعامل سیاه جامگان با حضور روی خط برنامه نود اعلام کرد تراکتورسازی در بازی دادن به فرید کریمی برابر آنها مرتکب تخلف شده اند و بازیکن حال حاضر صبای قم که بعد از بازی برابر آنها به جمع شاگردان علی دایی اضافه شد با پایان خدمت سربازی اش حق حضور در بازی برابر آنها را نداشت و در ادامه مدعی شد سامان نریمان جهان هم بعد از اتمام خدمت سربازی اش باید به باشگاه گسترش باز می گشت اما همچنان در جمع تراکتورسازی حضور دارد.


مدیرعامل سیاه جامگان ادعای محسن فروزان مبنی بر فحاشی فرهاد کاظمی را در رختکن را نیز رد کرد و در ادامه مدعی شد این تیم علیرغم نتایج نه چندان مناسب در لیگ برتر شانزدهم هم حضور خواهند داشت و به دسته پایین تر سقوط نمی کنند.


در ادامه بحث درباره بازیکنان سرباز، کشوری به عنوان مدیر باشگاه صبای قم روی خط برنامه حاضر شد و درباره فرید کریمی و بازی او در یک نیم فصل برای دو تیم تراکتورسازی و صبای قم توضیح داد: به نظرم طبق قانون او می تواند بازی کند و در آیین نامه هم وجود دارد!


شهبازی مسوول نقل و انتقالات سازمان لیگ با اظهارنظری عجیب در این باره اینطور توضیح داد:آیین بین المللی می گوید یک بازیکن در طول فصل می تواند برای دو باشگاه بازی کند.


وی ادامه داد: یک بازیکن به محض پایان خدمت سربازی اش می تواند به باشگاه اصلی اش بازگردد. نیازی به مثال در باشگاه های خارجی نیست و مغایر با فیفا نیست. این برای بازیکنان سرباز است و بازیکن نمی تواند بعد از پایان خدمتش بیرون بماند. ما از فیفا در این باره استعلام گرفتیم و آنها تایید کردند که بازیکن باید به محض پایان دوره خدمت باید به باشگاه بازگردد به شرط اینکه باشگاه جا داشته باشد و صبا جا داشته است. این بازیکنان جزو سهمیه هم محسوب نمی شوند.

ابهامات قرارداد فرید بهزادی کریمی
آیتم مهیج: استرالیا 2 ایران 2
در این بخش برنامه هایی دیده نشده از این بازی خاطره انگیز پخش شد. نکته جالب مراسم ابتدایی بازی بود که استرالیایی تدارک زیادی برای آن در نظر گرفته بودند.


در این بخش به کری خوانی ها و برنامه ویژه استرالیایی ها پرداخته شد و با بعد از بازی و حضور ایران در جام جهانی مقایسه شد. خداداد عزیزی نیز در مصاحبه ای با تلویزیون استرالیا بعد از این بازی به تشریح این صعود پرداخت.


خداداد عزیزی: استرالیا جایی شد که باعث خوشحالی ما شد. اینجا استرالیا بهتر از ما بازی کرد اما ما در ایران بهتر بازی کرده بودیم و اینطور که می گویید خوش شانس نبودیم. ما یک سری مشکل روحی داشتیم به خاطر مربی قبلی مون اما بعد از تغییرات صورت گرفته عملکرد خوبی داشتیم.

ستایش عابدزاده و استرالیا
بادو ویرا سرمربی تیم ایران در  صعود خاطره انگیزه 8 آذر 76 در گفت و گویی جالب با تلویزیون استرالیا در پایان مسابقه حرف های جالبی به زبان آورده بود که تا به امروز نشنیده بودیم.


ویرا در این مصاحبه گفت: اگر قرار بود این بازی یک برنده داشته باشد، آن تیم استرالیا بود البته ما در بازی قبلی ( در تهران) بهتر ازآنها باز کردیم اما امروز ما اگر این دروازه بان (عابدزاده)، یاری خدا و البته روحیه جنگندگی را نداشتیم قطعا استرالیا به جام جهانی صعود کرده بود. من می دانم جوان های استرالیایی که به فوتبال علاقه دارند، از این موضوع بسیار ناراحت و چاره ای نیست و باید با تقدیر کنار آمد.

نگاهی متفاوت به بازی نوستالژیک ایران-استرالیا
آنالیز: استرالیا – ایران بعد از 18 سال
در بخش آنالیز برنامه نود در اتفاقی عجیب به بازی دو تیم استرالیا و ایران آن هم بعد از 18 سال پرداخته شد.


10 دقیقه ابتدایی بازی به عنوان سخت ترین 10 دقیقه تاریخ فوتبال ایران نامیده شد. در این دقایق ایران 18 درصد مالکیت زمین را در اختیار داشت.


در ثانیه 40: مارک ویدوکا در محوطه جریمه صاحبه فرصت می شود و در میان دستپاچگی صرف با عابدزاده تک به تک شد که با مهار ضربه توسط دروازه بان ما همراه بود.


با توجه به ضعف ایران در جناح راست و جایی که نعیم سعداوی حضور داشت استرالیایی حملات خود را از این جناح طراحی کردند و در نهایت نیز با ارسال از این منطقه به گل اول رسیدند. جایی که پاشازاده با پر کردن آفساید این فرصت را داد تا پشت سر او مهاجم حریف صاحب موقعیت گل اول شود. در عین حال این بازی نشان داد که مهدی پاشازاده دفاع وسط تیم ملی چه نمایش فوق العاده ای در طول مسابقه داشته است.


کریم باقری در دقیقه 26 ضعف خط میانی کند استرالیا را شناسایی کرد و مهدی مهدوی کیا می توانست در صورت اشتباه نکردن داور در اعلام آفساید صاحب موقعیت شود. مهدوی کیا در دقیقه 43 نیز مهدوی کیا بار دیگر از همین حربه صاحب فرصت شد و البته آن را از دست داد.


کریم باقری نیز به عنوان چهره برتر این بازی 42 بار لمس توپ داشت و بارها با قطع توپ حریف و البته دقت پاس 77 درصد و استفاده از تک موقعیت خود گل اول ایران را به ثمر رساند. خداداد عزیزی نیز دیگر مهره ارزشمند ایران بود که دو پاس کلیدی داد و از تک موقعیت گل خود به خوبی استفاده کرد و آن را تبدیل به گل صعود ایران به فرانسه 98 کرد. در کنار این دو بازیکن عملکرد علی دایی، احمدرضا عابدزاده نیز مورد تمجید قرار گرفت و به آن پرداخته شد.


در پایان این آنالیز به مخاطبان برنامه یادآوری شد که برخلاف آنچه که حالا به ذهن سپرده ایم تیم ملی فوتبال ایران حتی با ستارگان نسل طلایی بازی مالکان و درجه اولی مقابل حریفان انجام نمی داده است و این صعود خاطره انگیزه با شانس و سختکوشی رقم خورده است.البته شاید جای اعتبار دادن به تیم کی روش اینجا نبود!

بررسی حماسه ملبورن
مهمان ویژه: کمال کامیابی نیا
کامیابی نیا که با حضور در پرسپولیس فصل فوق العاده ای را پشت سر می گذارد مهمان امشب برنامه نود بود و به سوالات عادل فردوسی پور پاسخ داد.


هافبک دفاعی ملی پوش پرسپولیس درباره حضور در کنار کریم باقری گفت: از تمرین کردن کریم باقری در کنار خودمان لذت می بریم. یک بار در تمرین چنان شوتی زد که تمرین را تعطیل کردیم. نسبت به هم سن و سال های خودش خیلی خوب است.


کامیابی نیا در ادامه به خاطره نگاری از دوران کودکی اش پرداخت و گفت: من فوتبالم را از مناطق پایین شهر آغاز کردم و الان قدر خودم و موقعیتی که به دست آورده ام را می دانم.
وی در ادامه گفت در نوجوانی فوروارد بودم و آقای گلی را هم چشیده ام و حتی در زمان حضورم در مس کرمان نیز به عنوان مهاجم در کنار لوسیا ادینیو حضور داشتم.


کامیابی نیا در ادامه با شوخی به عادل فردوسی پور گفت زمانی که به باشگاه پرسپولیس برای عقد قرارداد رفتم آقای حسین عبدی او را با پژمان بازغی اشتباه گرفت و البته در جوانی خوش تیپ تر بوده است.


عادل فردوسی پور در ادامه به ماجرای دو کارته بودن این بازیکن در ترکیب تیم ملی امید که منجر به حذف ایران شد صحبت کرد و از هافبک حال حاضر پرسپولیس توضیح خواست: من می دانستم دو کارت دارم و سوال کردم و انها گفتند استعلام می گیریم. بعد از ان کادرفنی تیم ملی امید عوض شد و نامه استعلام هم در کمیته جوانان گم شد. من ان زمان جوان بودم و نمی دانستم. خودم بعد از این اتفاق سه چهار روز بد و فاجعه بار را پشت سر گذاشتم.


کامیابی نیا درباره حضورش در پرسپولیس گفت: زمانی که در نفت تهران بودم و با توجه به استفاده از چی پی اس طبق آمار 12 کیلومتر می دویدم. آن زمان بازی هایم به چشم نمی آمد و خیلی دیگر از بازیکنان نفت هم همینطور هستند اما خدا را شکر به تیم بزرگ پرسپولیس آمدم. خیلی سخت است که از تیمی که هوادار ندارد به تیمی با این شرایط بیایی. تمریناتم را اضافه کردم و خدا هم به من کمک کرد تا هفته به هفته بهتر شوم.


هافبک دفاعی حال حاضر پرسپولیس و تیم ملی در مورد تغییر پستش در فصل گذشته و نفت تهران گفت: فصل گذشته با توجه به حضور علی عزتی من بیشتر در پست هافبک چپ و راست بازی می کردم و البته خیلی اتفاقات دست به دست هم داد تا به پرسپولیس بیایم. من از بچگی طرفدار پرسپولیس بودم و با توجه به منطقه زندگی ام در آن زمان که نزدیک کارگران بود خیلی مواقع به همراه دوستانم به تمرینات این تیم می رفتم و آنها را تشویق می کردم.


کامیابی نیا درباره شرایط تیمش گفت: پتانسیل خوبی داریم و جوانان خوبی در ترکیب تیم ما حضور دارند اما نمی تواند آینده و رتبه این تیم را پیش بینی کرد. در مورد تیم مورد علاقه ام هم باید بگویم که آث میلان را دوست داشتم و درست است از نظر تیپ به گتوزو نمی خورم اما سبک بازی ام به او شبیه است. وریا غفوری البته اسم مرا در گوشی اش کمال گتوزو سیو کرده است.


کامیابی نیا در ادامه صحبت هایش درباره درگذشت هوادار این تیم در استادیوم تختی گفت: من هم به نوبه خودم این غم بزرگ را به خانواده پرسپولیس تسلیت می گویم و در غم آنها شریک هستیم.


وی درباره بی حاشیه بودنش در ترکیب پرسپولیس گفت: نقش کارگری پرسپولیس برعهده من است و خیلی سخت است و ناخواسته در تمام اتفاقات حضور داریم.


کامیابی نیا درباره کارت قرمز دوران فوتبالش گفت: بزرگترین اشتباه زندگی ام بود. واقعا عصبی بودم و نیمکت انها جو دادند. ان سال اوضاع مالی مان خوب نبود و خیلی عصبی بودم. وقتی این صحنه ها در برنامه دیدم خیلی متاسف و البته پشیمان می شدم و از خجالت عرق می ریختم. اکنون در هر صحنه ای که می شود با نصیحت مادرم که می گوید جلو نروم گوش می دهم.


هافبک جدید تیم ملی درباره حضورش در اردوی تیم ملی گفت: سال گذشته هم شرایطم خیلی خوب بود و باید از آقای کی روش تشکر کنم که اعتماد کردند به من و امیدوارم بتوانم خواسته های سرمربی تیم ملی را هم براورده کنم.

گفتگوی صمیمی با کمال کامیابی نیا
آیتم ترین های انتخابی برنامه نود:
در بخش ترین های برنامه نود بازیکنانی که در این هفته عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند به نمایش گذاشته شد.

برترین حرکت تکنیکی:ابراهیم صادقی، داریوش شجاعیان، میلاد میداوودی، رضا بهمئی، میلاد ترابی، یعقوب کریمی، محمد انصاری، سروش رفیعی و آرش رضاوند
برترین تصمیم داوری:مهدی الوندی کک داور گسترش - سپاهان
برترین موقعیت از دست رفته: علی علیپور
برترین پاس گل: قاسم حدادی فر
برترین سیو هفته: پنالتی دفع شده توسط علیرضا بیرانوند
برترین گل: مهدی زبیدی (استقلال خوزستان)

مهمان استرالیایی برنامه نود/ مارک بوسنیچ: دقیقه 70 می خواستیم جشن صعود بگیریم

دروازه بان تیم ملی استرالیا در سال 97 که برابر ایران قرار گرفته بود در این برنامه روی خط برنامه نود حاضر شد و نوستالژی جالبی را رقم زد.


بوسنیچ در ابتدای صحبت هایش گفت: تشکر می کنم از تمام فوتبالدوستان ایران.


وی در ادامه در پاسخ به صحبت های عادل فردوسی پور درباره بازی ایران و استرالیا که منجر به از دست دادن جام جهانی توسط انها شد گفت: دو بازی خیلی نزدیک بود. در ایران خیلی بهتر بودید و در بازی دوم خیلی خاطره انگیز بود به دلایل مختلف. اگر بخواهم صداقت را درباره ایران بگویم آنها روحیه جنگجویی را به نمایش گذاشتند و به همین ترتیب توانستند برنده بازی شوند.


دروازه بان سابق تیم ملی استرالیا در دیدار حماسی برابر ایران درباره اینکه شاگردان ویرا را دست کم گرفته بودند یا خیر گفت: فکر نمی کنم ایران را دست کم گرفته باشیم اما می دانستیم برابر تیمی قرار خواهیم گرفت که شانس صعود مستقیم را از دست داده بود و در بازی دوم و در 20 دقیقه پایانی همه ما منتظر صعود و جشن پیروزی بودیم. اما ایران ثابت کرد فوتبال یک بازی 90 دقیقه است.
بوسنیچ درباره اختلال جیمی جامپ معروف در این بازی و اینکه این توقف به سود ایران بوده نیز اینطور توضیح داد: من با شما خیلی موافق نیستیم. وقفه به وجود امده برای هر  دو تیم بود. این یک اتفاق زشت بود. ما به این واقعه به عنوان یک بهانه نگاه نمی کنیم و روحیه جنگجویی ایران را عامل ان می دانیم و یک شب بی نظیر را برای ایران رقم زدند.


وی درباره گل دوم ایران و اینکه می توانست واکنش بهتری نشان دهد یا خیر اینطور توضیح داد: من خیلی به دروازه حواسم بود و کمی به جلو امدم اما جایی را هدف گرفته بود که مهار آن غیرممکن بود.


وی در مورد اینکه بدشانسی بزرگی داشته که نتوانسته در جام جهانی حاضر باشد گفت: بله دقیقا درست است و خوش شانس بودم که با استرالیا در جام جهانی حاضر نبودم اما توانستم به منچستر منتقل شوم. این اتفاق خیلی خوش شانسی بزرگی برای من بود. درباره آن شب چیزی جز اینکه حسرت جام جهانی رفتن به دل ما ماند اما من خوش شانس بودم که بعد از ان به منچستر رفتم.


بوسنیچ درباره حضورش در منچستر و رابطه اش با فرگوسن و کارلوس کی روش گفت: کی روش را از زمان جام جهانی 91 و حضورش در سرمربی پرتغال بود می شناختم و امسال هم در زمانی که سرمربی ایران در جام ملت های استرالیا بود دیدم و با بدشانسی حذف شدید. در مورد فرگوسن باید بگویم زمانی که انجا بودم بهترین دوران منچستر بودم. دو بار با من قرارداد امضا کرد و دوران خوبی را با او پشت سر گذاشتم.

گفتگو تلفنی با مارک بوسنیچ در مورد حماسه ملبورن
نتیجه نظرسنجی:
در نهایت در نظرسنجی صورت گرفته اشکان دژاگه با اختلافی فاحش با رقبای خود با کسب 35 درصد آرا  عنوان بهترین هافبک چپ تاریخ فوتبال ایران را به خود اختصاص داد. پس از او نیز حمید درخشان با 19 درصد آرا به عنوان دوم رسید.

برنامه این هفته نود در ساعت 1:47 دقیقه بامداد به پایان رسید.


 اخبار  ورزشی  - ورزش سه 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------