شباهت عجیب استاد و شاگرد؛ منصوریان و قلعه‌نویی هر دو پیشنهاد خارجی داشتند!



  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی , منصوریان

علیرضا منصوریان ادعا کرده است از یک تیم دسته اول انگلیسی پیشنهاد داشته است.

 به گزارش ایلنا، ‌منصوریان در یکی از مصاحبه‌های خود گفته است از لیگ یک انگلیس پیشنهاد داشته است! او حتی روز گذشته در کنفرانس خبری بعد از بازی با ملوان نوین روی این موضوع تاکید کرد.

 

 ادعای منصوریان واکنش کسانی مانند محمد تقوی را در پی داشت. تقوی گفت:« در انگلستان لیگ یک وجود خارجی ندارد و پس از لیگ برتر چمپیون شیپ است. چمپیون شیپ انگلستان با ٢٤ تیم سخت‌ترین لیگ دنیاست و مربیانی به مانند بنتیز و دی‌ماتیو که تجربه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارند در این رده مشغول به فعالیت هستند. در لیگ برتر داشتن پرولایسنس از اروپا و انگلستان اجباری است و در رده‌های پایین‌تر (ای) لایسنس کمترین مدرک مورد قبول فدراسیون فوتبال انگلستان است. ممکن است با توجه به ارتباطات موجود بین ایجنت‌های بین المللی و مالکان باشگاه افرادی برای کسب تجربه در کنار باشگاه فعالیت کنند اما هیچ پست رسمی نخواهند داشت.»

 

منصوریان و قلعه‌نویی در این موضوع  شباهت عجیبی با هم  دارند. چندین سال قبل، زمانی که قلعه‌نویی دستیار ناصر حجازی در استقلال بود، در یک دوره کوتاه مدت در تمرینات باشگاه بوندس لیگایی بایرلورکوزن شرکت کرد. قلعه‌نویی حدود 16 روز از نزدیک تمرینات بایرلورکوزن را دید و یک تاییدیه حضور هم از رولند کخ که آن زمان دستیار کریستوف دام بود، گرفت. قلعه‌نویی البته به اندازه چندین سال از این 16 روز خاطره تعریف کرده است.

 

ماجرای دیگر در مورد قلعه‌نویی این است که بعد از حذف ایران در جام‌ملت‌های آسیا از او خبری نبود تا اینکه برخی رسانه‌ها ادعا کردند قلعه‌نویی با پاختاکور ازبکستان مذاکره کرده است. حتی عکسی از او در حالی که پیراهن پاختاکور را در دست گرفته بود،‌ منتشر شد. خبر مذاکرات امیرقلعه نویی با باشگاه پاختاکور ازبکستان در حالی در تمام رسانه های ورزشی ایران منتشر شد که سایت رسمی این باشگاه معتبر هیچ اشاره ای به این مذاکره نداشت و عکسی هم از ملاقات قلعه‌نویی با مسئولان پاختاکور را منتشر نکرده بود. ضمن اینکه سایت خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز که تمامی اتفاقات فوتبال این قاره به ویژه ایران را تحت پوشش قرار می‌دهد هیچ اشاره‌ای به مذاکره قلعه نویی با مسئولان پاختاکور نکرده بود. در نهایت قلعه‌نویی روی نیمکت مس کرمان نشست.

 

به طور قطع جامعه ورزش ایران از اینکه نماینده‌ای در لیگ‌های معتبر اروپایی داشته باشد، خوشحال می‌شود اما مطرح کردن برخی ادعاها نه تنها باعث خوشحالی نیست و البته حاشیه‌هایی را باعث می‌شود. چرخه تولید مربیگری در فوتبال ایران باید به سمت و سویی برود که بتوانیم مربیان خوب و با کیفیت‌مان را به لیگ‌های معتبر دنیا صادر کنیم اما ادعاهایی که صرفا جهت مانورهای رسانه‌ای طرح می‌شود کمکی به خود مربیان و البته جان گرفتن فوتبال ایران در عرصه توسعه مربیگری نمی‌کند.

 

بهتاش فریبا مدعی شده که مدارک پیشنهاد خارجی‌ منصوریان جهت مربیگری در انگلیس موجود است. شاید بهتر است منصوریان نیز در این باره مستند و واضح سخن بگوید و مدارک اثبات ادعایش را ارائه کند تا شائبه بازارگرمی وی استقلال را بیشتر از این وارد حاشیه نکند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------