شنای پرسپولیس خلاف جریان آب در "خلیج فارس"



اخبار,اخبارورزشی, ایران و امارات

برگزاری اردوی یک تیم فوتبال ایرانی در امارات در شرایطی که این کشور کوچک عربی اظهارات سخیفی علیه ایران داشته است، با هیچ منطقی پذیرفتنی نیست.

 جریان‌های سیاسی منطقه خاورمیانه در روزهای اخیر به شدت علیه ایران فعال شده‌اند و هر روز صدای ناهنجارشان از یک کشور عربی کوچک شنیده می‌شود. مهم‌ترین اظهارات این نارفیقان که به فوتبال ایران مربوط است، گفته‌های مقامات عربستانی و اماراتی در خصوص بازی نکردن تیم‌های فوتبال این کشورها در ایران است.

در تازه‌ترین اظهارات از این دست، یوسف السرکال رییس فدراسیون فوتبال امارات با تکرار اتهامات نادرست علیه ایران و بیان مطالب خلاف واقع خواستار توجه AFC به اظهارات عربستانی‌ها شده و اعلام کرده که مانند طرف سعودی، تیم‌های فوتبال اماراتی هم در ایران بازی نخواهند کرد.

در حالی که السرکال خواهان برگزاری دیدار تیم‌های عربی و ایرانی در یک کشور بی‌طرف شده و عملا به موضع ایران توهین روا داشته، یک تیم فوتبال ایرانی قصد دارد تعطیلات نیم فصل لیگ برتر را در امارات اردو بزند!

تصمیم چالش‌برانگیز باشگاه پرسپولیس برای برپایی اردو در امارات آن هم در شرایط سیاسی فعلی منطقه با هیچ منطقی پذیرفته نیست و هرچه سریع‌تر باید جلویش گرفته شود.

شاید گفته شود که قرارداد این اردو پیش‌تر بسته شده و آن زمان دستور بحث اختلاف‌های سیاسی دو کشور مطرح نبوده است. در جواب باید گفت اکنون که شرایط تغییر کرده باید در تصمیم‌های گذشته تجدید نظر شود. مگر همین امارات به یکباره از برگزاری دیدار ایران و عراق در خاک کشورش – با وجود عقد قرارداد و هماهنگی‌های انجام شده – در دقیقه 90 سرباز کرد.

همچنین یک بار همین پرسپولیس به خاطر استخدام محمدرضا خلعتبری و جدا کردنش از لیگ امارات که نام جعلی داشت متحمل میلیاردها تومان خسارت شد؛ خسارتی که به دلیل نتایج مثبت فرهنگی‌اش زیاد به چشم نیامد.

مجموعه وزارت ورزش و جوانان و به ویژه شورای برون مرزی این وزارتخانه در این خصوص می‌توانند وارد عمل شوند و به این مسائل سروسامان دهند. بهتر است قبل از انجام هر کاری به تبعات آن کار و شرایط کلی جامعه، کشور و منطقه توجه شود تا خدای نکرده در دعوای سیاسی دو کشور، آب به آسیاب حریف ریخته نشود.

شنا کردن خلاف جهت جریان آب همیشه نشانگر شجاع بودن و تهور نیست بلکه در بیشتر مواقع موجب شکست غرور ملی، آسیب اجتماعی و بی‌حرمت شدن یک مجموعه بزرگ – اینجا فوتبال ملی ایران – خواهد شد.

مسئولان باشگاه پرسپولیس می‌توانند به جای امارات، تیم خود را به هر جای دیگری حتی داخل ایران ببرند و اردوی تدارکاتی را در جایی به غیر از امارات، همسایه نالایق جنوبی برگزار کنند.

تا تشت رسوایی این اقدام خلاف جهت آب، نیفتاده و آبی ریخته نشده، جلویش را بگیرند چون حتی اگر آب رفته را به جوی بازگردانید به گفته حمید مصدق، "گیرم که آب رفته به جوی باز آید، با آبروی رفته چه باید کرد؟"


اخبار ورزشی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------