نوبت دربی آسیا فرا رسید/ایران - کره‌جنوبی؛ جنگ صدرنشینی در آزادی



  اخبارورزشی ,خبرهای   ورزشی,فوتبال ایران و کره‌جنوبی

تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی عصر فردا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

 به گزارش فارس، تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه فردا از ساعت 18و15 دقیقه در دیداری حساس به مصاف تیم ملی فوتبال کره جنوبی خواهد رفت.

 

هر دو تیم تا پیش از این دیدار با 2 پیروزی و یک تساوی و کسب 7 امتیاز صدرنشینان گروه اول مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا و از مدعیان اصلی این گروه برای صعود به شمار می‌روند با این تفاوت که شاگردان کی روش با تفاضل گل بهتر صدرنشین این گروه هستند.

 

با این تفاسیر دیدار فرداشب را فارغ از هر حساسیتی که بر آن حاکم است باید ابتدا جنگ صدرنشینی دو تیم قلمداد کنیم با این توضیح که تیم برنده مسابقه فرداشب در پایان 90 دقیقه در پایان هفته چهارم به طور حتم در گروه اول صدرنشین شده و بیش از هر زمان دیگری به صعود به جام جهانی نزدیک خواهد شد. البته تساوی مدعیان اصلی صعود در دیدار فرداشب در تهران می‌تواند خطر از دست رفتن صدرنشینی را نیز برا آنها به همراه داشته باشد، به این ترتیب که در صورت برتری ازبکستان مقابل چین این تیم با 9 امتیاز بالاتر از دو تیم 8 امتیازی گروه قرار خواهد گرفت.

 

از سوی دیگر حساسیت همیشگی حاکم بر این دیدار و رقابتی که ایران و کره جنوبی طی این سال‌ها همواره با هم در رقابت های مختلف از مقدماتی جام جهانی گرفته تا جام ملتهای آسیا باعث می شود تا به این دیدار بزرگ در سطح قاره کهن لقب دربی آسیا را داده و از حالا انتظار از این مسابقه بسیار زیاد باشد. دو تیم در این سال‌ها رقابت های حساس و سرنوشت ساز زیادی را با یکدیگر پشت سر گذاشته که البته حاصل از این دیدارها خاطرات تلخ و شیرین زیادی را برای هواداران ایرانی به همراه داشته است.

 

از سوی دیگر طی این روزها و پس از ورود کره‌ای‌ها به ایران بازیکنان و کادر فنی این تیم روی به حاشیه سازی آورده و سعی می‌کنند با جنگ روانی به خواسته خود برسند، اما غافل از اینکه تیم ملی در این سالها همراه با کی روش از این لحاظ همواره حرف اول را زده و مربی پرتغالی خود نیز استاد جنگ روانی به شمار می رود و چه بسا با این وضعیت بازی که کره ای ها قبل از بازی اصلی در میدان آغاز کرده اند به ضررشان تمام شده و در نهایت این دیدار حساس را دو سره واگذار کنند.

 

نکته پایانی اینکه تیم ملی فوتبال ایران با قرار گرفتن در رده 37 جهان در رنکینگ فیفا به عنوان تیم اول آسیا شناخته می شود و کره جنوبی نیز رده 47 جهان و سوم قاره کهن را در حال حاضر یدک می کشد و چه بسا این اختلاف ده رتبه ای بتواند از حالا موید برتری فنی ایران در زمین مسابقه مقابل حریف دیرینه باشد.

 

در این گروه علاوه بر دیدار ایران و کره جنوبی تیم های ازبکستان و چین و همچنین تیم های قطر و سوریه به مصاف هم خواهند رفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------