پشت پرده ردصلاحیت‌ کاندیداهای فدراسیون فوتبال



 اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی , کفاشیان

عزیزی‌خادم و سردار عزیزمحمدی موفق به اخذ صلاحیت نشده‌اند.

 انتخابات فدراسیون فوتبال ایران هر روز پیچیده‌تر از گذشته می‌شود. در حالی که فقط چند روز تا روز مقرر این انتخابات یعنی ۱۱ اردیبهشت مانده است، تحرکات عجیب و غریبی از سوی برخی کاندیداها دیده می‌شود. در چند روز گذشته خبرگزاری‌های نزدیک به هر کاندیدا سعی کردند با انتشار اخباری بدیع، جو انتخاباتی را به نفع شخص مورد نظر خود تغییر دهند.

 

اگر تا چند روز پیش بحث تعویق انتخابات و احتمال بازگشت کفاشیان به جرگه کاندیداها شنیده‌ می‌شد، دیروز خبرهای تازه‌تری انتشار یافت؛ اینکه صلاحیت دو و حتی سه کاندیدا از جمع چهار کاندیدای نهایی احراز نشده است و این عملا یعنی انتصابی شدن انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال. دیروز خبرگزاری مهر به‌عنوان نخستین رسانه‌ای که خبر از ردصلاحیت‌ها داد، در همین زمینه نوشت: «خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که براساس پروسه‌ای که برای تایید صلاحیت چهار کاندیدای ریاست فوتبال تا به امروز طی شده، صلاحیت دو نفر از آنها تایید نشده و به همین دلیل نام‌شان در لیست نهایی قرار نخواهد گرفت و از ورودشان به انتخابات جلوگیری خواهد شد.

گفته می‌شود این دو کاندیدا براساس آیین‌نامه ثبت‌نام ریاست و برخی مسایل دیگر حائز شرایط لازم برای انتخابات نیستند و به همین دلیل مجوز حضور در مجمع به‌عنوان کاندیدا به آنها داده نخواهد شد.

یک منبع آگاه در مراجع ذی‌صلاح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر تاکید کرد این دو کاندیدای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نتوانسته‌اند شرایط لازم براساس آیین‌نامه و اساسنامه را کسب کنند و از حضورشان در انتخابات جلوگیری خواهد شد.»

کمی بعدتر خبرگزاری ایسنا دلایل این ردصلاحیت‌ها را چنین برشمرد: «در حالی که نهادهای نظارتی به پرونده تایید یا ردصلاحیت کاندیداهای انتخاباتی دوره آتی فدراسیون فو‌تبا‌ل ورود کرده‌اند، دو نفر از این کاندیداهای انتخاباتی صلاحیت‌شان به لحاظ شکلی و ماهیتی احراز نشده تا بر این اساس از چهار کاندیدای ثبت‌نا‌می تنها دو نفر مجوز حضور در رقابت انتخاباتی ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل را در 11 اردیبهشت داشته باشند.

خبرنگار ایسنا اطلاع حاصل کرد که یکی از این کاندیداها به‌دلیل عدم ارایه مدارک ثبت‌نامی به‌صورت کامل و نداشتن سابقه 10سال مدیریتی که یکی از شروط مدنظر برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل است، امکان حضور در انتخابات را نخواهد داشت.

دلیل عدم احراز صلاحیت کاندیدای دیگر انتخابات ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل نیز این بوده که این فرد به لحاظ سوابق کاری نتوانسته نظر مثبت نهادهای نظارتی را جلب کند و اصولا صلاحیتش از سوی این نهاد‌ها برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال احراز نشده است.»

اما خبر جالب‌تر را خبرگزاری نسیم منتشر کرد و مدعی شد که سه کاندیدا از جرگه کاندیداها کنار رفته‌اند و این یعنی باقی ماندن تنها یک کاندیدا: «در حالی که این روزها بحث برگزاری یا تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ 11 اردیبهشت سوژه رسانه‌های مختلف است، شنیده می‌شود صلاحیت دو کاندیدا از چهار کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به‌دلیل عدم‌سابقه 10ساله مدیریتی و نقص مدارک ثبت‌نام رد شده است.

صلاحیت نفر سوم هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چراکه مسوولان مدرک کارشناسی که این کاندیدا ارایه کرده را دارای نقص دانستند و آن را مورد تایید قرار ندادند و چون یکی از شرایط حضور در انتخابات داشتن حداقل مدرک لیسانس است، حضور وی در انتخابات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد هرچند که این کاندیدا زمان خواسته تا برای مدرک کارشناسی خود رفع ابهام کند.»
 
چه کسانی ردصلاحیت شده‌اند؟
همانطور که می‌دانید عزیزمحمدی، مصطفی آجورلو، مهدی تاج و شهاب‌الدین عزیزی‌‌خادم چهار کاندیدای نهایی انتخابات فدراسیون فوتبال هستند. شایعات حاکی از آن است که عزیزی‌خادم و سردار عزیزمحمدی موفق به اخذ صلاحیت نشده‌اند. این در حالی است که عزیز‌الله محمدی در همین باره به «امید ایرانیان» می‌گوید: «هیچ خبری مبنی بر تایید یا ردصلاحیت‌ها منتشر نشده است. آقای اسدی به‌عنوان دبیرکل هم تا قبل از سفرش به مالزی چیزی در این زمینه نگفت. اگر چیزی بود حتما ایشان اطلاع داشت.» نزدیکان عزیزی‌خادم هم بحث ردصلاحیت او به‌دلیل کم بودن سابقه مدیریتی‌اش را رد می‌کنند: «عزیزی‌خادم شاید ۱۰ سال مدیریت ورزشی نداشته باشد اما در اساسنامه قید شده ۱۰ سال مدیریت نه مدیریت ورزشی و ایشان سابقه ۱۰ سال مدیریت را دارد.»

با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد حق با یکی از کاندیداها باشد که می‌گوید: «این جوی است که یکی از کاندیداها راه انداخته. می‌خواهند جو انتخابات را بهم بریزند تا شاید برخی انصرف بدهند.»

پیگیری‌های «امیدایرانیان» نشان می‌دهد که تنها کسی که می‌تواند این ماجرا را رمزگشایی کند، دکتر اسدی، دبیر فدراسیون فوتبال است، کسی که جواب استعلام‌ها را از چهار نهاد نظارتی دریافت کرده است.به هر ترتیب اگر شایعات درست باشد و تنها مهدی تاج و سعید آجرلو در رقابت بمانند، باید گفت که کفاشیان هم در فدراسیون ماندنی خواهد شد. چرا که او از سوی هر ۲کاندیدا به عنوان نائب رییس اول به مجمع فدراسیون فوتبال معرفی شده است و این یعنی ماندگاری آقای رییس در ساختمان مشکی‌رنگ خیابان سئول.


اخبار ورزشی - امید ایرانیان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------