قلعه نویی: ایرانی‌ها در همه چیز برترند!



  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,سرمربی تیم تراکتورسازی

سرمربی تیم تراکتورسازی اعلام کرد که تعطیلی های لیگ و البته هزینه های گزاف برای برگزاری اردوها کارشان را سخت کرده است. او اعتقاد دارد برخی افراد می خواهند ایرانی ها را تضعیف کنند.

 امیر قلعه نویی در گفت و گو با  "ورزش سه" درباره شرایط تیم تراکتورسازی، کار سخت باشگاه ها در تعطیلات لیگ برتر، آخرین وضعیت سروش رفیعی، موفقیت تیم های نوجوانان و فوتسال با مربیان ایرانی و برخی مسائل دیگر صحبت هایی کرد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

 

تبریک به فوتسال و نوجوانان

 

قلعه نویی ضمن تسلیت بابت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان(ع) صحبت های خود را این طور آغاز کرد: «ابتدا باید موفقیت تیم ملی فوتسال در رقابت های جام جهانی را تبریک بگویم. فوتسالیست ها کار بزرگی انجام دادند و حتی در بازی با روسیه نیز حقشان این بود که پیروز شوند. با این حال مقام سومی جهان هم کمتر از قهرمانی نیست. به ناظم الشریعه و بازیکنان تیم ملی فوتسال تبریک می گویم که برای ایران عزیز افتخار کسب کردند. به تیم ملی نوجوانان، آقای چمنیان و همه اعضای این تیم نیز تبریک می گویم که توانستند نایب قهرمان آسیا شوند. این افتخار هم برای فوتبال پایه ایران بسیار مهم بود.»

 

تعطیلی های لیگ واقعا اذیت مان می کند

 

سرمربی تراکتورسازی در ادامه به شرایط تیمش در تعطیلات لیگ برتر اشاره می کند: «واقعا در این شرایط کار کردن سخت است. اینکه شما تمرین کنی، دو بازی انجام دهی و تعطیل شوی، به همه تیم ها ضربه می زند. به خصوص برای تیم هایی مانند تراکتورسازی که بازیکن و مربی خارجی دارند. شاید برای تیم هایی که جوان هستند، کار در تعطیلی ها راحت تر باشد؛ ولی برای ما واقعا سخت است و اذیت می شویم.»

 

انتقاد از هزینه های سنگین

 

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به هزینه های زیاد جابه جایی و اردوها می پردازد و می گوید: «در کنار تعطیلی های لیگ، هزینه های زیاد را هم باید اضافه کنید. پول پرواز گران است و نمی شود اردوی خاصی انجام داد. شما نگاه کنید همین یک بازی حذفی با فولاد یاسوج 40، 50 میلیون تومان برای باشگاه تراکتورسازی هزینه برداشت. اردوی خودمان و حریف را داشتیم؛ الان اگر بخواهیم یک اردوی داخلی برگزار کنیم، هزینه های زیادی باید پرداخت کنیم و از سوی دیگر اگر در تبریز هم بمانیم به اهدافی که داریم، نمی توانیم برسیم. به خاطر این مسائل می گویم شرایط سخت است. خصوصا برای تیم شهرستانی اوضاع بدتر است چون تیم های تهرانی نهایتا در تهران اردو می زنند و با هم چند بازی می کنند.»

 

رفیعی گفت که دوست دارد بماند

 

قلعه‌نویی درباره آخرین وضعیت سروش رفیعی اظهار می‌کند: «سیاست باشگاه تراکتورسازی این است که رفیعی حفظ شود؛ اما این حفظ شدن باید در چارچوب و شرایطی صورت بگیرد. رفیعی روز یکشنبه با من تماس گرفت و ابراز علاقه کرد که بماند؛ اما اعتقاد شخصی‌ام این است که بازیکن باید با دل و قلبش در تیمی بازی کند. سیاست باشگاه و کادرفنی حفظ سروش است؛ اما این مساله باید دوطرفه باشد؛ چون بازیکن هم آرامش و راحتی می خواهد. حالا بعد از اردوی تیم ملی رفیعی می‌آید و تصمیم گیری می‌کنیم. تکلیف او باید هرچه زودتر مشخص شود؛ اگر حفظ شود که خوب است و اگر هم حفظ نشد، از حالا برای جذب جایگزین وی باید اقدام کنیم.»

 

با تعطیلی لیگ، بازیکن هم از فرم خود خارج می‌شود

 

در روزهای گذشته اخباری درباره ناراحتی قلعه نویی از چند بازیکن تراکتورسازی مطرح شده بود؛ سرمربی تراکتورسازی در این باره توضیح می دهد: «اینطور که بیان شده نیست. در بازی با فولاد یاسوج، چند بازیکن آن طور که باید نبودند. البته وقتی لیگ تعطیل می شود، بازیکن هم از فرم خودش خارج می شود و به خاطر این مسائل می‌گویم کار کردن در چنین شرایطی سخت است. به هر حال ما خواستیم این نفرات بیشتر به تیم کمک کنند.»

 

ایرانی را له نکنید

 

سرمربی تراکتورسازی با اشاره به موفقیت تیم های فوتبال نوجوانان و فوتسال با مربیان ایرانی بیان می کند: «ما نباید وارد این بحث ها شویم و موضوع ایرانی و خارجی را بیان کنیم. متاسفانه در فوتبال ما چند نفر هستند که جیره خوارند و دنبال منافع خودشان هستند. این ها تفاوت های ایرانی و خارجی را بیان می کنند. علم و ارتباطات در همه جای دنیا وجود دارد و شما می بینید که خود من هم مربی خارجی آوردم و به عنوان همکار کنارم هستند. آقایان برخی حرف ها را بد انتقال دادند. متاسفانه قلم های عمر و عاصی و آلوده که البته این تعداد در اقلیت هستند بحث ایرانی و خارجی را مطرح می‌کنند. حرف من در این باره این است که اگر اعتقاد به مربی خارجی دارید، مشکلی نیست؛ اما نباید مربی ایرانی را له کنید.»

 

بدجور تعبیر می کنند

 

وی درباره اینکه صحبت هایش درباره برانکو بحث های موجود را ایجاد کرده است، می گوید: «مگر برانکو سرمربی تیم ملی نبود؟ کدام یک از این بحث ها در زمان او به وجود آمد؟ فوتبال ما نیاز دارد که زیر ساخت هایش را درست کند. آقایان بدجور حرف ها را تعبیر می کنند. حرف من به آنها این است که نوکری نکنید. اگر اعتقادی دارید، نوکری نکنید، ایرانی را له نکنید. الان چمنیان و ناظم الشریعه را نگاه کنید. قبل از آنها هم مربیانی مثل اکبر محمدی، علی دوستی و ... موفق بودند. در فوتسال، ما با بدشانسی به فینال نرفتیم.»

 

ایرانی جزو 10 نفر اول دنیا است

 

قلعه نویی در ادامه تاکید می کند: «از نظر من ایرانی ها در همه مباحث و نه فقط ورزش، جزو 10 تای اول جهان هستند؛ اما متاسفانه برخی خودفروخته ها هستند که می خواهند ایرانی را تضعیف کنند. مگر پروفسور سمیعی کم آدمی است؟ نخبه های زیادی داشتیم که از ایران رفتند، چرا؟ ما در همه چیز برتر هستیم؛ اصغر فرهادی در سینما، محمدرضا شجریان در صدا و... متاسفانه برخی آقایان دنبال آن هستند که مربی ایرانی را بی ارزش کنند. میکروفون آلوده و قلم آلوده به هر حال وجود دارد؛ اما بدانید که ایران و ایرانی بزرگ است.»

 

امیدوارم تیم ملی موفق باشد

 

سرمربی تراکتورسازی با اشاره به دو دیدار تیم ملی فوتبال مقابل ازبکستان و کره جنوبی اضافه می کند: «برای تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم. خدا کند حالا که این همه باشگاه ها اذیت می شوند، تیم ملی به جام جهانی صعود کند. من فقط می گویم دور قبل به افکار لیگ اعتماد کردیم و به جام جهانی رفتیم. بهتر بود اکنون هم به لیگ اعتماد شود. باز هم می گویم حالا که ما این همه اذیت شدیم، امیدوارم تیم ملی موفق باشد و به جام جهانی صعود کنیم.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------