شباهت‌های انریکه و کی‌روش در بحران بارسلونا و رئال مادرید



عملکرد بارسلونا لوئیس انریکه شباهت زیادی به ر‌ئال‌ ماد‌رید تحت هدایت کارلوس کی‌روش دارد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از مارکا، نزول بارسلونا در ماه آوریل یادآور اتفاقی که برای ر‌ئال‌ ماد‌رید در فصل 04 – 2003 است. سفید پوشان تحت هدایت کارلوس کی‌روش می‌توانستند سه گانه را کسب کنند اما در ماه‌های آخر همه چیز را از دست دادند.

بارسلونا پس از رویارویی با ویارئال نتوانسته است نتیجه‌های خوبی بگیرد. تقریبا یک ماه از آن تاریخ می‌گذارد. آبی‌ اناری‌ها در ال مادریگال دو بر صفر پیش افتادند اما در نهایت بازی با تساوی دو برد و به پایان رسید. آنها می‌توانستند خود را به فتح لالیگا نزدیک‌تر کنند اما از این فرصت استفاده نکردند.

هفته‌ بعد در ال کلاسیکو نیز امتیازی کسب نکردند. در حالی که با گل جرارد پیکه از رئال مادرید پیش افتاده بودند، بازی را دو بر یک واگذار کردند. مادرید با اخراج سرخیو راموس، 10 نفره شد. همچنین گل گرت بیل، مهاجم سفید پوشان مورد قبول واقع نشد اما بارسا نتوانست پیروز شود. بارسلونا در این شرایط به ورزشگاه آنوئتا رئال سوسیداد رفت و یک بر صفر شکست خورد.

این روند با حذف در لیگ قهرمانان اروپا برابر اتلتیکومادرید ادامه یافت. آخرین بازی این تیم مقابل والنسیا با سقوط در نوکمپ همراه شد. بارسا دو بر یک شکست خورد. آنها و از 12 امتیاز ممکن تنها یک امتیاز کردند. اکنون پنج هفته‌ به پایان لالیگا باقی‌ مانده است و آبی‌ اناری‌ها اتلتیکو را هم امتیاز در کنار خود می‌بیند. ر‌ئال‌ ماد‌رید نیز تنها با یک امتیاز فاصله در تعقیب این دو تیم است.

 اخبار ورزشی,خبرهای  ورزشی, فوتبال

کی‌روش در مسیر فتح سه گانه


در 17 مارس 2004 ر‌ئال‌ ماد‌رید برابر رئال ساراگوسا در فینال کوپا دل ری مغلوب شد و جام حذفی را از دست داد. این اولین جام از دست رفته کی‌روش جانشین ویسنته دل بوسکه پر افتخار بود.

چند هفته‌ بعد مادرید یکی دیگر از جام‌ها ممکن نیز از دست رفت. مادرید برابر موناکو حذف شد. آنها در سانتیاگوبرنابئو چهار بر دو پیروز شدند اما در ورزشگاه حریف سه بر یک شکست خوردند. مادرید بدون لیگ قهرمانان اروپا و کوپا دل ری به تنها جام ممکن فکر می‌کرد‌ند.

وضعیت سفید پوشان در لالیگا خیلی خوب بود. در هفته‌ بیست و ششم، با هشت امتیاز برتری نسبت به والنسیا در صدر جدول قرار داشتند. پس از آن، سقوط ر‌ئال‌ ماد‌رید شروع شد. دو تساوی برابر راسینگ سانتاندر و ساراگوسا و یک شکست مقابل اتلتیک بیلبائو در سن مامس اختلاف را به یک امتیاز کاهش داد.

شرایط بدتر هم شد. پس از شکست در فینال کوپا و حذف در لیگ قهرمانان اروپا، شاگردان کی‌روش برابر اوساسونا (3 – 0)، بارسلونا (2 – 1)، دپورتیوو لاکرونیا (2 – 0)، مایورکا (3 – 2)، مورسیا (2 – 1) و رئال سوسیداد (4 – 1) مغلوب شدند و 6 شکست در هفت هفته‌ پایانی را به ثبت رساندند. این یعنی سه امتیاز از 20 امتیاز ممکن. سقوط تاریخی که بعید به نظر می‌رسد تکرار شود.

 اخبار ورزشی,خبرهای  ورزشی, فوتبال

بدون بازیکنان ذخیره خوب، سه گانه‌ای وجود ندارد


در آن فصل والنسیا با 77 امتیاز فاتح لالیگا شد و جلوتر از بارسلونا 72 امتیازی و دیپورتیوو 71 امتیازی، جام را بالا برد. ر‌ئال‌ ماد‌رید با 70 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت تا برای اولین بار برای حضور در لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد، در بازی‌های انتخابی شرکت کند.

مادرید کی‌روش در آن پایان فصل از چیزی ضربه خورد که اکنون بارسا لوئیس انریکه از آن رنج می‌برد. روبرتو کارلوس، زین الدین زیدان، لوئیس فیگو، دیوید بکام، رونالدو و رائول گونسالس کافی نبودند. بازیکنان ذخیره این تیم که باید در نهایت سخت به تیم کمک می‌کرد‌ند. نگاهی به لیست بازیکنان ذخیره این تیم می‌تواند نشان دهد رئال کارلوس کی‌روش، هیچ بازیکن به درد بخوری نداشت. مخیا، بورخا، پاول، رائول براوو، خاویر پورتیو، نونیس، استبان کامبیاسو و خوان فران.

انریکه برابر والنسیا ترکیب اصلی را هیچ تغییری نداد و نخواست از بازیکنانی همچون دنی آلوس، الیکس ویدال، مارک بارترا، آدریانو، داگالاس و مونیر حدادی استفاده کند. او با آردا توران محروم و رافینیا، ماتیو و فرمالن آسیب دیده مشخص است راه به جایی نمی‌برد.

 اخبار ورزشی,خبرهای  ورزشی, فوتبال

رئال مادرید 2004

 

 اخبار ورزشی,خبرهای  ورزشی, فوتبال

کارلوس کی‌روش لوییس انریکه


  اخبار  ورزشی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------