تشبیه جالب معاون رئیس جمهور از واگذاری پرسپولیس و استقلال



اخبار,اخبار ورزشی,فوتبال ایران


اخبار ورزشی - معاون رئیس جمهور تشریح کرد:
تشبیه جالب از واگذاری پرسپولیس و استقلال/ آنها را به اولین خواستگار نمی‌دهیم!

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری با اشاره به حساسیت‌های دولت نسبت به واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: هدف این است که با انجام این کار کم و کاستی‌ها و مشکلات سرخابی‌ها برطرف شود نه اینکه مشکلات جدیدی برای آنها ایجاد شود. به همین دلیل بحث خصوصی آنها را با حوصله و دقت پیگیری می‌کنیم چون پرسپولیس و استقلال مانند پاره وجود هستند و نمی‌خواهیم از سر خودمان بازشان کنیم.

به گزارش  مهر، محمد باقر نوبخت که به نمایندگی از هیات دولت در مراسم سه‌شنبه تجلیل از مدال‌آوران بازی‎های المپیک لندن حضور پیدا کرده بود، در جمع خبرنگاران در مورد دیدگاه دولت نسبت به خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال توضیح داد و اظهارداشت: باید اهدافی که از مردمی کردن این دو باشگاه محبوب و پرطرفدار داریم، مشخص شود. در واقع با انجام این کار باید بتوانیم موانع را برطرف کنیم نه اینکه موانع جدیدی را ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نه از طریق بورس و نه از طریق مزایده هدف نیست، ادامه داد: هدف این است که این دو باشگاه به درستی به بخش مردمی سپرده شود تا اینگونه بتوانیم کم و کاستی‌های موجود را برطرف کنیم نه اینکه مشکلات دیگری را هم به مشکلات فعلی پرسپولیس و استقلال اضافه کنیم.

"دولت از واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال چه هدفی دارد"؟، سخنگوی دولت یازدهم با طرح این پرسش صحبت‌های خود در جمع خبرنگاران را ادامه داد و خاطرنشان کرد: اصولا بحث‌های مربوط به خصوصی‌سازی در واحدهای تجاری مطرح می‌شوند. هدف این است که با واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مشکلات برطرف شود نه اینکه مشکلات جدیدی ایجاد شود و اینگونه بار مشکلات این دو باشگاه بیشتر و سنگین‌تر شود.

نوبخت با تاکید دوباره بر اینکه همه تلاش‌ها در این جهت است که سرخابی‌ها به گونه‌ای واگذار شوند که مشکلات واقعی‌شان حل و فصل شود، تصریح کرد: در هیات وزیران تاکیدمان بر این است که با این دو باشگاه مانند پاره‌ای از وجود  برخورد کرده و آنها را به دست کسانی بسپاریم که بتوانند به درستی و به موقع کاستی‌ها را برطرف کنند. به همین دلیل است که با حساسیت در حال پیگیری موضوع واگذاری پرسپولیس و استقلال هستیم.

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تاکید کرد: در خصوص واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید بگویم انجام این کار البته به شرط برطرف شدن کامل مشکلات، یک روز هم کار به تاخیر نمی‌افتد. به هر حال همان طور که گفتم پرسپولیس و استقلال درست مانند پاره‌ای از وجودمان هستند. دغدغه ما این است این دو باشگاه به دست چه کسانی سپرده می‌شوند.

سخنگوی دولت یازدهم با تاکید بر اینکه ایده آل این است که پرسپولیس و استقلال به دست مردم سپرده شوند، یادآور شد: وضع موجود این دو باشگاه مطلوب نیست اما از طرفی هم نمی‌خواهیم این دو باشگاه را از سر خودمان باز کنیم.

تشبیه جالب معاون رئیس جمهور از واگذاری پرسپولیس و استقلال
به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت در این بخش از صحبت‌های خود و در رابطه با واگذاری پرسپولیس و استقلال به این مثال جالب اشاره کرد و گفت: هیچ فردی دخترش را به اولین فردی که از راه می‌رسد، شوهر نمی‌دهد. حداقل اینکه تحقیق می‌کند و بعد از اینکه بابت بررسی‌های خود اطمینان پیدا کرد پاسخ می‌دهد. حکایت پرسپولیس و استقلال و واگذار کردن این دو باشگاه هم همین است. قرار نیست خیلی زود به اولین پیشنهادها پاسخ دهیم. با دقت و حوصله بررسی می‌کنیم تا بهترین تصمیم در مورد واگذاری آنها اتخاذ شود.

وی همچنین در رابطه با تیم ملی فوتبال که مسابقات جام جهانی را در پیش دارد، گفت: از تیم ملی فوتبال هم حمایت‌های لازم را خواهیم داشت. این تیم مسابقات مهمی در پیش دارد و قطعا هر کاری که لازم باشد انجام خواهد شد تا شاهد موفقیت تیم اعزامی باشیم. موفقیت همه تیم‌ها و ورزشکاران آرزوی و خواست هیات دولت است.

سخنگوی دولت یازدهم همچنین به نشست‌هایی که طی هفته‌های گذشته با روسای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داشته اشاره کرد و اظهارداشت: این نشست‌ها بیشتر در رابطه با مسائل مالی و بودجه ورزش کشور برگزار شد. به هر حال ما کمک‌های لازم را خواهیم داشت تا ورزشکاران بدون دغدغه مالی تمرینات خود را دنبال کنند و در مسابقاتی که در آن شرکت می‌کنند مانند المپیک لندن افتخار آفرین شوند. در هر صورت به تناسب محدودیت‌هایی که داریم برای ورزش کشور سرمایه گذاری می‌کنیم.
اخبار ورزشی - مهر
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------