هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(92/11/21)



اخبار,اخبار ورزشی, برنامه نود


اخبار ورزشی -هرآنچه در برنامه نود دیشب گذشت
شبی که سید حسن خمینی عادل فردوسی‌پور را شوکه کرد

برنامه نود دیشب یک گزارش ویژه داشت و آن هم گفت‌وگوی عادل فردوسی‌پور با سیدحسن خمینی بود که اطلاعات به‌روز فوتبالی سید حسن خمینی در طول این گزارش عادل فردوسی‌پور را شوکه کرد تا جایی که گفت از شما می‌شود به عنوان کارشناس ورزشی برنامه‌ها هم استفاده کرد.

برای دومین هفته متوالی،  تلاقی برنامه نود با ویژه‌برنامه جشنواره فجر شبکه سه موجب شد تا نود کوتاه‌تر از معمول باشد و تنها یکصد و پنجاه دقیقه از آنتن را به خود اختصاص دهد.

به گزارش تابناک، دو بازی نیمه‌نهایی جام حذفی و بازی‌های هفته بیست وششم لیگ برتر مهم‌ترین بخش‌های برنامه نود را تشکیل می‌داد که برای این قسمت خود اعتصاب بازیکنان پرسپولیس را سوژه قرار داده بود و این سوال را مطرح کرده ود که «آیا با اعتصاب بازیکنان برای مسائل مالی موافق هستید؟». هوشنگ نصیرزاده هم به عنوان کارشناس داوری برنامه فردوسی‌پور را تا پایان همراهی می‌کرد.

نخستین گزارش‌هایی که پخش شد به دو دیدار نیمه نهایی جام حذفی اختصاص داشت. جایی که تراکتور با تونی به فینال رسید و ادینهو در تهران استقلال را حذف کرد. پس از مرور آمار و اطلاعات بازی در بخش بررسی کارشناسی داوری بازی نصیرزاده معتقد بود خطای بازیکن شماره ۶۶ مس روی پژمان نوری پنالتی بود و داور با اعلام نکردن این پنالتی اشتباه کرده است.

پس از دیدارهای جام‌حذفی نوبت به لیگ رسید که برای نخستین بازی دربی هفته گذشته اصفهان پخش شد که در آن سپاهان با یک گل در فولادشهر ذوب‌آهن را شکست داد. پخش گزارشی از وضعیت نامناسب چمن فولاد‌شهر هم از گزارش‌های حاشیه‌ای این بخش بود.

با پخش این بخش‌ها سرانجام نوبت به سورپرایزی که فردوسی پور از آن سخن می گفت و ساعتی قبل از برنامه تصاویر آن در برخی وب‌سایت‌ها منتشر شده بود رسید. اجرای برنامه نود در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی شد تا فردسی‌پور به سراغ سید حسن خمینی، نوه امام راحل (ره) برود که همه از سابقه فوتبالی پدر بزرگوار ایشان و علاقه بالای خودش به فوتبال با خبر بودند.

 

سید حسن خمینی در ابتدای این گفت‌وگو گفت که در نوجوانی فوتبال بازی می‌کرده و امام در همان سال‌ها به وی توصیه کده بود که سه چیز را با جدیت انجام دهد. درس خواندن، نماز و همین فوتبال (به طور کلی ورزش کردن).

گفت وگو خیلی زود به فوتبال کشیده شد و نقطه شروع این گفت‌وگو هم خاطرات فوتبالی مرحوم سید احمد خمینی بود که به گفته فرزندش در تیم‌های شاهین قم و شاهین تهران هم تمرین کرده بود سابقه بازی با همایون بهزادی را هم داشته و پست تخصصی‌اش بال راست بود.

با توجه به علاقه شدید فرزند سید حسن خمینی به تیم استقلال، فردوسی‌پور خواست تیم مورد علاقه سید حسن خمینی را هم با زیرکی از زبان وی بشنود که البته گرچه نوه امام جواب مشخصی به این سوال نداد اما در خلال گزارش معلوم شد ایشان هم مانند  فرزندش از علاقه‌مندان تیم آبی‌پوش پایتخت است.

این گزارش که در دو بخش پخش شد حاوی گوشه و کنایه‌های جالب سید حسن خمینی به فردوسی‌پور و به رخ کشیدن اطلاعات بالای ورزشی‌اش بود. از اینکه به شوخی به فردوسی پور گفت که آقای قلعه نویی از دوستان صمیمی شماست تا اینکه با اشاره به فساد در ورزش گفت که حتی یوونتوس هم به‌خاطر تبانی و فساد مالی به یک دسته پائین‌تر فرستاده شد همه و همه تعجب فردوسی‌پور را در طول گزارش برانگیخت.

سید حسن خمینی البته این را هم گفت که برای در جریان اتفاقات فوتبال بودن هر هفته بخش های از برنامه نود را می‌بینیم و حتی اطلاع داشت که هفته گذشته برنامه نود کوتاه بوده و زود به پایان رسیده است.

در پایان وقتی از ایشان خواستند تا دو بازی محبوب زمان جوانی خود را انتخاب کند نخست به داربی معروف ۲-۲ دهه هفتاد که به دعوا کشیده شد اشاره کرد و بعد هم برای اینکه یک بازی هم از بازی‌های پرسپولیس را انتخاب کند به داربی ۳-۰ معروف ناصر محمدخانی اشاره کرد و وقتی فردوسی‌پور پرسید چرا از بازی های استقلال تساوی را انتخاب کردید گفت: «ارزش اون تساوی برای ما از برد بیشتر بود چون دو بر صفر عقب بودیم.»

با پخش گزارشی از وضعیت مشکلات فوتبال شیراز که بیشتر مربوط به بخش مدیریت می شد نودی‌ها به استقبال بازی پرسپولیس و فجر رفتند. جایی که در گزارش های قبل و بعد از بازی تماشاگران از اعتصاب بازیکنان پرسپولیس حسابی ناراحت بودند و از آن‌ها شکایت داشتند. اما در پایان این محمد نوری بود که از وضعیت اسفبار مدیریتی باشگاه گفت و اینکه او هم مانند خیلی از ازیکنان این تیم مجبور شده که پول قرض کند و حتی از آندرانیک تیموریان یکصدو ده میلیون تومان پول قرض کرده است.

با پخش این گزارش فردوسی‌پور گفت که به دنبال یکی از بازیکنان پرسپولیس است که برای برخی توضیحات روی خط برنامه بیاید که در اقدامی هماهنگ هیچ‌یک از بازیکنان پرسپولیس حاضر به گفت‌وگو نشدند. در بخش کارشناسی داوری بازی نصیرزاده در خصوص خطای که منجر به به‌ثمر رسیدن گل پرسپولیس شد و اعتراض فجری ها را در پی‌داشت گفت که داور اشتباه کرده و خطا باید به نفع بازیکنان فجر گرفته می‌شد نه به ضرر آن‌ها. اما بخش مهم این قسمت مربوط به خطای عمدی و مجدد پیام صادقیان بود که بار دیگر بازیکن فجر را با مشت و دور از چشمان داور زد. 


نصیرزاده در این خصوص گفت که صادقیان حتما باید با مشاور مشورت کند وگرنه آینده فوتبالی‌اش در خطر خواهد بود.

پس از این بخش بود که خلاصه بازی فولاد و ملوان و استقلال و سایپا، دو مدعی اصلی قهرمانی پخش شد که در بخش دواری نصیر زاده خطا روی شریفات در بازی با ملوان و خطا روی کاوه رضایی در بازی استقلال را مستحق اعلام پنالتی دانست که در هیچ‌کدام از موارد داور بازی این کار را نکرده بود.

با پخش گزازش نود تا نود در خصوص بازیکنان لژیونر ایرانی خلاصه بازی نفت و تراکتورسازی تبریز پخش شد و بعد از آن سه بازی داماش-راه‌آهن، صبا-استقلال خوزستان و گسترش و مس پخش شد.

بخش پایانی برنامه نود بیش از پانزده دقیقه به حرف‌های علی دایی که در حمایت از بازیکنان تیم‌اش و اعتصاب هفته گذشته روی خط آمده بود گذشت. دایی سوال برنامه نود را از پایه اشتباه دانست و به انتقاد شدید از مسئولان تیم که حتی به بازیکنان سر هم نزده بودند گذشت.

 

این گفت‌وگوی طولانی که بخشی از آن به مجادله دایی و فردوسی‌پور گذشت تنها روی این نکته تاکید داشت که مسئولان باشگاه به امور بازیکنان رسیدگی نمی‌کنند و به آنان سر نزده‌اند و مسائلی از این قبیل گذشت. گرچه فردوسی پور در بخش پایانی صحبت‌های دایی به او گفت که بی‌اجازه شما بازیکنان جرات اعتصاب نداشتند و اگرچه دایی آن را رسما تایید نکرد اما رد هم نکرد.

صحبت‌های دایی چنان طولان شد که فردوسی‌پور با اشاره به فیلم‌های پایان باز این روزهای جشنواره گفت که این برنامه را بدون خداحافظی و با پایان باز تمام می‌کنیم.

هفتاد ودو درصد شرکت کنندگان در مسابقه هم مخالف اعتصاب بازیکنان بودند.
اخبار ورزشی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------