لاپوشـانی یـک واقعیـت



اخبار,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , دوپینگ

نیمه دوم آبان ماه امسال رقابت‌های کوراش قهرمانی جهان به میزبانی لرستان برگزار شد.

رقابت‌هایی که در نوع خود جالب توجه بود. این مسابقات از سوی فدراسیون جهانی و البته با توجه به ارتباطات و به پیشنهاد خودمان در سالی که مسابقه دیگری در کوراش برگزار نشده بود به عنوان بهترین مسابقه کوراش در سال 2015 معرفی شد.


برگزاری این مسابقات و حواشی آن درکنار معرفی‌اش به عنوان بهترین مسابقه سال کوراش مصداق یک بام و دو هوا است چرا که رییس فدراسیون جهانی کوراش بلافاصله پس از اتمام این مسابقات و با در نظر گرفتن اتفاقات به وجود آمده در این مسابقات حکم محرومیت 5 ساله آرش میراسماعیلی را که متولی برگزاری این مسابقات در شهر زادگاه خود بود اعلام کرد. مسابقاتی که حاشیه‌هایش به نظر می‌رسد هنوز تمام نشده است. حاشیه‌هایی که از سیستم حمل و نقل تیم‌ها به مسابقات شروع شد و تا نمایش دور از ذهن برادر یکی از ملی‌پوشان در وسط تاتامی ادامه داشت. اما به نظر می‌رسد این حواشی محدود به همین موارد نیست و حالا خبر مثبت بودن تست دوپینگ تعدادی از ملی‌پوشان کوراش کار کشورمان در این مسابقات مطرح است.


خبری که تایید شده است اما طبق قانون تا زمانی که به طور رسمی به ستاد مبارزه با دوپینگ اعلام نشود اسامی کوراش کاران عنوان نمی‌شود. تست‌های دوپینگ از سوی نادو و به دستور فدراسیون جهانی انجام شد. تست‌ها به آزمایشگاه کلن ارسال شد و حالا شنیده می شود که این تست‌ها مثبت اعلام شده است. یکی از مسوولان ستاد مبارزه با دوپینگ با تایید این خبر می‌گوید: «ما به عنوان مجری این امر تست‌ها را گرفتیم و به آزمایشگاه کلن ارسال کردیم.

 

نتیجه این آزمایش‌ها که گویا مثبت بوده به فدراسیون ملی ارسال شده است. اما فدراسیون هنوز نامه‌ای را به نادو نداده است.» این موضوع در شرایطی مطرح شده است که فدراسیون جودو و کوراش این خبر را هم تایید می‌کند اما به نظر می‌رسد منتظر زمان مناسب‌تری است تا موضوع مثبت بودن تست دوپینگ کوراش کاران را در مسابقاتی که به میزبانی خودمان برگزار شده بود اعلام کند. زمانی که مشخص نیست کی خواهد بود اما آنچه در این میان واضح و مبین است، تایید دوپینگ برخی ملی‌پوشانی است که در این مسابقات به روی تاتامی رفته‌اند.  رشید خدابخش سرپرست فدراسیون جودو و کوراش دراین باره می‌گوید: «جواب این تست‌ها آمده است و ما نسبت به آن واکنش نشان داده‌ایم و منتظر رای نهایی هستیم که هنوز اعلام نشده است و تا زمانی که رای نهایی اعلام نشود نباید اسامی علنی شود.»


خدابخش با استناد به اینکه مسابقات جهانی کوراش به میزبانی لرستان به عنوان بهترین مسابقه سال انتخاب شده است، موضوع دوپینگ را درپشت این عنوان پنهان می‌کند: «مسابقات لرستان به عنوان بهترین میزبانی سال انتخاب شده است. به هر حال هر میزبانی کم و کاستی‌ها و حواشی هم دارد و این موضوع دوپینگ هم بخشی از موارد است که به عهده ورزشکار است و ربطی به متولی و برگزار کنندگان مسابقات ندارد.»

 

اما دراین میان به نظر می‌رسد که هدف از اعلام نکردن موضوع تست‌های دوپینگ کوراش صرفا حفظ آبروی ورزشکاران و دغدغه فدراسیون برای توجیه و ارائه ادله محکمه پسند درخصوص رفع این موضوع نیست. به نظر می‌رسد مسوولان جودو و کوراش درصدد هستند تا فضا را در آرامش نسبی نگه دارند که البته درپس آن هم آرامش کوراش و جودو خیلی دغدغه اصلی نیست. هدف شاید آرام نگه داشتن فضا برای برگزار کننده مسابقات کوراش لرستان است.

 

مردی که می‌خواهد به عنوان نماینده مردم لرستان در انتخابات مجلس حضور پیدا کند.  شاید هم دلایل دیگری باشد اما در فضای امروز ناخود آگاه این موضوع مطرح شده در ذهن متبادر می‌شود.  به هر حال فدراسیون فعلا منتظر تایید نهایی و اعلام رای قطعی فدراسیون جهانی کوراش است. البته در خصوص دوپینگ کوراش کاران هم نمی‌توان و نباید یقه متولی و مسوولان برگزاری این مسابقات را گرفت که چرا تست چند کوراش کار کشورمان دراین رقابت‌ها مثبت اعلام شده است، به هر حال این مسابقات آنقدر حاشیه داشت که در نهایت با محرومیت مسوول برگزاری آن همراه شد.

 

این حاشیه‌ها هم روی آن.  اما می‌توان این سوال را پیش رویشان گذاشت که چرا یک میزبانی این همه برایمان حاشیه داشت؟ میزبانی که سنگ بنای آن برای ادای دین به شهر زادگاه بود اما این ادای دین با اتفاقاتی همراه بود که هنوز هم ادامه دارد.  اگرچه نفس این میزبانی‌ها و تلاش برای گرفتن این میزبانی‌ها قابل توجه است اما آنقدر که حاشیه‌های این میزبانی پررنگ بود میزبانی و معرفی این مسابقات به عنوان بهترین مسابقه سال در ذهن ماندگار نشد.

 

 اخبار  ورزشی  - ایران  ورزشی/ آمنه سلیمانی

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------