گزارش کامل برنامه نود دیشب95.07.12



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی, نود

در برنامه شب گذشته نود، جمع شگفتی سازان جمع بود؛ از مهدی شیری به عنوان کاپیتان تیم قشقایی که موفق شدند پرسپولیس را از جام حذفی کنار بزنند تا فوتسالیست‌های افتخارآفرین ایران در جام جهانی.

 به گزارش "ورزش سه"، دومین برنامه پاییزی عادل فردوسی پور با محوریت جام حذفی و تیم ملی، مهمانان و البته سوژه های ویژه ای داشت. مهدی شیری که به همراه قشقایی شیراز موفق به حذف پرسپولیس شده بود با حضور در برنامه به سوالات پاسخ داد و ستاره های فوتسال که شب گذشته بعد از کسب عنوان افتخارآفرین سومی جام جهانی وارد تهران شده بودند در فرودگاه به سوالات محمدحسین میثاقی به صورت مستقیم پاسخ دادند تا اینگونه شب شگفتی سازان در این برنامه تکمیل شود.  

        

گزارش کامل این برنامه را در ادامه خواهید خواند.

نظرسنجی

 در ابتدا سوال مسابقه پیام کوتاه درباره پیش بینی نتایج تیم ملی در بازی مقابل ازبکستان و کره جنوبی پخش شد.

 

در بخش اول عباس چمنیان مربی تیم نوجوانان رو در روی عادل نشست و به سوالات او پاسخ داد.

 

چمنیان: من مربی هستم نه رئیس هیات

عباس چمنیان سرمربی موفق تیم نوجوانان اولین میهمان برنامه نود امشب بود. او که بعد از پخش شدن کلیپی درباره موفقیت های تیم نوجوانان در برنامه حاضر شد خطاب فوتبال ایران گفت که به این رده سنی بیشتر توجه کنند.

 

چمنیان در قسمت حرف هایش درباره اینکه زمانی رئیس هیات فوتبال خراسان بوده است هم گفت: من 25 سال است مربیگری می کنم و تنها یک سال در کار اجرایی حضور پیدا کردم و حالا به جای اصلی خود بازگشته ام.

 

 گفتگو با چمنیان پیرامون نایب قهرمانی در آسیا

 ازبکستان از نمای نزدیک

در ادامه عادل فردوسی پور به رویارویی‌های تیم ملی ازبکستان و ایران اشاره کرد که نشان می داد تیم ملی ایران نبرد سختی را در مقابل ازیکستان پیش رو دارد. در ادامه همین قسمت فردوسی پور به معرفی بازیکنان خطرناک تیم ملی ازبکستان پرداخت.

 

اسلحه اصلی این تیم برای گلزنی استفاده از ضربات ایستگاهی می باشد و دو بازیکن آن به نام جباروف و احمدوف توانایی حرکت پا به توپ را دارند و دفاع ایران باید در قبال این دو بازیکن هوشمند عمل کند. نقطه ضعف تیم ازبکستان در خط دفاعی این تیم است که کندی این خط می تواند بهترین فرصت برای مهاجمین سریع ایران را فراهم کند.

 

آنالیز دقیق ازبکستان حریف ایران در مقدماتی جام جهانی

بازی ازبکستان - ایران به روایت آمار و ارقام

 پانادیچ: لوبانوف از درون دروازه بیرون نمی آید

ایگور پانادیچ مربی گلرهای پرسپولیس در گفت وگو با گزارشگر برنامه نود درباره عملکرد ضعیف گلری لوبانوف را بررسی کرد. پانادیچ در این گفت و گوی کوتاه درباره حضور لوبانوف در پرسپولیس گفت: این دروازه بان با حدود 10 کیلو اضافه وزن به پرسپولیس آمد ما روی او کار کردیم و وی را سر وزن رساندیم. البته خیلی سخت بود چون باید با او طوری تمرین می کردیم که او آسیب نبیند  که او در پرسپولیس ماند و برای ما کار کرد.

 

او درباره اینکه نقطه ضعف دروازه بان ازبک پرسپولیس چیست گفت: لوبانوف دروازه بانی است که به ندرت از محوطه شش قدم بیرون می آید.

 

او همچنین با زیرکی درباره دیگر نقطه ضعف لوبانوف اینطور گفت: ممکن است من بگویم شیرجه های سمت چپش خوب نیست اما شاید اینطور نباشد. اما من دوست ندارم بیشتر از این درباره نقاط ضعف و قوت این دروازه بان حرف بزنم.

 

 آشنایی کامل با لوبانوف دروازه بان تیم ازبکستان

 سون خطرناک

در ادامه به بررسی عملکرد سون بازیکن کره ای تاتنهام اشاره شد و به درخشش این بازیکن در هفته های اخیر پرداخته شد که 3 گل و تاثیرگذاری در گل های تاتنهام از نمونه های آن بود. این بازیکن با توجه به امتیازهای سایت هواسکورد بهترین بازیکن لیگ برتر در حال خاضر می باشد.

 

 بررسی عملکرد خیره‌کننده ستاره کره‌جنوبی در لیگ جزیره

حضور کاپیتان تیم شگفتی ساز لیگ

همه نوین دارند

قسمت بعدی برنامه نود با حضور مهدی شیری بازیکن اسبق پرسپولیس به بررسی مسابقات جام حذفی اختصاص داشت و پخش بازی پرسپولیس و قشقایی و حواشی آن اولین آیتم این قسمت بود. پرسپولیس پس از نزدیک به سه سال دوباره به شیراز بازگشته بود. پرسپولیس پس از 13 سال در اولین مرحله جام حذفی از این مسابقات کنار رفت. در پایان بازی صحبت های سرمربی تیم قشقایی پخش شد که عامل اصلی این پیروزی از دید مربی قشقایی تمرکز بازیکنان بر وظایف خودشان عنوان شد.

 

در ادامه فردوسی پور با تقدیر از عمکرد تیم ناشناخته قشقایی اقدام تیم هایی که از مسابقات کنار کشیده اند را مورد انتقاد قرار داد و آن ها را ترسو خواند. سپس به نتایج سایر تیم ها در چام حذفی به صورت گذرا اشاره شد. فردوسی پور در این قسمت با کنایه به برخی اسامی تیم ها گفت:«معلوم نیست چرا همه تیم ها با اسم نوین شروع می شوند؟!»

 

شیری در مورد اینکه تصور پیروزی مقابل سرخپوشان تهرانی را داشتند یا خیر گفت: ما به بردن فکر نمی کردیم اما برنامه داشتیم. ما به دنبال این بودیم تا دقیقه 70-80 بازی را اداره کنیم و بعد از آن از موقعیت استفاده کنیم. فشار روی تیم بود اما خوب بازی را اداره کردیم.

 

او درباره اینکه به حق خودش در فوتبال ایران رسیده یا خیر گفت: من در رده باشگاهی به چیزهایی که می خواستیم رسیدیم اما در تیم ملی با توجه به حضور علی کریمی نتوانستم بازی کنم. جو روی استقلال و پرسپولیس بود و به همین منظور من که در برق شیراز بودم نتوانستیم بازی زیادی در تیم ملی داشته باشم.

 

مهدی شیری در ادامه صحبت هایش گفت: من یک بازی ملی انجام دادم که البته همانطور که گفتم در پست من بازیکنان خوبی حضور داشتند. در زمان بلازویچ یک بازی به من فرصت رسید.

 

کاپیتان قشقایی شیراز در مورد ضربات چیپ خود نیز گفت: مطمئن باشید دیگر چیپ نمی زنم.

 

او در مورد شایعه پرخوری اش گفت: بله، من زمان آقای شرفی نیز بود که گفته بودم من اگر قبل از بازی غذای زیاد بخورم بهتر بازی می کنم که البته آقای شرفی مخالف بودند.

 

مصاحبه با شیری درباره تاریخ سازی در جام حذفی

آیتم ویژه – شگفتی سازان

در بخش جالب توجه برنامه نود به تیم هایی که در فوتبال ایران موفق شدند شگفتی سازی کنند پرداخته شد.

 

ابتدا گل گهر سیرجان در جام حذفی که موفق به حذف سپاهان که در لیگ برتر به قهرمانی دست یافته بود و در ادامه مس رفسنجان مقابل استقلال که تلاش دو تیم در نود دقیقه به تساوی یک بر یک رسید. در وقت های اضافه اول این استقلال بود که توسط علی علیزاده با پنالتی پیش افتاد و در ادامه مس نیز در وقت های پایانی به گل تساوی دست یافت تا در پنالتی این مس رفسنجان باشد که تیم پیروز لقب گیرد و تیم قهرمان آن فصل را حذف کند.

 

پرسپولیس که با افشین قطبی قهرمان لیگ هفتم شده بود در جام حذفی در مصافی جنجالی که 4 اخراجی در پی داشت به مصاف پاس همدان رفت و در نهایت با اخراج آشوبی، بادامکی، باقری و نصرتی حذف پرسپولیس را به همراه داشت.

 

استقلال در آستانه حضور در فینال و تقابل برابر پرسپولیس برابر مرصاد شیراز شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

 

نوژن ساری دیگر تیم شگفتی ساز فوتبال ایران بود که توانست با کنار زدن استقلال و چند تیم صاحبنام دیگر به مصاف پرسپولیس در نیمه نهایی رفت تا روند شگفتی هایش پاره شود.

 

شکست عجیب پرسپولیس مقابل فتح تهران دیگر شگفتی فوتبال ایران بود که البته مربوط به 22 سال قبل بود. پرسپولیس با 6 گل و بدون حضور بیشتر ستاره هایش مقابل فتح شکست خورد. پرسپولیس یک بار نیز مقابل خیبر خرم آباد شکست خورد تا بیشتر شگفتی ها مقابل سرخپوشان تهرانی رقم بخورد.

 

تیم هایی که در تاریخ جام حذفی شگفتی ساز شدند

صحبت با افتخارآفرینان فوتسال در فرودگاه امام خمینی

تیم ملی فوتسال ایران که موفق شد به عنوان سومی جام جهانی دست یابد بامداد امروز از فرودگاه امام خمینی به ایران بازگشتند.

 

محمدحسین میثاقی با حضور در فرودگاه ارتباط مستقیمی با استودیوی نود داشت و به صحبت با ستاره های داخل سالن ایران پرداخت.

 

طاهری درباره عملکرد ایران گفت: ما بازی های تدارکاتی کمی داشتیم و همین مساله باعث شد در ابتدا عملکرد خوبی نداشته باشیم اما در نهایت تیم راه افتاد و توانستیم برزیل را نیز حذف کنیم. خدا را شکر شرمنده مردم نشدیم.

 

محمد طاهری که پنالتی ایران را در رده بندی از دست داده بود در انتقادی جالب توجه از عادل فردوسی پور گفت: در این بازی وقتی که رفتم پنالتی را بزنم عادل فردوسی پور گفت اوه این که یک دقیقه هم بازی نکرده! متاسفانه ضربه ام را نیز از دست دادم اما خوشحالم که شرمنده نشدیم.

 

اصغر حسن زاده نیز در این باره گفت: این افتخار را به مردم عزیزمان تقدیم می کنیم. تفاوت ساعت مشکل بعدی ما در این رقابت ها بود و ما نسبت به دیگر تیم ها دیر رفتیم و همین مساله باعث شد بازی های ابتدایی بد باشیم.

 

حسین طیبی نیز در ابتدای صحبت هایش گفت: خدا را شکر توانستیم این عنوان را کسب کنیم و آن را به مردم عزیز تقسیم می کنیم. ما وقتی به عنوان تیم سوم آمدیم خیلی ها می گفتند نمی توانیم برزیل را ببریم اما ما فعل خواستن را به خوبی در زمین صرف کردیم. در بازی با برزیل همه فوق العاده ظاهر شدیم.

 

ناظم الشریه، سرمربی تیم ملی فوتسال نیز با حضور جلوی دوربین برنامه نود گفت: خیلی خوشحال هستیم که مردم خوشحال هستیم. خبرهای خوشحالی مردم به ما رسیده بود. امیدوارم ما لیاقت این لطف را داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: ما قبل از مسابقات گفته بودیم که تیم تنها 60 درصد آماده است و بازی با اسپانیا سختی های خاص خودش را داشت. ما در گروهی سخت حضور داشتیم که سه تیم از آن به جمع هشت تیم نهایی راه یافتند. همه تیم ها در جام جهانی می آیند که دفاع کنند اما ما تنها تیمی بودیم که فقط حمله می کردیم. ما امکانات زیادی نداشتیم و آنالیز را شب بازی انجام می دادیم. شرایط سختی داشتیم و خسته نباشید به شاگردانم می گویم و این تیم نان صداقتش را خورد.

 

ناظم الشریه درباره خداحافظی کشاورز گفت: همه ما بابت مصدومیت کشاورز ناراحت بودیم و هستیم و دور او را گرفته بودیم تا شرایط خوبی به ایران بازگردد. تا قبل از اعلام خداحافظی اش نیز از این مساله خبر نداشتیم و دوست داشتیم او باز به کشورمان خدمت کند.

 

محمد کشاورز نیز که به دلیل مصدومیت نتوانست در بازی رده بندی تیم ملی را همراهی کند درباره شرایط خودش گفت: پایم ورم دارد و تا زمانی که ورم آن برطرف نشود نمی توانیم کاری کنیم. ما خوشحال هستیم که مردم شادمان هستند. اینکه شبکه های اجتماعی و رسانه ها به ما می پرداختند برای ما افتخار بزرگی بود و خوشحال بودیم. وقتی وارد جام جهانی می شوید همه تیم ها با برنامه ریزی و توان به میدان می آیند و خوشحالیم که تیم های بزرگ را به زانو در آوریم. بازی با برزیل به اندازه قهرمانی به ما چسبید. تیمی که تا به حال در این مرحله اوت نشده بود اما ما این را انجام دادیم و سکوی جهانی را نیز کسب کردیم.

 

گفتگو داغ با ملی‌پوشان فوتسال در بدو ورود به تهران

بررسی جام حذفی – مرحله یک سی و دوم

در بخش بعدی به بررسی دیدارهای جام حذفی در مرحله یک سی و دوم پرداخته شد. دیدارهای که شگفتی بزرگ آن حذف پرسپولیس بود.

 

بررسی مشکلات نفت

مشکلات مالی و طلب برخی مربیان و بازیکنان سابق نفت تهران از این باشگاه، آیتم بعدی برنامه نود را شکل داد. نفت تهران که در چند سال گذشته یکی از تیم های موفق فوتبال ایران بوده، از ابتدای این فصل به بخش خصوصی واگذار شد. این در حالی است که بیشتر بازیکنان و مربیان سابق همچنان طلبکار هستند. این مساله باعث شده تا هر از گاهی اخباری مبنی بر اعتصاب آنها جلوی باشگاه و همچنین وزارت ورزش شنیده شود. بازیکنان و مربیان سابق نفت تهران با حضور در جلوی دوربین برنامه نود به اعتراض نسبت به بی توجهی به مطالبات خود پرداختند و خواهان بررسی مشکلات خود شدند.

 

اعتراض شدید کادر فنی سابق نفت پیرامون مسائل مالی

وعده پاداش 26هزار دلاری به افتخارآفرینان

تیم ملی فوتسال ایران موفق شد شگفتی و البته افتخار بزرگی را با کسب عنوان سومی جام جهانی به خود اختصاص دهد. شاگردان ناظم الشریعه که توانستند قدرت های بزرگ دنیا را مبهوت هنرنمایی خود کنند در بازی رده بندی توانستند در ضربات پنالتی پرتغال را از پیش رو بردارند و به عنوان سومی این رقابت ها دست یابند. در همین رابطه یکی از خیرین در تماس با عادل فردوسی پور اعلام کرد به 26 نفر از اعضای این تیم نفری 1000دلار پاداش اهدا خواهد کرد. باید دید این وعده‌ی 26هزار دلاری عملی خواهد شد یا خیر.

 

عجیب اما واقعی

در بخش دیگری از این برنامه به اتفاق عجیب پرداخته شد. داماش گیلان که فصل گذشته نتوانست نتایج لازم برای ابقای خود در لیگ دسته اول را کسب کند به دسته دوم سقوط کرد. اما در اتفاقی عجیب این تیم که تحت تملک امیر عابدینی، فرد بانفوذ فدراسیون فوتبال قرار دارد، به تهران منتقل شد و اکنون باعث تغییراتی در جدول این رقابت ها شده است تا جایی که گروهی که این تیم در آن حضور یافته 13 تیمه شده است. باید دید امیر عابدینی به این اتفاق عجیب چه پاسخی خواهد داد.

 

نتیجه نظرسنجی

نظرسنجی این هفته برنامه نود که اختصاص به پیش بینی امتیازات کسب شده تیم ملی ایران در دو بازی حساس آتی خود برابر ازبکستان و کره جنوبی داشت، بیشتر مخاطبان به کسب 4 امتیاز شاگردان کارلوس کی روش رای دادند. این در حالی است که نتیجه این نظرسنجی تا پیش از دیدار ایران برابر ازبکستان نیز ادامه خواهد داشت.

 

برنامه این هفته در ساعت 1:56 دقیقه بامداد به پایان رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------