آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لیگ اروپا؛ صعود یاران آزمون به دور بعد در شب شکست شاگردان کلوپ

در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا تیم فوتبال آاس رم توانست با دو گل میلان را شکست دهد. به گزارش ایرنا، دور…

اسدی: باید مارادونا را رها کنیم و از داخلی‌‌ها بترسیم/الان هم رأی به نفع ایران است



اخبار,اخباروررشی , فوتبال  ایران

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: باید مارادونا را ول کنیم و از داخلی‌ها بترسیم، چون خارجی‌ها را می‌توانیم در دیپلماسی ببریم اما باید مراقب داخلی‌ها باشیم تا از آنها در داخل نخوریم.

علیرضا اسدی در گفت‌وگو با  فارس، در خصوص جمع‌بندی‌اش از جلسات برگزار شده در دوحه قطر گفت: قرار بود طی همین هفته‌ای که در آن هستیم و پس از جلسات میزبانی را از ایران بگیرم که البته خیلی‌ها هم علاقمند بودند که زودتر این اتفاق بیفتاد اما از الان تا 25 اسفند زمان خوبی برای دیپلماسی است و از منافع ملی فوتبال کشورمان دفاع کنیم.

*تمام اتفاقات را به فیفا گزارش داده‌ایم
وی در مورد اعتراض فدراسیون ایران از AFC به فیفا گفت: ما قبلا در دوازدهم ماه گذشته نامه‌ای نوشته و این موضوعات و مشکلاتی که بین ما و عربستان وجود داشت را با تمام وقایع کامل در دو صفحه به فیفا ارسال کردیم و بر خلاف اینکه خیلی‌ها فکر می‌کنند ما ساکت نشستیم و دست خالی به جلسات رفتیم هیچ گاه این موضوع وجود نداشته است.

*خودشان را جای ما گذاشته‌اند و فکر می‌کنند ترسیده‌ایم!
اسدی گفت: برخی‌ها گفته‌اند ما ترسیدیم اما کسی که می‌ترسد اهل درگیری نیست و احتمالا خودشان را جای ما گذاشته‌اند. کسی که اهل درگیری باشد اهل ترس نیست و این خودش به نوعی تناقض در اظهارات است. اینکه سوابق اجرایی برخی در ورزش چطور بوده و اینکه چه شکلی آمده‌اند و چه شکلی رفته‌اند و این آمد و رفت‌ها با ارتباطاتی که داشته‌اند، بوده است، نمی‌دانم به چه شکلی بوده اما فکر می‌کنند خیلی های‌کلاس هستند و خودشان را خیلی قبول دارند. جالب اینکه نه در فضا هستند و نه در جریان امور قرار دارند اما به نظر می‌رسد دوستان محبت دارند که این طور می‌گویند.

*گویا دوستان  خیلی خودشان را قبول دارند که در هر حوزه‌ای سخنگو هستند!
دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه با این اظهارات زحمات مسئولان فدراسیون زیر سوال می‌رود، گفت: عملکرد من را این افراد ارزیابی نمی‌کنند که بخواهند زیر سوال ببرند یا نبرند. رزومه من کاملا در صفحات اینترنت وجود دارد و اگر از این دوستان بالاتر نباشد پایین‌تر هم نیست. هم در حوزه اجرایی و هم در حوزه تحصیلات و هم در سوابق اجرایی اما گویا دوستان خیلی خودشان را قبول دارند که در هر حوزه‌ سیاسی، اجتماعی،‌اقتصادی، ورزشی و ... هم سخنگو هستند هم کاردان و هم اینکه راه و روش می‌دهند. البته ایرادی هم ندارد اما به نظرم می‌رسد خیلی خودشان را قبول دارند. اگر در شش ماه در یک جایی مدیریت کرده باشند رزومه دیگران را هم ببینند. شاید مثلا در سن 24 سالگی رزومه‌شان خنده‌دار باشد.

*کسی که می‌ترسد اهل درگیری نیست
وی تأکید کرد: کسی که اهل درگیری باشد از این چیزها نمی‌ترسد. درگیری خوب یا بد نیست بلکه باید دید درگیری بر سر چه چیزی بوده است و چه جهتی دارد و باید ببینیم ریشه درگیری کجاست اما منطق برخی‌ها در این خصوص جای سوال دارد.

*دفاع از منافع ایران بزرگ‌ترین برد بود
اسدی در مورد اینکه به نظر می رسد به این ترتیب فدراسیون ایران برنده این پرونده شده است، گفت: بزرگترین برد ما زمانی بود که در جلسه گذشته 6 عضو از فدراسیون کشورهای عربی که قبلا ما را محکوم کرده بودند دستور جلسه‌ای را آماده کرده بودند که در ابتدای همان جلسه نماینده کویت گفت که این صحبت‌ها برای چیست؟ بیایید رأی‌گیری کنیم تا یک کشور ثالث برای میزبانی مشخص شود اما دفاع ما به چه شکلی بود که توانستیم امارات را از سیستم جدا کنیم.

*کسی که ادعا می‌کند مدیر رده‌بالایی بوده باید چنین گفتاری داشته باشد؟!
وی افزود: حالا می‌گویند چرا با پلن مناسبی به جلسه نرفته‌‌اید. ما پلن داشتیم که اگر آنها ادعایی کردند پاسخ‌شان را بدهیم. پس دفاع مشروط چیست و معنی آن را چه کسی نمی‌داند؟ امیدوارم دوستان یک مقدار در گفته‌هایشان دقت کنند. اگر کسی در جلسه نبوده و ادعا می‌کند مدیر رده بالای کشور بوده است باید یک چنین پیش‌گفتاری داشته باشد؟

*وقتی خودشان در مسند کارها هستند پاسخگو نیستند!
اسدی در مورد اینکه چرا در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال تا این اندازه زیر فشار قرار دارد، گفت:‌ نمی‌دانم در ذهن افراد چه می‌گذرد. همیشه در فضایی که بوده این صحبت‌ها مطرح بوده است. هر چند که فضا باز است و هر کسی می‌تواند صحبت‌هایش را بزند. بالاخره دوستان نظر می‌دهند اما ای کاش منصف باشند و خودشان را جای دیگری بگذارند که اگر چنین موضعی را علیه خودشان گرفتند ببینند این انصاف است یا خیر. در واقع خودشان قاضی باشند و ببینند اگر خودشان در این مسند بودند آیا انصاف بود اینطور علیه‌شان صحبت شود. باید مسئولان نسبت به نظرات کسانی که بیرون هستند پاسخ دهند اما وقتی خودشان مسئول هستند اینطور پاسخگو نیستند و همین باعث می‌شود که آنطور که باید هیچ گاه رشد نکنیم.

*دلیلی ندارد روش‌هایمان را برای همه رو کنیم
وی گفت: گفتند پلن نداریم که اتفاقاً راه و روش مناسب هم داشتیم اما دلیلی ندارد همه را رو کنیم و بگوییم چه می‌کنیم. بحث اول این بود که التهاب را بخوابانیم و زمان بخریم و در این مدت با استفاده از دیپلماسی موجود از تمام توانمندی‌هایمان در حوزه بین‌الملل استفاده کنیم تا از منافع ملی خودمان دفاع کنیم ضمن اینکه کاملا مسائل سیاسی را به عنوان یک بهانه در دست عربستانی‌ها می‌دانیم و می‌دانیم که آنها دنبال چه هستند که بزرگترین هدف ما این است که نگذاریم سعودی‌ها به موفقیتی که فکر می‌کنند برسند.

*عربستان می‌گوید ایران امنیت ندارد تا سایر کشورها را با خود همراه کنند
اسدی در ادامه گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: آنها دستور جلسه‌ای داشتند که ما از هیچکدام از آنها اطلاع نداشتیم اما همه را کنار گذاشتیم و پیشنهادی دادیم که مورد موافقت قرار گرفت و این مهمترین پیروزی است. البته در این بین دو چیز مهم است اول حج و دوم فوتبال و مطمئن باشید اگر یک فدراسیون کوچک بود هیچ گاه این کارها را انجام نمی‌دادیم چرا که سعودی‌ها می‌خواهند باخت‌های خود را با این مسائل جبران کنند. آنها چنین تصمیماتی می‌گیرند که بگویند ایران امنیت ندارد تا کشورهای دیگر را هم همراه کنند که ما نباید این موضوع را بپذیریم که البته قبول هم نمی‌کنیم.

*می‌خواهیم از گسترده شدن این بحث در منطقه جلوگیری کنیم
وی افزود: این پروسه را به تأخیر انداختیم تا با روابط دیپلماسی آن را حل کنیم و سپس به دنبال منافع ملی هستیم و پس از آن هم می‌خواهیم کاری کنیم که این بحث در سطح منطقه گسترده نشود. این اهداف را خیلی آرام و بدون ترس و با استدلال خوب دنبال کردیم که ابتدا به جدا کردن دوستان‌شان مثل کویت و امارات انجامید و سپس اینکه در حالی که می‌توانستند همان روز بگویند که میزبانی در کشوری ثالث خواهد بود اما این موضوع به 45 روز تعویق مواجه شد و از این مدت به عنوان یک فرصت استفاده کنند. هر چند که کارهای دیگری هم انجام دادیم که از نظر من همه آنها پیروزی است.

*بیرون گود نشسته‌اند و می‌گویند لنگش کن!
اسدی عنوان کرد: نقطه نظرات مختلف ما را از عقاید مختلف آگاه می‌کند اما چون برخی‌ها در محیط نیستند از روی قرائن مسائل را به اشتباه متوجه می‌شوند. کسی که در حوزه اجرا است با کسی که در حوزه اجرا نیست مانند مثل «بیرون گود نشسته و می‌گوید لنگش کن» می‌ماند. این در شأن کسانی که فکر می‌کنند مدیران بزرگی بوده‌اند نیست که کلماتی را استفاده کنند که به مدیریت‌شان لطمه می‌زند.

*همین الان هم رأی به نفع ایران است
وی همچنین در مورد اینکه چقدر امیدوار است که در نهایت این رأی به سود ایران باشد،‌گفت:‌ همین الان هم رأی به نفع ایران است. البته میزبان ماندن یکسری شاخصه‌ها و شرایط دارد که اگر ما این شرایط را در کشورمان رعایت کنیم دیگر کسی به ما ایراد نمی‌گیرد و نکته بعدی اینکه اگر ما با عراق در جنگ نبودیم؟ من خودم آن موقع در تیم ملی بودم و به کشور ثالث برای بازی رفتیم. این موضوع اشکالی ندارد چون ایران و عراق در جنگ بودند. اینکه برویم در کشور دیگری بازی کنیم خیلی مهم نیست اما اینکه بگویند چون کشور شما امنیت ندارد پس ما در آنجا بازی نمی‌کنیم حرف نامربوطی است. در واقع ما می‌خواهیم بگوییم که این موضوع وجود ندارد و آن را رد می‌کنیم چون کشور ما امن‌ترین کشور جهان است و از کشور شما هم بسیار امن‌تر است.

*عرب‌ها در حال سواستفاده هستند چرا دوستان بی‌اطلاع داخلی این گونه حرف می‌زنند؟!
علیرضا اسدی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه گفته می‌شود دیپلماسی فوتبال ایران در دوحه شکست خورده است، گفت: اگر این اقدامات ما موفق و خوب نبود پس چه چیزی موفق و خوب است. ما باید یک مقدار انصاف داشته باشیم. آنها در حال سوءاستفاده هستند چرا دوستان بی‌اطلاع داخلی اینگونه حرف می‌زنند؟ اگر می‌خواهیم با تمام دنیا هم‌زیستی مسالمت‌آمیز داشته باشیم باید انصاف را رعایت کنیم. باید بحث برد برد داشته باشیم نه اینکه چشم‌مان را ببندیم و بگویم فقط ما درست می‌گوییم. آنها یک حرفی زده‌اند اما ما هم باید انصاف داشته باشیم و از منافع ملی درست دفاع کنیم. حال یک عده در تهران نمی‌دانند چه خبر است و قضاوت سرسرانه و صحبت غیر عقلانی مطرح می‌کنند و فرافکنی می‌کنند که اینها ناتوان، بی‌تجربه، ترسو و بی‌برنامه هستند و شکست خورده‌اند.

*می‌گویند تیم مذاکره کننده شکست خورده تا خودشان دوباره تشریف بیاورند؟!
وی افزود: آخرش می‌خواهند چه نتیجه‌ای بگیرند که مثلاً بگویند تیم مذاکره‌کننده باخته تا خودشان تشریف بیاورند. مگر شما قبلاً نبودید؟ یعنی شما در همه جا پیروز بودید و حالا ما باختیم؟ اگر اسم این دستاوردهای ما باخت است پس پیروزی در چه حالتی به دست می‌آید؟

*بردمان بزرگ بود چون می‌خواستند به ما فرصت ندهند
اسدی گفت: 6 کشور عرب علیه یک فدراسیون بودند و اشاره داشتند به اتفاقی که افتاده است حالا 6 فدراسیون را کردیم 2 فدراسیون و بعد هم امارات را از دور خارج کردیم حالا این شکست است؟ ما حتی وقت هم نخریدیم بلکه خواستیم مسابقات به تعویق بیفتد تا نشان دهیم در کشورمان امنیت داریم. مگر این فرصت بدی است؟ اتفاقاً برد بزرگی است چون می‌خواستند این فرصت را به ما ندهند. فعلاً هم 45 روز وقت داریم تا بگوییم کشورمان امن است و امن هم بوده و شما هستید که فوتبال را سیاسی می‌کنید.

*شیخ سلمان هم به دنبال حل مشکل است
وی گفت: ما فضا را آرام کردیم اما یک مشکل وجود دارد اینکه عربستان دارد سیاست را بهانه می‌کند تا در مسابقات شرکت نکند و ایران را مقصر کند اما فضا را برگرداندیم و آگاهی نیز در کمیته اجرایی بالا رفت و شیخ سلمان هم دنبال کار است. حالا عرب‌ها همه چیز را می‌دانند اما غیر عرب‌ها نمی‌دانند آنها نیز معمولاً به مظلوم‌نمایی عرب‌ها رأی می‌دهند حالا ما فضا را تغییر دادیم و آیا این برد دیپلماسی هست یا خیر. این حرف‌ها برد سیاسی و دیپلماسی در حوزه فوتبال است.

*با دیپلماسی خارجی‌ها را بردیم اما باید از داخلی‌ها بترسیم!
اسدی در پایان گفت: عد‌ه‌ای نشستند و می‌گویند ترسو بودیم و باختیم که یاد این موضوع می‌افتم که می‌گویند باید مارادونا را ول کنیم و از داخلی‌ها بترسیم، چون خارجی‌ها را می‌توانیم در دیپلماسی ببریم اما باید مراقب داخلی‌ها باشیم تا از آنها در داخل نخوریم.


اخبارورزشی  -  فارس 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------