رضاییان: عزت ایران مهم‌تر است؛ نباید پیشنهاد AFC را پذیرفت / عربستان باید جریمه شود



 اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرعامل باشگاه ملوان با بیان این که به هیچ وجه نباید برای برگزاری بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان جلسه‌ای را برگزار کرد، گفت: ما در مقابل خواسته‌های واهی کشورهای بزرگتر از عربستان هم ایستاده‌ایم و در این مورد هم اگر میزبان نباشیم نباید به میدان برویم.

مسعود رضاییان در گفت و‌گو با ایسنا، درباره حاشیه سازی های عربستان برای فوتبال ایران و اینکه برخی از کارشناسان معتقدند در صورت برگزاری بازی های نمایندگان ایران و عربستان در کشور سوم نباید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت، اظهار کرد: 36، 37 سال است که به خاطر پایبندی به اصول ها و ارزش هایمان مقابل تمام دنیا ایستاده‌ایم و هرگونه تحریمی را هم قبول کردیم. عربستان، امارات و ... که هیچ عددی نیستند و فقط بر پایه پول و نفت توانسته‌اند نامی برای خود دست پا کنند. بر این اساس برای برگزاری بازی هایمان در ایران نباید با هیچ کشوری مذاکره کنیم.

او اضافه کرد: در سال های گذشته که نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند مگر چه کرده‌ایم؟ چه اتفاقی برای فوتبال ایران افتاده است؟ زمانی که فقط یک تیم از ایران به جام باشگاه های آسیا می رفت، چه اتفاقی می‌افتاد؟ به نظرم برای درخواست عربستانی ها برای بازی نکردن در ایران نباید مذاکره کنیم و پیشنهاد AFC را نباید پذیرفت چون عزت ایران از هر چیزی مهم‌تر است.

مدیرعامل باشگاه ملوان با بیان اینکه در این مساله باید همسو با نظام جمهوری اسلامی عمل کرد، ادامه داد: فدراسیون نباید نظر شخصی خودش را در این ارتباط بدهد و باید نظر نظام را عملی کنیم. برای روشن شدن این مسئله مثالی را می گویم. اگر رژیم غاصب اسراییل از ما بخواهد که در این کشور دیداری را برگزار کنیم، آیا باید در این باره جلسه ای تشکیل دهیم؟ اصلا نباید به بازی کردن در این کشور فکر کرد. درباره مناقشه با عربستان هم همینطور است. ما با کشور که امنیت ایران را بدون مدرکی زیر سوال می برد، جلسه نمی گذاریم. باید روی حرف خودمان مبنی بر اینکه ایران امنیت دارد بایستیم.

رضاییان گفت: آیا ما می توانیم بگوییم که چون هوای تبریز سرد است، به این شهر نمی رویم و باید در تهران بازی کنیم؟ سازمان لیگ اصلا به این درخواست فکر نمی‌کند. AFC هم نباید به خواسته‌های سعودی ها فکر کند و ما هم در کشور سوم بازی نمی کنیم. اگر کشوری هم باید جریمه شود، آن عربستان است نه ما. اگر ژاپن که یک کشور معتدل تر و فوتبالی تر است هم این درخواست را داشت، نباید در کشور سوم به میدان برویم. در کل نظر من این است نباید در هیچ کشور سومی به میدان برویم و اگر AFC قبول نکرد، در بازی ها شرکت نمی‌کنیم.

مدیرعامل این باشگاه درباره دیدار هفته نوزدهم ملوان با نفت تهران و دیده نشدن خطای پنالتی بازیکن نفت، گفت: نفت تیمی است که در سال های اخیر وضعیت بسیار خوبی داشته و خودش را برای بازی با الجیش آماده می کند. ما توانستیم مقابل این تیم بازی خوبی به نمایش بگذاریم اما داور در ورزشگاه خالی که هیچ فشاری را هم احساس نمی کرد، پنالتی تیم ما را ندید. این اتفاق در چند بازی گذشته بر علیه ما اتفاق افتاده و ما حداقل 8، 9 امتیاز را از دست دادیم و الان با این امتیازات در بالای جدول قرار داشتیم. این اتفاقات شرایط ما را خطرناک کرده است و می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

او با بیان این که باید تفاهم نامه ای را با کمیته داوران امضاء کنند، اظهار کرد: در این تفاهم نامه باید این موضوع را بگنجانیم که از هر سه پنالتی ما، یکی را اعلام کنند.


  اخبار ورزشی - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------