حسینی: فیفا مسائل سیاسی را در ورزش دخالت نمی‌دهد



اخبار,اخبارورزشی,ایران و عربستان

رییس کمیته فوتبال و فوتسال فراکسیون ورزش مجلس درخواست‌ باشگاه‌های عربستان و امارات برای برگزاری بازی‌های فوتبال با ایران در یک کشور ثالث را کودکانه توصیف و در عین حال تاکید کرد که فیفا مسائل سیاسی را در ورزش دخالت نخواهد ‌داد.

سید شریف حسینی در گفت و گو با  (ایسنا)، اظهار کرد: در منشور فیفا موضوع ورزش جدای از سیاست مطرح است و دخالت مسوولین سیاسی در فوتبال ممنوع است. طبعا اینکه موضوع اختلاف دو کشور در بحث دیپلماتیک بخواهد توسط مسوولین یک کشور وارد ورزش شود هم مصداق ورود سیاست به ورزش است.

وی درباره درخواست عربستان و امارات برای برگزاری بازی‌های فوتبال با ایران در یک کشور ثالث، افزود: عربستان یا امارات می‌توانند آرزویشان را به عنوان درخواست مطرح کنند اما آرزوهای آن‌ها برای خودشان باقی خواهد ماند و مهم این است که در منشور فیفا ورزش جدای از سیاست است و شرایطی که در ورزش تعریف شده عدم دخالت سیاسیون است.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: برگزاری مسابقات دو کشور در یک کشور ثالث قاعده خاص خود را دارد و در شرایط نبود امنیت و مسائل اضطراری تعریف شده است و باب میل تیم‌های طرف مقابل نیست. به ویژه اینکه ایران نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس بالاترین حد ثبات امنیت را دارد.

حسینی با اشاره به پیشنهاد رئیس فدراسیون فوتبال امارات برای حذف ایران از گروه بندی کشورهای غرب آسیا نیز گفت: اینکه ایران در شرق آسیا بازی کند از عقلانیت به دور است زیرا کسی توان و قدرت این را ندارد کشوری که از لحاظ جغرافیایی در غرب آسیاست را به شرق آسیا منتقل کند بلکه این یک خواسته کودکانه و البته سیاسی است.

وی در پایان تصریح کرد: قطعا فیفا براساس قواعد خود تصمیم‌گیری خواهد کرد و مسائل سیاسی را در ورزش دخالت نخواهد داد.

 

 اخبار  ورزشی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------