حتی حرمت اینفانتینو را نگه نداشتند!



 اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی, فوتبال ایران

 اتفاقا تلخ برخوردهای همیشگی در فوتبال ایران ، این بار در حضور مردی افتاد که احتمالا رئیس آینده فیفاست!

  سفر جیانی اینفانتینو به تهران هم بهانه جدیدی بود برای به هم تاختن ارکان فدراسیون فوتبال. این بار نه محمد مایلی کهن که افشین پیروانی و کادرفنی تیم بزرگسالان به رئیس فدراسیون تاختند تا یکی از خبرگزاری ها کادرفنی تیم ملی را متهم کند برای رئیس فدراسیون فوتبال شرط گذاشته بوده که عباس ترابیان و اسدی در دیدار با اینفانتینو نباشند.ادعایی که البته دپارتمان رسانه ای تیم ملی هم خیلی سریع تکذیبش کرد. آن مصاحبه ها و حرف ها اما در همه رسانه ها نقل شد.

 اینکه چرا اینفانتینو به تهران آمد و از میان این همه کشور آسیایی چرا این مرد سوئیسی برای حمایت در آسیا به دیدار کفاشیان آمده است ، حالا مدعیان زیادی دارد.اینکه اینفانتینو بیشتر با کفاشیان رفاقت داشته ، کارلوس کروش یا عباس ترابیان خیلی مهم نیست. او اینجا آمده بود تا پیامی برای علی کفاشیان داشته باشد. تنها علی کفاشیان و نه هیچ کدام دیگر از اعضای هیات رئیسه که در جلسه حاضر بودند.

 

نه عزیزی خادم ، نه تاج و نه اسدی. اینفانتینو حتی دنبال تک رای ایران نبود و بی شک مشاورانش با او پیامی مهم برای شیخ کویتی داشتند که این روزها کفاشیان برای برنامه های آسیایی اش به عنوان جدی ترین هم پیمان با او هماهنگ می کند. اگر علی کفاشیان 15 رای در انتخابات باطل شده قبلی برای بلاتر آورد ، این دلیلی است که اینفانتینو فکر کند می تواند روی ایران به عنوان یک هدف رای دار و اثرگذار حساب کند. آرایی که به واسطه رفیق کویتی کفاشیان و نه شیخ سلمان بحرینی به نام ایران نوشته شده اند. شیخ کویتی حالا خیلی مثل گذشته با شیخ بحرینی روابط گرمی ندارد و علنی پشت او نیست. او که البته از بن علی اردنی هم حمایت نمی کند ، به نظر دارد گزینه های دیگر ریاست را هم ورانداز می کند. اینفانتینو که از سوی اروپا و آمریکا و کشورهای صاحب فوتبال حمایت می شود ، می تواند برای شیخ احمد یک بلاتر جدید در فیفا یا باخ در کمیته بین المللی المپیک باشد تا او همچنان در سایه قدرت زیادی داشته باشد. کفاشیان با چنین وزنی روبروی مهمان سوئیسی اش نشسته ، مردی که فکر می کنند این قدر اقتدار دارد که برای فوتبال قاره آسیا تصمیم سازی کند اما در عمل او حتی برای کنترل افراد دور یک میز در دفتر کارش هم با مشکل روبروست و نمی داند چطور باید مهارشان کند. مشاورانی که اینفانتینو را تا تهران آورده اند حتما اتفاقات و اخبار مرتبط با این سفر را هم رصد می کنند و تنها کافیست این گفت و گو ها را بخوانند تا بدانند اینجا در فوتبال مان چه خبر است.

اینکه دو طرف یک دعوای کهنه و رئیس دائم الخنده نه فقط حرمت نمی دارند تا شاید جایگاه استراتژیک امروز فوتبال ایران که برایش خیلی آرمان های فوتبالی مان را قربانی کردیم و به مرد کویتی امتیاز داده ایم ، قدرت اصلاح را از فوتبال مان سلب کردیم و تقریبا از فوتبال معیوب مان یک شبه جزیره بیمار ساخته ایم که تنها امیدش داشتن یک تیم ملی محبوب است ، حتی حرمت مهمان سوئیسی را نگه نداشتیم و او تنها کافیست این اتفاقات را بخواند و بداند نباید خیلی به اثرگذار بودن نقش این فوتبال در مناسبات بین المللی امید داشته باشد.


 اخبار  ورزشی  -  خبرآنلاین 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------