کفاشیان:عربستانی‌ها بخواهند سیاست را دخالت دهند ما هم تصمیمات سخت‌تری می‌گیریم



اخبار,اخبارورزشی,  علی کفاشیان

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: موضع ما همان است که از ابتدا اعلام کرده‌ایم و در لیگ قهرمانان آسیا در کشور خودمان به میدان می‌رویم.

 علی کفاشیان بعد از نشست تیم‌های پایه در مورد مدارس فوتبال پایه گفت: مدارس فوتبال هر سال مورد بررسی قرار می‌گیرد در مورد مربیان، نحوه، فعالیت و .. مورد بررسی قرار می‌گیرند و مدارس بهتر انتخاب می‌شوند. امسال دو فستیوال بزرگ داشتیم که 31 استان در بخش آقایان و 26 استان در بخش خانم‌ها حضور داشتند. سعی می‌کنیم برای این مدارس شناسنامه تهیه کنیم تا به فوتبال پایه کمک کنند.

وی افزود: پدر مادرها فرزندان خود را به مدارس فوتبالی بفرستند که مورد تأیید فدراسیون است. بعضی مدارس فوتبال به صورت خودسر تشکیل شده‌اند که آنها مورد تأیید فدراسیون نیست و صلاحیت ندارند.

کفاشیان در ادامه در رابطه با جلسه‌ای که روز گذشته در وزارت ورزش برگزار کرده‌اند اظهار داشت: در این جلسه در مورد مشکلات اخیری که به وجود آمده و اتهاماتی که به ما می‌زنند، صحبت کردیم تا ببینیم به چه نحوی می‌توان از باشگاه‌های خود حمایت کنیم تا تیم‌هایمان بدون مشکل به فعالیت‌شان ادامه دهند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود فدراسیون در قبال تهمت‌های مسئولان عربستانی موضع انفعالی داشته است، خاطرنشان کرد: هیچ نامه‌ای از AFC تاکنون در مورد این مسئله نیامده است. موضع ما همان چیزی است که از ابتدا اعلام کرده‌ایم و در لیگ قهرمانان آسیا در کشور خودمان به میدان می‌رویم. ایران امنیت کامل دارد و باید در کشورمان میزبان باشیم.

وی تأکید کرد: ما رابطه خوبی با فدراسیون عربستان داریم، اما اگر مقامات بالادست سیاسی این کشور روی فدراسیون فشار بیاورند و این مسائل را مطرح کنند، این نشان‌دهنده دخالت مستقیم سیاست در کشور است که هیچ همخوانی با شعار فوتبال مستقل فیفا ندارد. آنها که خودشان این ادعاها را دارند، نباید قوانین را زیرپا بگذارند. ما در امنیت کامل هستیم و مطمئناً هیچ مشکلی برای برگزاری مسابقات‌مان به وجود نمی‌آید.

کفاشیان یادآور شد: هیچ کشوری امن‌تر از ایران نیست. عراق، سوریه و افغانستان که برای میزبانی مشکل دارند و امنیت ندارند، مسابقات‌شان با موافقت خودشان و آسیا در ایران برگزار می‌شود. آنها اگر نخواهند بازی‌ها در ایران برگزار شود و با این مسئله موافقت کنند، آن وقت ما هم تصمیم دیگری می‌گیریم و زیربار هر تصمیمی نخواهیم رفت.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با اینکه در برخی سایت ها اعلام شده عربستان برای میزبانی قطر و ایران کشور لبنان را پیشنهاد کرده است، تصریح کرد: خیر، هیچ‌کدام از این مسائل صحت ندارد و ما آن را تأیید نمی‌کنیم. این موارد اغلب چیزهایی است که مسئولان عربستانی و اماراتی مطرح می‌کنند و همه غیررسمی است. ما تاکون هیچ جایی را معرفی نکردیم و اصلاً در این رابطه اظهارنظری نداشتیم.

وی در مورد اینکه آیا در نشست هیأت رئیس آسیا در این رابطه موضع خاصی خواهد داشت، گفت: همانطوری که گفتم، نظر ما برای برگزاری مسابقه در کشور خودمان باید اعمال شود و نباید مسائل سیاسی را، عربستانی‌ها وارد فوتبال کنند.

کفاشیان در مورد برگزاری مجمع فدراسیون تأکید کرد: 23 دی‌ماه این مجمع برگزار می‌شود. این مجمع سالیانه ماست که در رابطه با گزارش‌های مالی و ... در آن صحبت خواهد شد. به دلیل اینکه گزارش‌های مالی دیر آماده شد، این مجمع به تأخیر افتاد. همچین بحث انتخابات را داریم که دو ماه بعد باید انتخاباتی مستقل برگزار شود. ما تغییرات جزئی هم در اساسنامه داشتیم، ولی این بحث‌هایی که گفته می‌شود تغییرات اساسنامه این است که فلان فرد به انتخابات بیاید و فلان فرد نباشد، به هیچ وجه نیست. هر ساله در اساسنامه فیفا و AFC هم تغییراتی داده می‌شود و مجامع هر وقت بخواهند می‌توانند اصلاحات را اعمال کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ویرایش هشتم اساسنامه غیرقانونی بوده است، تصریح کرد: ما از خیلی از دوستان خواستیم در مورد اساسنامه نظرشان را بدهند .برخی نظرات منطقی داشتند و به اصطلاح برخی می‌گفتند در این بند یک «و» جا افتاده و یا یک «د» اضافه است و به نوعی ویراستاری می‌کنند.

کفاشیان در رابطه با اینکه گفته می‌شود سن حضور در انتخابات از 65 سال به 70 تغییر کرده است، اظهار داشت: فکر من را نکنید. امید به زندگی در ایران بالا رفته است، مثلاً اکنون که شما یک فرد 60 ساله را می‌بینید چهره او مانند یک فرد 50 ساله است، البته این یک مسئله خاصی نیست و در فیفا هم محدودیت سنی را حذف کرده‌اند.

وی در مورد حضور بازرسان در هیأت فوتبال و اینکه گفته می‌شود این بازرسان از AFC آمده‌اند خاطرنشان کرد: خیر،‌اینطور نیست،‌ این بازرسی‌ها معمولی است و همیشه این اقدام می‌شود. الان ماه‌ها است که تعدادی از بازرسان در فدراسیون هستند و مسائل مختلف را بررسی می‌کنند. این بازرسی‌ها در هیأت فوتبال هم انجام می‌شود و اگر لازم باشد در اداره‌کل استان و جاهای دیگر این اقدامات صورت می‌گیرد تا شبهات برطرف شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با اینکه شایعه کرده‌اند بازی‌های ایران به شرق آسیا برود، عنوان کرد: این مسائل را تکذیب می‌کنیم و ما خودمان تصمیم می‌گیریم که چه کاری انجام دهیم. در ایران امنیت کامل وجود دارد و با قدرت کار می‌کنیم.

کفاشیان همچنین درباره شرایط تیم ملی المپیک اظهار داشت: کاشانی گزارش خوبی را به ما داده است، تیم آرامش دارد و بازیکنان هم آماده هستند. در اولین بازی،‌ ملی‌پوشان به مصاف سوریه خواهند رفت که امیدواریم بتوانند نتایج خوبی بگیرند و به المپیک صعود کنند.

وی درباره اضافه شدن کی‌روش در قطر، عنوان کرد: او دوشنبه به این کشور می‌رود تا پنج‌شنبه در این کشور می‌ماند و بعد به پرتغال می‌رود. کی‌روش برای ماندن در قطر مشکلی ندارد و هتل جداگانه‌ای برای او گرفته‌ایم. مسابقات تیم امید را می‌بیند و قرار است ارزیابی خودش را از بازیکنان ملی داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا شما با خاکپور ارتباط داشته‌اید، اظهار داشت: ارتباط من با سرپرست تیم است، ما هیچ مشکلی با خاکپور نداریم، قرارداد او هم آماده است تا امضاء کند، اگر هم امضاء نکند، او سرمربی تیم ملی است و ما هم طبق تعهداتی که داریم، عمل می‌کنیم.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که آیا خاکپور بدون قرارداد روی نیمکت می‌نشیند و مشکلی از سوی AFC وجود ندارد، تصریح کرد: به قول کاشانی، کار باید دلی باشد، AFC هم کاری با فرد ندارد و هر کسی را که فدراسیون معرفی کند، از نظر آنها رسمی است.

عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در ادامه مصاحبه خود درباره مشکلات فوتسال و عدم حضور چند تیم در مسابقات مختلف گفت: قرار است اختتامیه لیگ فوتسال برگزار شود که بین سه تیم رقابت شدیدی وجود دارد، اگر کسی هم حاضر نشود، طبق آیین‌نامه بازنده است و طبق دستورالعمل ابلاغ شده، با تیم خاطی برخورد می‌کنیم و یا شاید آنها حتی سال آینده هم اجازه حضور در لیگ را نداشته باشند.

وی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه فکر می‌کنید تیم‌هایی مانند دبیری و منصوری که عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم هستند در لیگ بازی نکنند، از نظر شما درست است، یادآور شد: من نمی‌دانم آنها شرکت می‌کنند یا خیر،‌اما اگر در لیگ شرکت نکنند، مؤاخذه می‌شوند و باید پاسخگو باشند. قشنگی بازی‌ها به این است که تا روز آخر قوانین رعایت شود.

کفاشیان درباره اتفاقاتی که به خاطر مهدی شریفی برای ملوان رخ داد و اظهارات مسئولان این تیم برای کناره‌گیری از لیگ، تصریح کرد: ملوان و تراکتور هر دو می‌توانند بازیکنان سرباز را در اختیار داشته باشند، حالا اینکه چه ابلاغی از نظام‌وظیفه شده نمی‌دانیم. ما تابع آنها هستیم و این تیم ها هم نباید حساسیت نشان دهند. آنچه مقررات فدراسیون بگوید ما عمل می‌کنیم اما در خصوص گرفتن سربازها تابع مقررات نظام‌وظیفه هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال از قطعی نشدن بازی دوستانه ایران با مقدونیه خبر داد و گفت: ما با چند تیم آمریکایی صحبت کرده‌ایم، برای بازی با تیم‌های آسیایی هم مشکلی نداریم،‌ وقتی قرعه‌کشی شود می‌توانیم با آسیایی‌ها هم مذاکره کنیم.

وی درباره استعفای محمدزاده از کمیته اخلاق و انجام کارها در این کمیته گفت: ما با استعفای او موافقت کردیم و قرار نیست که برگردد، کارهای جاری هم توسط افرادی که در فدراسیون بودند انجام می‌شود. بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال، رئیس جدید می‌تواند رئیس کمیته اخلاق را معرفی کند.

کفاشیان در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر ادعای اخیر سعودی‌ها مبنی بر عدم اجازه به باشگاه‌ها برای حضور در ایران، یادآور شد: ما امن‌ترین کشور هستیم، خیلی از مسابقات عراق، افغانستان و سوریه در ایران برگزار می‌شود. ما از AFC هم می‌خواهیم با برگزاری در کشور ثالث موافقت نکند. ما با فدراسیون فوتبال عربستان مشکلی نداریم، اما اگر بخواهند سیاست را دخالت دهند، ما هم تصمیم سخت‌تری می‌گیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کنید که این اتفاقات اعلام آمادگی ایران را برای میزبانی 2023 را به خطر بیندازد، خاطرنشان کرد: هیچ کارشکنی صورت نگرفته فقط چند مصاحبه انجام شده است، در حالی که ما هیچ نامه رسمی در AFC ندیده‌ایم.

وی در مورد اینکه آیا ایران برای مسابقات سال 2023 درخواست میزبانی می‌کند و آیا این بحثی که در مورد عربستان به وجود آمده مشکلاتی به وجود نمی‌آورد، گفت: این مسئله ربطی به این موضوع ندارد. ما اگر بخواهیم پیشنهاد بدهیم این کار را می‌کنیم و مشکلی به وجود نمی‌آید.

کفاشیان در مورد اینکه شیخ سلمان برای کشورهای حوزه خلیج فارس است و آیا در صورت حضور او در انتخاب فیفا حمایتش نمی‌کنید، گفت: کشورهای آسیایی برای انتخاب رئیس کنفدراسیون آسیا به یک شخص رای دادند. درست است که او بحرینی است اما اکنون رئیس ای‌اف‌سی است. ما با فدراسیون فوتبال بحرین هم مشکل نداریم و سیاست را وارد ورزش نمی‌کنیم.

وی در مورد بحث میزبانی از تیم‌های عربستانی، گفت: آنها باید برای بازی‌ها به ایران بیایند. در عربستان حادثه منا افتاد و مشکلات زیادی به وجود آمد ولی در ایران مشکلاتی از این قبیل نیست. اتفاقات سفارتخانه را محکوم کردیم اما آنها دنبال بهانه بودند. امیدواریم کنفدراسیون فوتبال آسیا روی این شعار خود که سیاست را داخل ورزش نمی‌کنیم بماند.

کفاشیان در پایان در مورد اینکه آیا نمی‌شد اساسنامه را بعد از مجمع اصلاح کرد، اظهار داشت: چه فرقی می‌کند. به هر حال این تصمیم را گرفتیم که اساسنامه اصلاح شود. سپ بلاتر اساسنامه فیفا را اصلاح کرد و محدودیت سنی کاندیداها برداشته شد.

وی در مورد اینکه در مورد اساسنامه جنگ بالا گرفته است، تصریح کرد: جنگ که خوب است!

کفاشیان در ادامه یادآور شد: بازرس را مجمع انتخاب می‌کند اما انتخاب خزانه دار بر عهده هیأت رئیسه است.


اخبار ورزشی  -  فارس 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------