آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

سند هک شده دوپینگ قهرمان طلایی آمریکا



  اخبارورزشی  ,خبرهای  ورزشی , دوپینگ قهرمان

اطلاعات یک سند که اعلام شده در عملیات هکری به سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) به دست آمده، نشان می دهد این نهاد در برابر دوپینگ قطعی یک ورزشکار آمریکایی دارنده چهار نشان طلا از رقابت های المپیک ریو 2016، سکوت کرده است.

 به گزارش ایرنا، وادا اعلام کرده که هکرها توانسته اند به اسناد مهمی در باره عملکرد این سازمان دست یابند.


اولیویه نیگلی یک مقام بلندپایه سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ گفته که در حمله هکری انجام شده، هکران روسی شرکت داشته اند و یکی از مدارک کپی شده مربوط به استفاده خواهران ویلیامز تنیس بازان معروف آمریکایی از داروهای نیروزا است.


از سوی دیگر در جریان انتشار اطلاعات سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، معلوم شده سیمونه بایلز قهرمان ژیمناستیک آمریکا که در المپیک ریو 2016 هم چهار مدال طلا گرفته، از داروهای نیروزا استفاده کرده و وادا هم از آن اطلاع داشته است.


در اطلاعیه های انتشار یافته منتسب به این گروه هکری اعلام شده اسناد دوپینگ تائید شده ورزشکاران آمریکایی را از مجموعه اطلاعات وادا در اختیار دارند.


رسانه روسی اسپوتنیک نیز در این باره گزارش داده است: خشم کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون بین المللی تنیس اکنون این حقیقت را آشکار کرده که چنین اطلاعاتی افشا شده است.


سیمونه بایلز ورزشکار آمریکایی که سند تائید دوپینگ وی انتشار یافته، در یک واکنش فوری اعلام کرده، خجالت آور است که بگوید به نظر می رسد از بچگی دچار یک بیماری خفیف یعنی اختلال در توجه و بیش فعالی بوده است.


به نوشته اسپوتنیک، بایلز گفت: از کودکی به بیماری اختلال در توجه و بیش فعالی از کودکی مبتلا هستم و دارو می خورم. من همیشه طرفدار ورزش پاک بوده ام و از تمامی قوانین پیروی کرده و این کار را می کنم، برای آنکه بازی صادقانه برای ورزش و برای من خیلی مهم است.


با وجود ادعای این ورزشکار آمریکایی، بر اساس قوانین سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، استفاده از داروی متیل فنیدات که در نمونه بایلز پیدا شده، قدغن می باشد، ولی در برابر این واقعیت و ممنوعیت سکوت شده است.


براساس سند انتشار یافته هکری، در حالیکه 11 اگوست (21 مرداد) زمان بازی های المپیک نشانه های استفاده از این داروی ممنوعه در خون بایلز پیدا و ثبت شده است، ولی وی توانسته در رقابت ها شرکت و حتی طلای انفرادی را نیز کسب کند.


بنا به اعلام اسپوتنیک، چند روز بعد نیز با وجود گزارش تائید دوباره دوپینگ این ورزشکار آمریکایی، وادا هیچ واکنشی نشان نداد و باز هم بایلز استفاده کننده از داروی ممنوعه یک طلای دیگر برد و در نتیجه چهار مدال برتر را تصاحب کرد.


هکرهای Fancy Bear به عنوان انتشار دهنده سند دوپینگ این قهرمان آمریکایی در جریان المپیک ریو 2016 با وجود آگاهی وادا، همچنین اعلام کرده اند اسناد استفاده از داروهای نیروزا از سوی سرن و وینوس ویلیامز دو خواهر قهرمان تنیس از آمریکا را هم در اختیار دارند.


رسانه های روسی بارها اعلام کرده اند که وادا از موارد استفاده ورزشکاران آمریکایی از داروهای نیروزا آگاهی دارد و از آن چشم پوشی می کند، ولی ورزشکاران روسیه را با اتهام در این زمینه به صورت گسترده محروم کرده است.


روسیه به دلیل اتهام استفاده از داروهای نیروزا، افزون بر تحمل منع 100 ورزشکار از حضور در رقابت های المپیک برگزار شده ریو 2016، شاهد محرومیت کامل ورزشکاران پارالمپیکی خود از شرکت در رقابت های این رشته می باشد که 17 شهریورماه در برزیل آغاز شده است و همچنین به احتمال زیاد نمی تواند در پارالمپیک زمستانی پیونگ جانگ 2018 کره جنوبی شرکت کند.


براساس نتایج تحقیقات وادا که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند.


روسیه بارها اعلام کرده است که نهادهای جهانی ورزشی به ویژه مراجع بین المللی ضد دوپینگ در حالی موضوع استفاده از دوپینگ علیه ورزشکاران روسی را مطرح و به صورت انبوه و عمومی رای محرومیت صادر می کنند که به حقایق استفاده از داروهای نیروزا در کشورهای دیگر (غربی) توجهی نمی کنند.

 

  اخبارورزشی  ,خبرهای  ورزشی , دوپینگ قهرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------