سیامند رحمان با رکورد 310 کیلوگرمی در تاریخ جاودانه شد



  اخبار ورزشی,خبرهای   ورزشی,قوی‌ترین مرد پارالمپیکی جهان

قوی‌ترین مرد پارالمپیکی جهان در دسته فوق سنگین با ثبت رکورد 310 کیلوگرم ضمن شکستن رکورد جهان و پارالمپیک، موفق به کسب مدال طلای این دسته شد.

به گزارش ایسنا از ریو، در هفتمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو و در آخرین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری، سیامند رحمان در دسته 107+ کیلوگرم با حریفان خود به رقابت پرداخت که با ثبت رکورد 310 کیلوگرم در دسته 107+ کیلوگرم ضمن کسب مدال طلا، توانست رکورد دنیا و پارالمپیک را نیز برای چهارمین بار جابجا کند.

سیامند رحمان در نخستین حرکت خود موفق به مهار وزنه 270 کیلوگرم شد و در حرکت دوم با زدن وزنه 300 کیلوگرمی ضمن شکستن رکورد دنیا، مدال طلایش را در دسته 107+ کیلوگرم قطعی کرد.

وی برای سومین حرکتش، وزنه 305 کیلوگرم را انتخاب کرد و موفق به مهار این وزنه شد. هم‌چنین در چهارمین حرکتش سیامند رحمان، وزنه 310 کیلوگرم را انتخاب کرد و این بار هم در مهار وزنه موفق بود تا رکوردی بی‌نظیر و تاریخی را از خود به جا بگذارد.

قوی‌ترین وزنه‌بردار جهان برای اولین بار توانست این رکورد تاریخی را در دنیا به نام خود ثبت کند. این برای اولین بار در تاریخ ورزش جهان بود که یک ورزشکار توانست وزنه‌ 300 کیلوگرمی یا بیشتر از آن را مهار کند.

کاروان ورزشی ایران با طلای سیامند رحمان توانست به جایگاه سیزدهم صعود کند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------