تاج با عبور از کفاشیان،لبخند فاطیما را می‌بیند؟



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی,فدراسیون فوتبال

کفاشیان از گروهی در کشور به رقبای داخلی تشبیه کرده است و آن رقبای داخلی بی‌شک دوستانش در فدراسیون فوتبال هستند!

 به گزارش  خبر  انلاین  ؛علی کفاشیان به شدت از رفتار فدراسیون فوتبال در انتخابات گوا شاکی است. فدراسیونی که او نایب رئیسش است به همراه 43 فدراسیون دیگر در این انتخابات ، به سود نامزد قطری که با فیفا هماهنگ بود رای دادند و انتخابات را منحل کردند. ماجرا هم خیلی ساده است.

 

 بسیاری از این کشورها که تعدادشان بیش از 40 کشور است در انتخابات گذشته فیفا به اصرار شیخ احمد کویتی و چانه زنی های بازوان اجرایی او مثل علی کفاشیان در انتخابات ریاست فیفا به شیخ سلمان بحرینی رای داده بودند و حالا از غضب اینفانتینو در هراسند و دارند مناسبات شان را با توجه به افول قدرت تیم شیخ احمد ، با فیفا حسنه می کنند. امپراطوری جدیدی در فوتبال جهان کل گرفته که این کشورهای نچندان قدرتمند در فیفا از آن می هراسند.

 

فدراسیون فوتبال تاج یکی از این فدراسیون هاست. علی کفاشیان قبل از انتخابات فیفا این فرصت تاریخی را داشت که تبدیل به قدرت اول فیفا در میان کشورهای آسیایی شود. سفر رئیس جمهور به ایتالیا و رایزنی های سیاسی او سبب شد تا اینفانتینو تنها سفر انتخاباتی آسیایی اش را به ایران داشته باشد. کفاشیان که صاحب اقلا 20 رای آسیایی بود از هراس شیخ کویتی حتی حاضر به دیدار دو نفره با اینفانتینو نشد. این رئیس سوئیسی - ایتالیایی که برای سفر به ایران ، با توقف و برخورد تند مسئولان فرودگاه شیکاگو روبرو شد و 6 ساعت او رابه دلیل پرواز مستقیم از تهران به شیکاگو معطل کردند تا مدارکش را چک کنند ، از تهران دست خالی برگشت و این ماجرا در ذهنش مانده است.

 

فدراسیون فوتبال ایران مدت هاست که برای دریافت طلب هایش از فیفا مشکل دارد. چند باری تا به حال از دفتر سوئیس درخواست مطالبات شان را کرده بودند و هر بار خانم فاطیما ، دبیرکل جدید فیفا برای شان پاراف کرده بود با توجه به قوانین مراوده مالی بین بانک های بین المللی و ایران ، امکان ارتباط مالی مستقیم وجود ندارد و پول ها همچنان در محاق مانده بود. مهدی تاج که در ایران از دولت نمی تواند ریالی پول بگیرد ، قرارداد اسپانسرینگ 100 میلیاردی اش با حمایت وزارت ورزش و همراه اول از استقلال و پرسپولیس هوا شده و کلی هم تعهدات مالی دیگر دارد که به دلیل فسخ قراردادهای قبلی روی دستش مانده ، سعی دارد هر طور هست خود را به فیفا نزدیک کند.

 

اولین جرقه عبور از کفاشیان زمانی زده شد که او را از لیست مسافران به سوئیس حذف کردند . آنها که نمی توانستند با کفاشیان از اینفانتینو وقت دیدار بگیرند و از پاسخ های سربالای فاطیما به ستوه آمده بودند ،بی کفاشیان توانستند از رئیس وقت بگیرند. ملاقات 15 دقیقه ای شان را به جلسه ای یک ساعته افزایش دهند و از مشکلات شان بگویند.

 

در آن نشست تمام تلاش مسئولان ایرانی صرف این شد تا نشان دهند تغییرات در دیدگاه ها رخ داده و دیگر مواضع کفاشیانی بر فوتبال حاکم نیست.

 

بعد از این نشست آنها امیدوار تر وبا دیدن لبخند اینفانتینو و فاطیما به دنبال اثبات گفتارشان آمدند تا شاید بتوانند چند میلیون دلاری از معوقات شان را از فیفا بگیرند . اتفاقی که هرچند هنوز رخ نداده ، اما رای به ضرر کفاشیان در آسیا را می توان گامی به سوی این ایجاد تغییر قلمداد کرد.تا شاید لبخند خانم فاطیما را مسئولان فوتبال ایران ببینند و امیدوار به آینده باشند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------