اعطای ریاست مجمع به کفاشیان با حفظ حق رای/ ریاست مجمع از وزیر سلب می‌شود



اخبار,اخبارورزشی,فدراسيون فوتبال

در اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال ریاست مجمع فدراسیون به طور مشخص به رییس فدراسیون محول شده، در حالی که حق رای کفاشیان همچنان محفوظ مانده است.

 طبق بند 7 ماده 22 اساسنامه فدراسیون فوتبال، رییس مجمع بدون حق رای در جلسات شرکت و مجمع را اداره می‌کند در حالی که این بند در اساسنامه پیشنهادی به این صورت تغییر یافته است، «رییس فدراسیون فوتبال به عنوان رییس مجمع بدون حق رای در جلسات شرکت و مجمع را اداره می‌کند».

بنابراین در اولین نکته باید اشاره کرد که در اساسنامه پیشنهادی غیرمصوب به طور قطع کفاشیان به عنوان رییس فدراسیون رییس مجمع خواهد بود و وزیر ورزش و جوانان به هیچ وجه شانسی برای این سمت ندارد.

نکته دوم این است که علیرغم سلب مسئولیت ریاست مجمع فدراسیون فوتبال از وزیر ورزش هم‌چنان گودرزی به عنوان یکی از اعضای مجمع در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال حق رای دارد، اما چگونه است که کفاشیان علیرغم اینکه به عنوان ریاست مجمع در اساسنامه پیشنهادی لحاظ شده هم‌چنان دارای حق رای است؟ (طبق ماده 33 اساسنامه فعلی و پیشنهادی رییس فدراسیون عضو هیات رییسه است)

رییس فدراسیون فوتبال هر چند از نظر قانونی در دو جایگاه ریاست مجمع و ریاست فدراسیون فوتبال در مجمع انتخاباتی حق رای ندارد اما او می‌تواند در انتخابات پیش‌روی فدراسیون طبق اساسنامه رای خود را به صندوق بیندازد.

در بند 16 – 1 اساسنامه فعلی و اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال آمده است که «هر فرد ایرانی که به عضویت کمیته‌های اجرایی کنفدراسیون یا فیفا انتخاب شده و مشغول انجام وظیفه باشد در طول دوران عضویت خود، عضو مجمع فدراسیون خواهد بود».

بنابراین علی کفاشیان با توجه به سمت نایب رئیسی‌اش در AFC و نیز ریاست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC، عضو کمیته اجرایی (هیات رییسه) کنفدراسیون فوتبال آسیاست و مطابق اساسنامه قطعا از حق رای در انتخابات پیش‌روی ریاست فدراسیون فوتبال ایران برخوردار است.

ممکن است کفاشیان یا فدراسیون فوتبال اعلام کنند که رییس فدراسیون در مجمع انتخاباتی آینده به اختیار رای نخواهد داد اما پرسش این است که آیا اصلاح اساسنامه با این اوصاف نمی‌تواند در آینده مشکلات مجامع انتخاباتی فدراسیون را دوچندان کرده و شائبه تاثیرگذاری رییس مجمع بر نظر اعضا را دوچندان کند؟

 

  اخبار ورزشی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------