گوارديولا دليل رفتنش از بارسلونا را فاش کرد



اخبار ,اخبار ورزشی,گوارديولا

 

اخبار ورزشی - گوارديولا دليل رفتنش از بارسلونا را فاش کرد

سرمربي پيشين آبي‌واناري‌پوشان کاتالونيا دليل جدايي خود از اين تيم در پايان فصل 12-2011 را فاش کرد.

پپ گوارديولا، سرمربي حال حاضر تيم بايرن مونيخ آلمان در گفت‌وگويي با مجله «آئودي آنوال ريپورت» به تشريح دلايل جدايي‌‌اش از بارسلونا، تيمي که در طول 4 فصل مربيگري‌اش با آن 14 جام از جمله 3 قهرماني در لاليگا و 2 قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا کسب کرد، پرداخت. گوارديولا اظهار داشت: من بارسلونا را به اين دليل ترک کردم که ديگر نمي‌توانستم به بازيکنانم انگيزه بدهم.

وي افزود: در بارسلونا لحظاتي سرشار از غم و اندوه را هم تجربه کرديم که شکست برابر چلسي در نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا در سال 2012 جزو آنها بود. ما در آن مرحله به مراتب از حريف‌مان بهتر بوديم اما در بازي برگشت يک گل مفت خورديم و مي‌دانستيم که حذف خواهيم شد. آن شکست براي من شکست وحشتناکي بود. در آن بازي احساس کردم ديگر اصلاً نمي‌توانم به شاگردانم شور و انگيزه بدهم.

گوارديولا در ادامه به مشکلاتي که در رختکن بارسلونا وجود داشته هم اشاره‌اي کرد و گفت: با حضور تعداد فراواني ستاره در ترکيب اصلي بارسلونا، درست مانند همان شرايطي که اکنون در بايرن مونيخ دارم، شما به عنوان سرمربي تيم خود را در وضعيتي مي‌بينيد که تنوع زياد مي‌تواند به ‌تيم‌تان ضربه بزند. همه بازيکنان‌تان مي‌خواهند بازي کنند. به عنوان مثال زماني که من ليونل مسي را روي نيمکت مي‌نشاندم همه بازيکنان انگيزه داشتند تا خودشان را ثابت کنند و کارشان را ادامه دهند.

سرمربي باواريايي‌ها درباره دليل رفتن‌اش از نيوکمپ هم گفت: اگر به عنوان سرمربي تيم ديگر نتوانيد به بازيکنان‌تان انگيزه دهيد، بايد بدانيد که زمان رفتن فرارسيده است. ما در بارسلونا موفقيت‌هاي زيادي کسب کرديم، 14 جام در 4 سال و آن بهترين دوران تاريخ بارسلونا بود اما از طرفي تمام اين موفقيت‌ها به نوعي به ضرر ما هم بودند، چون انگيزه را از بازيکنانم براي کسب موفقيت‌هاي بيشتر گرفته بودند و من ديگر نمي‌توانستم به آنها انگيزه بدهم.

گوارديولا پس از ترک بارسلونا يک سال بيکار بود تا اينکه پيشنهاد بايرن مونيخ را پذيرفت و دوباره به دنياي مربيگري بازگشت. او درباره اين يک سال هم گفت: زمان‌هايي هست که نياز است استراحت و تجديد قوا کنيد. به همين دليل من به نيويورک رفتم. جدا شدن از بارسلونا براي من، خانواده‌ام و براي خود بارسلونا ضروري بود.

هافبک پيشين کاتالان‌ها درباره قراردادي که با بايرن مونيخ بست هم خاطرنشان کرد: اولين تماس من با بايرن مونيخ سال 2011 در جام آئودي بود. رومنيگه و اولي هوينس در آن سال از من درباره برنامه‌ام براي آينده سؤال پرسيدند.
اخبار ورزشی - ورزش سه

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------