شب راحت در انتظار رونالدو و رئال‌مادرید/ یوونتوس در مسیر آرامش



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی,لیگ قهرمانان اروپا

هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۸ دیدار ادامه خواهد یافت.

 به گزارش ایسنا، دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری هشت دیدار از سه شنبه شب آغاز خواهد شد و برترین تیم های قاره سبز تلاش خواهند کرد تا با کسب نتایج لازم، یک گام دیگر به قطعی کردن صعود خود از مرحله گروهی تلاش کنند.  

 

گروه E 

زسکا - موناکو 

وضعیت در این گروه پیچیده و مبهم است. تیم قعرنشین جدول با یک برد می تواند مدعی گروه شود. هنوز هیچ چیز از این گروه مشخص نیست. این همان چیزی اسن که زسکا در بازی خانگی برابر موناکو به آن فکر می کند. دو تیم برای اولین بار است که برابر هم به میدان می روند و تاکنون سابقه بازی رودررو نداشتند. موناکو این هفته در لیگ فرانسه با شکست برابر تولوز از رسیدن به صدر جدول بازماند و زسکا در طرف مقابل با برتری یک بر صفر برابر اوفا با روحیه خوب به مصاف این دیدار می رود. این اولین برد زسکا در پنج دیدار اخیر آنها بود که سه شکست در آن ثبت شده است.  

 

زسکا تاکنون یک امتیاز از لیگ قهرمانان کسب کرده و آن هم در بازی برابر لورکوزن بود که شکست دو بر صفر را با تساوی دو بر دو عوض کرد. آنها فصل گذشته با هدایت استالسکی با چهار امتیاز در قعر جدول گروه B رقابت ها قرار گرفتند. آنها در این دیدار نمی توانند از رومن ارمنکو محروم استفاده کنند و غایب بزرگ تیم روسی خواهد بود.

 

ایگور آکنفیف، دروازه‌بان زسکا مسکو در ۳۹ دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان نتوانسته است کلین شیت کند. او آخرین بار در سال ۲۰۰۶ برابر آرسنال توانست کلین شیت کند و زسکا به تساوی بدون گل برابر تیم لندنی برسد. همچنین زسکا نیز از سال ۲۰۱۱ تاکنون نتوانسته است کلین شیت کند و در این مدت در ۲۲ دیدار دروازه خود را در لیگ قهرمانان باز شده دیده است.

 

در طرف مقابل موناکو که تاکنون با زسکا روبرو نشده است. چهار بار برای بازی‌های اروپایی به روسیه سفر کرده است که در هیچ کدام از این بازی‌ها طعم برد را نچشیده است و دو تساوی و دو باخت، ماحصل این چهار بازی بوده است. تیم سوم فصل قبل فوتبال فرانسه این فصل در هفتمین حضور در مرحله گروهی شروع خوبی داشت و تاتنهام را در بازی نخست شکست داد ولی در بازی دوم برابر لورکوزن به تساوی رضایت داد.

 

بایرلورکوزن - تاتنهام

در دیگر دیدار این گروه بایر لورکوزن باید در خانه و در ورزشگاه بای آره‌نا به دیدار تاتنهام برود. قضاوت این دیدار بر عهده کونیت چاکر ترکیه‌ای است. دو تیم تاکنون یک بار برابر هم روبرو شدند که تاتنهام با یک گل توانسته است دیدار اول را با برد به پایان برساند. تنها گل ان دیدار را که در مرحله گروهی لیگ یوفا برگزار شد را دیمیتار برباتوف به ثمر رساند. برباتوف با جدایی از بایرلورکوزن، به تاتنهام پیوسته بود و دروازه تیم سابق خود را گشود. تیم لندنی بعد از کسب چهار برد پیاپی این هفته در لیگ برتر برابر وست برومویچ، ضعیف ظاهر شد و اگر گل دقیقه ۹۰ دله الی نبود، شکست می خوردند.  

 

سون هیونگ مین سه شنبه شب برابر تیم سابق خود به میدان خواهد رفت

 

در طرف مقابل لورکوزن نیز بعد از چهار بازی بدون باخت، این هفته در بوندسلیگا برابر وردربرمن با نتیجه دو بر یک شکست خورد. تیم سوم فصل قرل بوندسلیگای آلمان در این فصل با دو امتیاز در رده سوم گروه قرار گرفته است.  

 

سون هیونگ مین بعد از نمایش ضعیف برابر ایران در ورزشگاه آزادی با انتقادات زیادی روبرو شد ولی چند روز بعد به عنوان بهترین بازیکن ماه گذشته لیگ برتر انتخاب شد تا روحیه خود را برای این بازی بالا ببرد. او سابقه بازی برای بایرلورکوزن را دارد و توانست نمایش خوبی در این تیم داشته باشد و طی ۶۲ بازی ۲۱ گل به ثمر رساند تا لقب سونالدو (اشاره به رونالدو) را از هواداران تیم آلمانی بگیرد.

 

لورکوزن بعد از باخت به موناکو در سال ۲۰۱۴ تاکنون در دیدارهای خانگی در لیگ قهرمانان بی‌شکست بوده است. البته این تیم قبل از باخت برابر وردربرمن نیز ۱۰ دیدار پی‌درپی در بوندسلیگا نباخته بود.  

 

حضور توبی آلدرویرلد در این بازی به دلیل مصدومیت برابر وست بروم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.  

 

گروه F 

رئال مادرید - لژیا

رئال مادرید در حالی به دیدار لژیا لهستان می رود که تاکنون تجربه بازی با این تیم را نداشته است و دو تیم برای اولین بار برابر هم به میدان خواهند رفت. رئالی ها بعد از چهار تساوی پیاپی این هفته با برتری ۶ بر یک برابر بتیس توانستند بعد از تقریبا یک ماه به روند برد بازگردند. در طرف مقابل لژیا لهستان در پنج دیدار اخیر خود تنها یک برد داشته است و شرایط چندان خوبی ندارد و شاید اگر رونالدو و خط آتش رئال در فرم خوبی باشند، باید منتظر یک شکست سنگین باشند.  

 

رئالی ها به دنبال کسب هشتمین برد پیاپی خانگی در لیگ قهرمانان اروپا هستند و برای همین روی کریستیانو رونالدو حساب کردند. رونالدو با درخشش در دیدارهای ملی و زدن پنج گل در دو دیدار توانست به رکورد ۶۶ گل ملی دست یابد تا با پشت سر گذاشتن زلاتان ایبراهیموویچ، ششمین گلزن اروپایی تاریخ شود. رئال در بازی نخست برابر اسپورتینگ در دقایق پایانی به برد رسید و در بازی قبل نیز برابر دورتموند به تساوی دو بر دو رضایت داد تا چندان خوب ظاهر نشده باشد. آنها در این دیدار نمی توانند از سرخیو راموس، لوکا مودریچ و کاسیمیرو به دلیل مصدومیت استفاده کنند و مارسلو نیز ناراحتی کوچکی در ساق پا دارد که البته به احتمال زیاد به این دیدار می رسد.

 

رئال مادرید به دنبال این است به اولین تیمی در لیگ قهرمانان تبدیل شود که از قهرمانی خود دفاع کرده است. تاکنون هیچ تیمی نتوانسته است از قهرمانی خود در لیگ قهرمانان دفاع کند. رکورد رئال برابر تیم های لهستانی انجام ۶ برد و کسب ۶ برد بوده است.  

 

تیم زین الدین زیدان از ۲۲ دیدار قبلی خود در تمامی رقابت ها شکست نخورده است و آخرین باخت آنها به باخت برابر ولفسبورگ در فصل گذشته بازمی‌گردد.  

 

لژیا اولین بار در سال ۱۹۹۵ حضور در لیگ قهرمانان را تجربه کرد ولی تجریه زیادی از بازی در این رقابت ها ندارد.  

 

ژسوس غایب دیدار اسپورتینگ - دورتموند

اسپورتینگ - دورتموند

این دو تیم نیز در حالی برابر هم به میدان خواهند رفت که تاکنون باهم در لیگ قهرمانان اروپا روبرو نشدند و برای هم ناشناخته هستند. اسپورتینگ برابر تیم های آلمانی نمایش خوبی نداشته است و از ۱۲ دیدار برابر تیم های آلمانی تنها دو برد داشته است.  آنها در این دیدار مربی خود را در اختیار نخواهند داشت. ژسوس به دلیل محرومیت نمی تواند در کنار زمین حضور داشته باشد. همچنین آدرین سیلوا، کاپیتان تیم پرتغالی نیز که زانوی خود را جراحی کرده است، حداقل یک ماه از فوتبال دور خواهد بود و در این دیدار غایب است. البته مارسل اشملسر نیز به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داده است.

 

دورتموند نیز در شرایط چندان خوبی قرار ندارد و نتوانسته است از افت بایرن استفاده کند. زنبورها در سه دیدار اخیر خود به برد نرسیدند. باید ببینیم توخل چه تدبیری برای حفظ صدرنشینی و برد خارج از خانه به کار خواهد بست.

 

آندره شورله، ستاره خط حمله دورتموند اولین آلمانی تاریخ است که با چهار تیم مختلف در لیگ قهرمانان گلزنی کرده است. او با چلسی، ولفسبورگ، بایرلورکوزن و دورتموند به این مهم رسیده است.  

 

گروه G 

لسترسیتی- کپنهاگن 

لسترسیتی بعد از دو برد در لیگ قهرمانان اروپا، کار چندان سختی در لیگ قهرمانان برابر کپنهاگن ندارد. تیم تحت هدایت کلودیو رانیری در این فصل در لیگ برتر با تیم فصل قبل به کلی نمایش متفاوتی داشته است و خطر سقوط این تیم را تهدید می کند ولی داستان رویایی لستر، گویا قرار است در لیگ قهرمانان ادامه بیابد. ورزشگاه کینگ پاور میزبان سومین دیدار این تیم در این فصل لیگ قهرمانان است. کسب یک برد در پنج دیدار اخیر برای رانیری نگران کننده بوده است.

 

این دو تیم تاکنون دیداری با هم برگزار نکردند و برای اولین بار است با هم روبرو می شوند.  

 

تیم رانیری یکی از چهار تیم این فصل لیگ قهرمانان است که همه دیدارهای خود را برده است و به واسطه درخشش کاسپر اشمایکل، هنوز دروازه این تیم باز نشده است.  

 

این تیم دانمارکی در تاریخ خود چهار بار به انگلیس رفته است که دو برد و دو باخت، ماحصل این چهار دیدار بوده است. آنها آخرین بار در سال ۲۰۱۰ برابر چلسی در لندن قرار گرفتند و توانستند برابر آبی پوشان به تساوی بدون گل برسند.  

 

کاسپر اشمایکل هنوز در لیگ قهرمانان گل نخورده است

برای لسترسیتی ایسلام اسلیمانی که یکی از گرانترین خریدهای تیم بوده است، یک اخطاره است و اگر کارت زرد بگیرد دیدار بعدی را از دست خواهد داد.  

 

بروخه - پورتو 

در دیگر دیدار این گروه بروخه بلژیک در حالی برابر پورتو پرتغال قرار خواهد گرفت که تیم بلژیکی بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد و در صورتی که در این بازی هم شکست بخورد، کارش برای صعود بسیار سخت خواهد شد. به همین خاطر آنها تشنه برد خواهند بود تا هر طور شده سه امتیاز را در خانه نگه دارند و امیدهای صعودشان را زنده نگه دارند.

 

دو تیم تاکنون دو بار برابر هم به میدان رفتند که سهم هر تیم یک برد بوده است. پورتو با زدن پنج گل نشان داده است تیم موفق تری بوده و سه بار برابر این تیم دروازه خود را باز شده دیده است.

 

گروه H

دیناموزاگرب - سویا 

تیم کروات نیز هر دو دیدار خود را در این فصل لیگ قهرمانان اروپا باخته و امیدوار است بتواند طلسم را بشکند و با شکست دادن سویا امیدهایش را برای صعود نگه دارد. مایکل اولیور از انگلیس قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت. این دو تیم نیز تاکنون دیداری باهم نداشتند و برای اولین بار است برابر هم به میدان می روند.  

 

قهرمان چند سال اخیر فوتبال کرواسی در لیگ قهرمانان حرفی برای گفتن نداشته است و پیروز نشدن در این بازی نیز کارش را برای صعود سخت خواهد کرد. فصل قبل آنها به ۱۶ سال انتظار برای کسب برد در لیگ قهرمانان پایان دادند و توانستند آرسنال را در خانه شکست بدهند.  

 

سویا نیز در طرف مقابل با تساوی بدون گل برابر یوونتوس و برتری برابر لیون، با چهار امتیاز به استقبال این دیدار می آیند. فصل قبل اونای امری هدایت این تیم را بر عهده داشت ولی سویا در لیگ قهرمانان در گروه خود سوم شد و به لیگ اروپا رفت و در آنجا به قهرمانی رسید.  

 

داور لاورن از دیناموزاگرب تنها محروم تیم کروات است و نمی تواند تیمش را در این بازی همراهی کند. آنها روزهای خوبی سپری نمی کنند و در هشت دیدار اخیر تنها سه برد داشتند و چهار بار شکست خوردند.  

 

لیون با ۳ امتیاز از دو دیدار به مصاف یوونتوس می رود

خبر خوب برای سویا آمادگی سمیر نصری است که مشکلی برای حضور در زمین بازی ندارد و در چند بازی اخیر سویا نیز درخشیده است. در زمینه محرومان نیز عادل رامی همچنان مصدوم است و نمی تواند برای تیمش به میدان برود.

 

لیون- یوونتوس 

در دیگر دیدار این گروه یوونتوس چهار امتیازی و قهرمان ایتالیا به فرانسه خواهد رفت تا برابر لیون قرار بگیرد. دو تیم تاکنون دو بار برابر هم به میدان رفتند که هر دو بازی با برد یووه به پایان رسیده است. شاگردان ماسیمیلیانو آلگری در هر پنج دیدار خود در بازی‌های مختلف به برد رسیدند و با روحیه خوب به استقبال این بازی می آیند.  

 

دو تیم در سال ۲۰۱۴ نیز در مرحله گروهی با هم دیدار کردند که یووه هر دو دیدار رفت و برگشت را با برد به پایان رساند. آن دو دیدار تنها دیدارهایی هستند که این دو تیم برابر هم به میدان رفتند.  

 

لیون بازی‌ها را با برد سه بر صفر برابر دینامو شروع کرد و در ادامه در دیدار برابر سویا در شبی که مهاجمان لیون فرصت های زیادی را از دست دادند با یک گل شکست خوردند.  

 

یووه در چهار دیدار اخیر خود برابر تیم های فرانسوی به سه برد و یک تساوی رسیده است و معمولا نمایش خوبی برابر این تیم ها داشته است. در مجموع ۱۴ برد، پنج تساوی و پنج باخت در دیدارهای یووه و تیم های فرانسوی برای بیانکونری ثبت شده است.  

 

جانلوییجی بوفون، آندرا بارزالی، لئوناردو بونوچی و جورجیو کیه‌لینی بعد از شکست بلژیک همراه ایتالیا در یورو ۲۰۱۶ بار دیگر به ورزشگاه لیون بازخواهند گشت. البته در دیدار این هفته یووه برابر اودینزه، کیه‌لینی به دلیل مصدومیت غایب بود و شاید به دیدار برابر لیون هم نرسد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------