آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

اسدی: اگر در AFC به نتیجه نرسیم، موضوع را در سطح بالاتری مطرح خواهیم کرد/ اعضای کمیته‌ها از وقایع دو کشور بی‌خبرند



اخبار,اخبار ورزشی,دبیرکل فدراسیون فوتبال

 دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: اگر در سطح AFC نتوانستیم به نتیجه برسیم این موضوع را در سطح بالاتر مطرح خواهیم کرد و این طور نیست که بخواهیم از مسأله بگذریم.

علیرضا اسدی در گفت و گو با فارس در خصوص اعتراض فدراسیون فوتبال ایران از AFC به فیفا گفت: هنوز اعتراض یا شکایتی در این خصوص انجام نشده است. بحث بر سر این بود که برای این کار یک لحظه هم صبر نخواهیم کرد اما ما حدود 2 ماه هنوز زمان داریم و باید از این زمان به درستی استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از مواردی که می‌توانیم در این زمان مشخص از آن استفاده کنیم، همین بحث است. ما در داخل AFC خیلی اقدام خاصی نتوانستیم انجام دهیم، حالا فیفا چه مشکلی را می‌تواند از ما حل کند؟

اسدی یادآور شد: باید بتوانیم ابتدا AFC را قانع کنیم که این موضوع اهمیت بسزایی دارد. فکر می‌کنم خود بحث با اینکه ما توضیح زیادی دادیم هنوز جا نیفتاده است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: اعتراض به فیفا می‌تواند جز برنامه‌هایمان باشد. اگر در سطح AFC نتوانستیم به نتیجه برسیم این موضوع را در سطح بالاتر مطرح خواهیم کرد و این طور نیست که بخواهیم از مسأله بگذریم.

اسدی گفت: البته بحث شکایت یا اعتراض الان خیلی بعید است، چون زمان داریم و عجله‌ای هم در کار نیست. مگر نیم ساعت دیگر زمان ما تمام می‌شود یا دیگر وقت نداریم؟! در این بین منافع ملی ما از همه چیز مهم‌تر است و سایر مسائل بی‌اهمیت است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال یادآور شد: فرار رو به جلوی برخی‌ افراد کم‌اطلاع در حین جلساتی که در دوحه قطر برگزار شد کمی عجیب بود. اگر دستاورد سفر خوب نبود، چه اتفاقی می‌افتاد خوب بود؟ اگر همان لحظه اول می‌گفتند عربستانی‌‌ها محکوم هستند و ایرانی‌ها درست می‌گویند و عربستانی‌ها با توجه به اینکه برای سفارتشان مشکلات فوق به وجود آمده است، هیچ صحبتی نکنند؛ آن زمان خوب بود؟ این را می‌گفتند خوب بود؟ اصلا می‌شد چنین چیزی را بگویند؟ ما هم باید یک مقدار انصاف داشته باشیم. آنها در حال سواستفاده هستند و بد برخورد می‌کنند ما هم انصاف داشته باشیم بد نیست.

وی افزود: آنها می‌گویند به سفارت ما حمله کردید و ما امنیت نداریم، حالا ما بگوییم غلط کردید این حرف را می‌زنید و بی‌خود این حرف را می‌زنید. البته ما هم دلایل دیپلماسی داریم و آنها هم زائران ما را شهید کردند و استدلال‌های ما هم درست است اما در دیپلماسی این صحبت‌ها گفته نمی شود بلکه با روابط کلامی سعی می‌کنند تا فضا را آرام کنند.

اسدی گفت: حالا آنها یک ادعایی دارند و برایش نیز مصداق آورده‌اند. ما باید یک جوری با انصاف جلو برویم و چیزی که مهم است اینکه با انصاف با آن برخورد کنیم. حالا یک عده در فضا نبوده‌اند انتقادها غیرعاقلانه را مطرح می‌کنند و فرافکنی می‌کنند و ما را شکست خورده معرفی می‌کنند.

وی گفت: اینکه امارات را از چرخه خارج کردیم این اولین برد است. اینکه قبول در جلسه‌ای که برگزار شد و اصرار داشتند تا در همین جلسه مصوب کنند که بازی‌ها در کشور ثالث برگزار شود، قبول نکردیم فعلا در کشور ثالث بازی کنیم هم این دومین برد است. اینکه پرونده ملی را از پرونده باشگاهی‌ جدا کردیم نیز سومین برد است.

اسدی یادآور شد: دیگر چه پیروزی‌های دیگری می‌شد به دست آورد؟ ما به دنبال آن بودیم تا وقت بگیریم و نشان دهیم در کشور ما مشکلی وجود ندارد و این شما هستید که بهانه اشتباه می‌گیرید؟ آیا این پیروزی بزرگی نبود؟

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: کسانی که در کمیته ها هستند اصلا از وقایع بین دو کشور خبر ندارند. فکر می‌کنید کره‌ای‌ها یا ژاپنی‌ها از همه چیز خبر دارند و وقایع را دنبال می‌کنند؟ آنها با 4 عکس و فیلم تحت تاثیر قرار می‌گیرند تا از تیم‌ها محافظت کنند. این موضوع برای ما جالب نیست اما ما فضا را طور دیگری درست کردیم. این برد دیپلماسی هست یا خیر؟ این حرف‌ها همه برد سیاسی است. اما باز هم یک عده می‌گویند از آتش و پاورپوینت ترسیده‌اند. کی از چه چیزی می‌ترسد؟

 

 اخبار ورزشی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------