منچستریونایتد اولین حذف شده بزرگ لیگ قهرمانان؟



اخبار,اخبار ورزشی

در اولین شب از آخرین هفته‌ لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌های صعود کننده برای صدرنشینی به مصاف حریفان می‌روند اما ممکن است منچستریونایتد برای صعود دچار مشکل‌ شود.

 آخرین هفته‌ مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب و فردا شب (سه‌شنبه و چهارشنبه) برگزار می‌شود. در اولین شب دیدارهای گروه‌های A تا D انجام می‌شود. چهره تیم‌های صعود کننده چهار گروه به مرحله یک شانزدهم نهایی تقریبا مشخص شده و تنها در گروه B مسابقات چهره صعود کننده‌ها معلوم نشده است. حساس‌ترین بازی امشب را ولفسبورگ و منچستریونایتد برگزار می‌کنند.

گروه A
تیم‌های ر‌ئال‌ ماد‌رید و پا‌ر‌ی ‌سن‌ ژر‌من به جمع شانزده تیم برتر راه پیدا کرده‌اند و تنها برای صدرنشینی ر‌قا‌بت خواهند کرد. ر‌ئال‌ ماد‌رید میزبان مالمو سوئد است. مادریدی‌ها تنها با یک تساوی به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود خواهند کرد، در مقابل مالمو برای حضور در لیگ اروپا تلاش می‌کند. دیدار رفت دو تیم در هفته‌ اول لیگ قهرمانان اروپا دو بر صفر به نفع رئال پایان یافت و رونالدو با گلزنی به رکورد 500 گل رسید.

درست است که ر‌ئال‌ ماد‌رید با یک امتیاز صدرنشینی‌اش مسجل خواهد شد اما نیاز به پیروزی و ارائه بازی زیاد دارد تا انتقادات نسبت به تیم کمتر شود. سفیدپوشان هفته‌ گذشته به دلیل استفاده از بازیکن محروم برابر کادیس از جام حذفی کنار گذاشته شدند. رئال شنبه شب در لالیگا اسپانیا با پیروزی پر گل برابر ختافه تا حدودی شرایط خود را بهبود بخشید. هو‌اد‌ا‌ران در ابتدای این بازی خواستار استعفای رییس باشگاه شدند و هنگام خوانده شدن نام رافائل بنیتس، سوت‌های اعتراض آمیزشان به گوش رسید. سه مدافع ر‌ئال‌ ماد‌رید سرخیو راموس، رافائل واران و دنی کارواخال به دلیل آسیب‌دیدگی‌ در این دیدار حضور ندارند.

مالمو کار سختی پیش رو دارد چون باید برابر مادریدی‌ که مدت‌هاست طعم شکست را در لیگ قهرمانان اروپا نچشیده‌ پیروز شود. همچنین باید در انتظار شکست شاختار دونتسک باشند تا در جایی دیگر به ر‌قا‌بت‌های اروپایی ادامه دهد.

پا‌ر‌ی ‌سن‌ ژر‌من منتظر لغزش ر‌ئال‌ است تا جایگاه نخست را به دست آورد، البته باید برابر شاختاری پیروز شود که به فکر صعود به لیگ اروپا است. دیدار رفت دو تیم در اوکراین با پیروزی سه بر صفر پاریسی‌ها به پایان رسید. مارکو وراتی و خاویر پاستوره از پا‌ر‌ی ‌سن‌ ژر‌من و الکساندر گلدکی از شاختار به دلیل آسیب‌دیدگی‌ در این بازی حضور ندارند.

در جدول این گروه به ترتیب ر‌ئال‌ ماد‌رید با 13، پا‌ر‌ی ‌سن‌ ژر‌من 10، شاختار سه و مالمو با سه امتیاز رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

گروه B
حساس‌ترین دیدار سه‌شنبه شب بین تیم‌های منچستریونایتد و ولفسبورگ برگزار می‌شود. ولفسبورگ با نه، یونایتد هشت و آیندهوون با هفت امتیاز ر‌قا‌بت نزدیکی برای صعود به مرحله بعد دارند. تیم انگلیسی که هفته‌ را با تساوی بدون گل برابر وستهام آغاز کرد، نیاز به پیروزی دارد تا علاوه بر صدرنشینی، صعود خود را به مرحله حذفی مسجل کند. آمار یونایتدها برابر تیم‌های آلمانی پنج پیروزی، چهار تساوی و پنج شکست است. دیدار رفت دو تیم در اولدترافورد با پیروزی دو بر یک یونایتد همراه بود، اما به نظر می‌رسد کار برای ولفسبورگ راحت‌تر باشد، این تیم که از امتیاز میزبانی برخوردار است با یک تساوی به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود خواهد کرد. مهاجم گلزن یونایتد وین رونی به دلیل آسیب‌دیدگی‌ از ناحیه قوزک پا نتوانست به آلمان سفر کند.

دیگر دیدار گروه بین تیم‌های آیندهوون و زسکا مسکو برگزار می‌شود. نماینده هلند برابر زسکا حذف شده قرار می‌گیرد و می‌تواند با یک برد به جمع 16 تیم برتر بپیوندد.

گروه C
اتلتیکومادرید و بنفیکا تیم‌های صعود کننده مصاف یکدیگر می‌روند. هر دو تیم با 10 امتیاز در رتبه های اول و دوم قرار دارند. اتلتیکو با کسب یک امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله بعد خواهد رفت. مادریدی‌ها در روزهای اوج به سر می برند و در لالیگا، جایگاه دوم جدول را به خود اختصاص داده‌اند. آنتوان گریزمان به دنبال ثبت ششمین گلش در ششمین بازی لیگ قهرمانان است و فرناندو تورس در انتظار به ثمر رساندن صدمین گلش برای اتلتیکو است. قرمز و سفیدپوشان تیاگو هافبک پرتغالی خود را تا چهار ماه در اختیارنخواهند داشت.

بنفیکا نیز جمعه شب با سه گل آکادمیا را در لیگ پرتغال شکست داد و با یک روز استراحت بیشتر میزبان اتلتیکو خواهد بود.

تیم‌های گالاتاسرای و آستانه دیگر دیدار گروه را برگزار می‌کنند. گالاتاسرای که در رتبه سوم قرار دارد با یک تساوی به لیگ اروپا خواهد رفت.

گروه D
یوونتوس و منچسترسیتی به دور بعد صعود کرده‌اند و سویا و مونشن گلادباخ برای صعود به لیگ اروپا تلاش می‌کنند. سویا که در انتهای جدول این گروه قرار دارد میزبان یوونتوس است. شاگردان اونای امری تنها در صورت برد و نتیجه‌ نگرفتن مونشن گلادباخ شانس صعود به لیگ اروپا را خواهند داشت. سویا دو سال پیاپی (2013 و 2014 ) فاتح این مسابقات شده است و با صعود به این ر‌قا‌بت ها می‌تواند از عنوان خود دفاع کند. دیدار رفت دو تیم با پیروزی دو بر صفر یوونتوس به پایان رسید. سویا در 6 بازی خانگی‌اش در مسابقات این فصل، پنج بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

یوونتوس جمعه هفته‌ گذشته در سری A برابر لاتزیو با دو گل به برتری دست یافت و تنها برای تثبیت صدرنشینی به اسپانیا سفر می‌کند. یوونتوس برابر تیم‌های اسپانیایی سه بار پیروز و پنج بار متوقف شده و 14 بار شکست خورده است. روبرتو پریرا و سامی خدیرا به دلیل آسیب‌دیدگی‌ در این دیدار حضور نخواهند داشت، همچنین آندرلوی، دنیل کاریکو ، گائل کاکوتا و بتو سویا آسیب‌دیده را در این بازی همراهی نخواهند کرد.

منچسترسیتی میزبان مونشن گلادباخ است. سیتی برای صعود به عنوان تیم اول نیاز به برد دارد. نماینده انگلیس در فاصله دو امتیازی یوونتوس قرار دارد. آنها هفته‌ را با باخت برابر استوک سیتی آغاز کرند. سیتی چهار بازی پیاپی است که در لیگ برتر نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند. فرناندینینو برابر استوک سیتی آسیب دید. سمیر نصری و پابلو زابالتا نیز به همین دلیل در این دیدار غایب خواهند بود. حضور سرخیو آگوئرو نیز مشخص نیست.

مونشن گلادباخ برابر تیم‌های انگلیسی یک پیروزی، دو تساوی و دو شکست را تجربه کرده است. آنها در صورت تساوی نیز به لیگ اروپا صعود خواهند کرد.


  اخبار ورزشی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------