آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شکست سنگین الهلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

الهلال بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را واگذار کرد و رکورد شکست ناپذیری اش شکسته شد! به گزارش دیلی فوتبال؛ تیم های…

استدلال هوشنگ نصیرزاده درباره قانونی بودن بخشش رحمتی که می‌توان آن را در گینس ثبت کرد!



 اخبار ورزشی,خبرهای   ورزشی,  سید مهدی رحمتی

 بخشش محرومیت سید مهدی رحمتی بحث داغ این روزهاست.این روایت نگارنده قانون اما ازهمه جالب تر است.

به گزارش خبرآنلاین؛ از فصل قبل تا شروع فصل جدید، هنوز بحث های مربوط به محرومیت مهدی رحمتی تمام نشده است. آخرین جکم درباره محرومیت او، این بود که کاپیتان استقلال در 2 بازی ابتدایی فصل جدید تیمش محروم خواهد بود. این حکم در بازی اول اجرا شد. اما 2 روز پیش بود که خبر بخشش رحمتی برای بازی دوم که محروم بود اعلام شد. بعد از این اتفاق، نقل قول های متفاوتی از افراد مختلف درباره برگشت این رای شنیده شد.

 

در این رابطه از هوشنگ نصیرزاده، یکی از کارشناسان حقوقی کشور که خودش نویسنده آین نامه انضباطی فدراسون فوتبال بوده م گود این بخشش قانونی است. او استدلالی بی نظیر از قانون دارد که قابل بت در گینس است.  نصراده دلل بخشش در چنن موارد را اینگونه مطرح ی کند: « محرومیت زیر سه جلسه قطعی است و قابل استیناف نیست. ولی این به مفهوم اجرای کامل آن نیست! یعنی اگر نصف یک محرومیت بگذرد، می شود نصف دیگر آن را تعلیق کرد و این ربطی به قطعی و غیر قطعی بودن ندارد. منظور از قطعی اجرای کامل نیست. بلکه یعنی نداشتن قابلیت استیناف! »

نصیرزاده اعتقاد دارد که امکان اعتراض برای حکم قطعی وجود ندارد. وگرنه این بدین معنا نیست که یک حکم قطعی حتما باید اجرا شود! یعنی خود قانون گذار به صورت خودجوش می تواند حکم را تعلیق کند. فارغ از اینکه این حکم برای چه کسی صادر یا تعلیق شده ، آنها ظرفیتی در قانون گذاری ایجاد کرده اند که می تواند در دیگر محافل قضایی هم در مواقع لزوم ،لحاظ شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------