آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات مذاکرات اوسمار و پرسپولیس | بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می‌رسد

باشگاه پرسپولیس قصد دارد قرارداد اوسمار ویرا را برای فصل آینده تمدید کند که این موضوع با چراغ سبز این مربی برزیلی مواجه شده…

با جوان ترین ایرانی گلزن لیگ قهرمانان اروپا از پا قدم خوب پدر و مادرش تا علاقه کی روش به او



 پدیده جوان تیم ملی ایران اولین گلزن تاریخ باشگاه روستوف روسیه هم در لیگ قهرمانان اروپا شد.

 به  گزارش  خبرآنلاین؛ سعید عزت اللهی در راه پیشرفت قرار دارد. یک ساله گذشته برای او رویایی بوده. فیکس شدن در تیم ملی، حضور در رستوف و حالا گلزنی در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا. این درخشش بهانه ای بود برای گفت و گو با پدیده تیم کی روش....


از شبی که به اندرلخت گل زدی چند پیغام داشتی؟
(خنده) خیلی زیاد. مخصوصا از طرف مردم عزیز ایران که جا دارد از آنها یک تشکر ویژه کنم. خیلی به من لطف داشتند. همینطور دوستان رسانه ای به من پیغام دادند. دست دوست خودم هم درد نکند. خیلی به من دلگرمی دادند.

 اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,جوان ترین ایرانی گلزن لیگ قهرمانان اروپا


بردیف سرمربی روستوف هم بعد از بازی گفت تو عملکرد خوبی داشتی ولی یکی دو اشتباه هم انجام دادی.
من تلاش کردم خواسته های مربی را در زمین بازی اجرا کنم. به هر حال من جوان هستم و نیاز به تجربه دارم و این رفته رفته به دست می آید.

پا قدم پدر و مادرت هم که خوب بود.
پدر و مادرم ظهر بازی به شهر رسیدند ولی نشد همدیگر را ببینیم چون من در اردوی تیم بودم ولی در استادیوم آنها را دیدم و قلبی هم که بعد از گل نشان دادم، برای پدر و مادرم بود. مادرم همیشه بازی های من را با استرس نگاه می کند و بعد از اینکه گل زدم، در ورزشگاه گریه کرد. بعد از بازی او و پدرم را دیدم که واقعا خوشحال بودند. انگار همه دنیا را به من داده بودند.

 اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,جوان ترین ایرانی گلزن لیگ قهرمانان اروپا


تو در کنار دایی، هاشمیان و کریمی چهارمین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپا شدی...
از اینکه اسم کنار این بزرگ ها قرار گرفته واقعا خوشحالم و حس خاصی دارم. کسانی که گفتید بزرگان فوتبال ایران هستند و برایم احساس غرور دارد کنارشان باشم. خدا را شکر می کنم که این موفقیت را در کارنامه ام دارم. امیدوارم بتوانم بیشتر پیشرفت کنم و موفق تر باشم. برایم افتخار است جوان ترین ایرانی گلزن در لیگ قهرمانان شدم و البته خوشحالم که اولین گل تاریخ باشگاه روستوف را در این رقابت ها به ثمر رساند.


گویا بعد از بازی خیلی دیر به هتل تیم رسیده اید. ماجرا چیست؟
خدا را شکر هواداران رابطه خوبی با من و سردار دارند. بعد از بازی ما در ورزشگاه ماندیم و با هواداران عکس گرفتیم. تا برسیم هتل فکر کنم ساعت حول و حوش 2 صبح بود. خدا را شکر جو خوبی در اینجا وجود دارد و هواداران ارتباط خوبی با ما گرفته اند.

چه زمانی متوجه شدی کارلوس کی روش به تو علاقه دارد؟
من در بازی دوستانه با ازبکستان اولین بار بود که به اردوی تیم ملی آمدم. همان موقع دیدم چه رابطه خوبی بین بچه ها وجود دارد. از همان روز اول توانستم خونسرد و بدون استرس در تمرین کار کنم. وقتی آقای کی روش در همان دیدار من را در لیست 11 نفره گذاشت، یک دلگرمی بزرگ برایم بود. من هم سعی کردم از همان بازی اول لطف و محبت ایشان را جبران کنم. حالا لحظه شماری می کنم که مقدماتی نهایی جام جهانی آغاز شود تا انشالله بتوانیم به کمک رسانه ها، مردم و مسئولان در اولین گام قطر را شکست دهیم.


سعید در ایران همه نگاه می کنند در خارج از ایران کدام بازیکن گل می زند و در واقع معیار برای قضاوت او همین است.


خب این مسئله وجود دارد ولی در اروپا اصلا اینطور نیست. نگاه می کنند که عملکرد بازیکنان چطور است. البته من به طور کلی مشکلی با این موضوع ندارم چون سبک بازی ام طوری است که معمولا در زمین دیده می شوم.


ولی تدافعی هستی.
مثلا در بازی با اندرلخت ما یک مثلث در میانه زمین داشتیم. یکی هافبک تدافعی بود و دو بال چپ و راست در کنارش. من در بال چپ او بازی کردم. به همین دلیل می توانستم جلو بروم، شوت بزنم یا پاس کلیدی بدهم. می گویند بازی هافبک دفاعی ها دیده نمی شود ولی من سبک بازی ام طوری است که اتفاقا در زمین دیده می شوم.

تو در بازی های اخیر تیم ملی هم در اکثر گل ها تاثیرگذار بودی و حتی گل هم زدی. این به همین دلیل است؟
دقیقا. ببینید خصوصیات ممن اینطور نیست که کاملا دفاعی باشم. با توجه به اینکه می توانم در حمله هم اثرگذار باشیم و حتی در محوطه جایگیری کنم، مربی معمولا به من این فضا را می دهم. خودم هم تلاش می کنم در موقعیت هایی باشم که بتوانم به خط حمله تیم کمک کنم.
در بازی با اندرلخت هم از همین فضا استفاده کردی و گل زدی.


آن گل که یک اتفاق خدایی بود. این را جدی می گم. یک نیرویی به من گفت که جلو بروم و روی ریباند گل بزنم. کسی شاید فکرش را نمی کرد توپ به آن نقطه برود. خدا خواست من به آن سمت بروم. گلی که زدم لطف خدا بود. وقتی گل زدم، تمام صحنه های یک سال گذشته جلوش چشمم آمد. باور نمی کنید در این یک سال چقدر سختی کشیدم. ITC من صادر نشد و نتوانستم نیم فصل بازی کنم. وقتی هم برگشتم تیم خوب نتیجه گرفته بود و نمی شد که به راحتی به ترکیب بیایم. خیلی سختی کشیدم. عده ای انتقاد می کردند که چرا سعید عزت اللهی بازی نمی کند و به تیم ملی دعوت می شود. خودم هم ناراحت بدم. ولی کی روش به من اعتماد کرد و حتی در روزهایی که بازی نمی کردم، از من استفاده کرد تا اعتماد به نفس لازم را به دست بیاورم. او مثل یک مادر پشتیبان من بود و همین جا باید از او یک تشکر ویژه کنم.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------