احتمال کناره‌گیری ایران از لیگ‌قهرمانان آسیا



اخبار,اخبار ورزشی,لیگ قهرمانان

 مهدی تاج با حضور روی خط برنامه نود از احتمال کناره گیری تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا با توجه به اختلافاتی که با عربستان به وجود آمده خبر داد.

به گزارش  ورزش سه ، رییس سازمان لیگ با حضور روی خط برنامه این هفته نود درباره میزبانی نمایندگان تیم های ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی های تیم های ایرانی برابر عربستانی ها به هفته آخر موکول شده است. ما بازی های اول مان را به جای عربستانی ها با اماراتی ها و ازبکستانی ها برگزار خواهیم کرد. در صورتی که تا آن زمان اختلافات برطرف شود بازی ها در زمین طرفین برگزار خواهد شد و در غیر اینصورت در زمین بی طرف برگزار می شود. ما به هیچ عنوان این تصمیم را که تصمیمی سیاسی است قبول نمی کنیم.
 
وی ادامه داد: اگر afc روی این مساله پافشاری کند نمایندگان ما تصمیم گرفتند در این مسابقات شرکت نکنند. چون در این صورت شاید فردا کره و دیگر کشورها هم چنین تصمیمی بگیرند. خود  afc هم می داند این یک تصمیم خطرناک است و تصمیم به سمت یک تعامل در حال پیشرفت است.
 
عادل فردوسی پور با کنایه به حمله افراد ناشناس به سفارت عربستان در ادامه ایران را کشوری امن خواند و تاج در این باره توضیح داد: در کشورهای زیادی به سفارت کشور ما هم حمله شده. امنیت یک کشور به این مسائل بستگی ندارد. اگر کشور ما امنیت نداشت که عراق و سوریه دیدارهای خود را در ایران برگزار نمی کردند.
 
او در ادامه با اشاره به هیاتی که برای مذاکره حضور یافته اند گفت: در مرحله اول آقای کسرایی را راه ندادند. اما ماهیت قضیه این است که اگر بازی در کشور ثالت برگزار شود ما برنده این قضیه نخواهیم بود و ما به هیچ عنوان نباید زیر بار این مساله برویم. به نظرم اگر آقای براتی حضور می یافت بهتر بود. afc اگر این ماجرا را قبول کند یک تصمیم خطرناک را خواهد گرفت و کره شمالی هم احتمالا این قضیه را برابر کره جنوبی خواهان این مساله خواهد بود.
 
تاج در واکنش به این سوال که با توجه به حضور شیخ سلمان و حمایت عربستانی ها از او احتمالا او خود را در این قضیه ورود نخواهد کرد گفت: قضیه حمله به سفارت عربستان یک اتفاق بود. در afc اما تصمیم ما حضور در کشور ثالث برای برگزاری بازی نیست. این مساله مطمئنا در آینده به بازی های تیم ملی هم خواهد رسید. afc به دنبال ایجاد یک تعامل برای حل این مشکل خواهد بود.
 
او در مورد اینکه در صورتی که تصمیم به برگزاری بازی در کشور ثالث گرفته شود لیگ به تعویق خواهد افتاد یا خیر گفت: به هیچ وجه اینطور نخواهد شد و ما در صورتی که این تصمیم گرفته شود در هفته پایانی لیگ قهرمانان با نمایندگان عربستان بازی خواهیم داشت.
 
تاج در مورد اینکه کسرایی در این مذاکرات اعلام کرده بود حق با عربستان است گفت: من اینطور نشنیده ام اما حق با مجموعه ماست و من به هیچ عنوان این را نشنیده ام.
 
 اخبار ورزشی  -   ورزش سه

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------