دلایل مخالفت فیفا با نقش یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی



 اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی,وزیر ورزش و جوانان

وزیر ورزش و جوانان گفت: قرار دادن نقش یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی در اختیار ما نیست و کمیته بین المللی المپیک باید در مورد آن نظر بدهد.

محمود گودرزی در گفتگو با   مهر، در پاسخ به این سوال که در فاصله کمتر از ۳ ماه به شروع مسابقات تیم ملی فوتبال در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ آیا نقش یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی درج می شود یا خیر؟ افزود: قرار دادن نقش یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی فوتبال در اختیار ما نیست. در این زمینه باید کمیته فدراسیون بین المللی فوتبال اظهار نظر کند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: اگر فدراسیون بین المللی فوتبال با درخواست ما موافقت کند یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی نقش می بندد. اما باید منتظر رای این نهاد بین المللی باشیم.

وی در مورد دلایل فیفا برای مخالفت با طرح محیط زیستی تیم ملی خاطرنشان کرد: از آنجا که معمولا کشورها هر کدام نماد محیط زیستی خودشان را دارند، اگر فدراسیون فوتبال بخواهد با نماد ایران موافقت کند و چنین اتفاقی بیفتد، تمامی کشورها این تمایل را نشان می دهند و خواستار نقش بستن نماد خود روی پیراهن تیم های ملی‌شان می شوند، بنابراین حساسیت‌هایی وجود دارد که باید تا اعلام نظر این مرجع بین المللی صبر کنیم.

 اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی,وزیر ورزش و جوانان


به گزارش مهر، نقش یوزپلنگ ایرانی با تلاش فعالان محیط زیستی کشور، پس از کش و قوس‌های فراوان در بازیهای جام جهانی ۲۰۱۴ روی پیراهن تیم ملی کشورمان قرار گرفت و پیراهن تیم ملی تا چندی پیش منقش به این نماد محیط زیستی بود. پس از طراحی پیراهن جدید تیم فوتبال، نماد یوز از آن حدف شده است که با توجه به تاثیر مثبت وجود نقش یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی در فرهنگ سازی جامعه برای محافظت و پیشگیری از انقراض این گونه جانوری کشورمان، این مساله سبب نگرانی فعالان محیط زیستی و علاقمندان محیط سبز کشورمان شده است.

همچنین معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسمی که هفته گذشته به مناسبت روز جهانی محیط زیست برگزار شد، به نقش این نماد محیط زیستی در حفظ گونه جانوری یوز ایرانی اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم بر اندیشه ها و رفتار جامعه تاثیر بگذاریم که قرار گرفتن تصویر یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی فوتبال یکی از همین اقدامات است که از سوی اجلاس جهانی محیط زیست مورد تقدیر قرار گرفت. پس از قرار گرفتن تصویر یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی، موارد زیادی داشتیم که دامداران و کشاورزان اعلام کردند وقتی این تصویر را روی پیراهن تیم ملی دیده اند، به اهمیت این موجود ارزشمند پی برده اند و از تخریب زیستگاه و اذیت و آزار این حیوان ابراز ندامت کردند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------