یادم نمی‌رود کسی به من اعتماد نداشت



  اخبارورزشی ,خبرهای   ورزشی ,ناظم‌الشریعه

محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم‌ملی فوتسال از شرایط پیش‌روی تیمش می‌گوید

 به گزارش شهروند؛ وقتی محمد ناظم‌الشریعه سرمربیگری تیم‌ملی فوتسال را پذیرفت، خوش‌بین‌ترین هواداران فوتسال هم فکرش را نمی‌کردند که او بتواند با تیم‌ملی در جام‌جهانی عنوان ارزشمند سومی را به دست بیارود. در روزهایی که فوتسال غرق در بحران و مشکلات بود، کسی نمی‌توانست به موفقیت این تیم در کلمبیا خوشبین باشد. خصوصاً این‌که ملی پوشان در شرایطی راهی جام‌جهانی شدند که با کمترین امکانات در تدارک آماده‌سازی خود بودند. تیم‌ملی فوتسال نه‌تنها زمین تمرین مناسب نداشت، بلکه کمبود البسه هم مواجه بود. با این حال شیربچه‌های فوتسال اتفاقی بزرگ را رقم زدند و به‌عنوان اولین تیم ایرانی روی سکوی جهانی رفتند. درباره وضع فعلی فوتسال و شرایطی که پیش روی تیم‌ملی وجود دارد، خبرنگار «شهروند» با محمد ناظم الشریعه گفت و گویی انجام داده که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:  

   وقتی به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی انتخاب شدید، کسی فکرش را نمی‌کرد تیم‌ملی بتواند در جام‌جهانی موفق شود. فکر می‌کنید دلیل این بی اعتمادی چه بود؟

دلیل این بی‌اعتمادی را باید از کسانی بپرسید که امیدی به موفقیت تیم‌ملی فوتسال نداشتند. من نمی‌دانم دلیل این بی‌اعتمادی چه بود اما فکر می‌کنم هر مربی ایرانی دیگری هم به جز من روی نیمکت تیم‌ملی می‌نشست همین شرایط برایش پیش می‌آمد. درواقع بی‌اعتمادی به مربیان ایرانی باعث این طرز فکر شد درحالی‌که تیم‌ملی قبلاً هم با مربیان داخلی نتایج خوبی گرفته بود.

 

   فکر می‌کنید چرا این بی اعتمادی وجود دارد؟

به نظر من مشکل اصلی بین خود ما فوتسالی‌ها است. ما باید بیشتر از این با هم صداقت داشته باشیم و به یکدیگر احترام بگذاریم. تا وقتی خودمان، همدیگر را قبول نداشته باشیم و مدام از هم ایراد بگیریم و انتقاد کنیم وضع از این بهتر نمی‌شود. درواقع احترام ما دست خودمان است. ما فوتسالی‌ها اگر احترام همدیگر را نگه داریم بقیه هم برایمان ارزش قایل می‌شوند و به ما احترام می‌گذارند.

 

   البته بعد از سومی فوتسال در جام جهانی، اکثر مربیان و کارشناسان از شما حمایت کردند و خواستار ادامه حضورتان در تیم‌ملی بودند.

من از همه مربیان فوتسال در سراسر ایران ممنونم. چه آنهایی که از من حمایت کردند و چه آنهایی که حمایت نکردند. بعد از رفتن تیم‌ملی روی سکو هم گفتم که این افتخار متعلق به تمام مربیان ایرانی است و من نماینده آنها در تیم‌ملی هستم. موفقیت تیم‌ملی در جام‌جهانی ماحصل تلاش ٢٠ ساله همه اعضای جامعه فوتسال است و من هرگز این افتخار را متعلق به خودم نمی‌دانم. خوشحالم که این موفقیت در دوره من به‌دست آمد و جا دارد از تمام اعضای کادر فنی تشکر کنم که زحمات زیادی برای تیم‌ملی کشیدند.

 

   بعد از جام‌جهانی بحث برکناری شما مطرح شد و البته خیلی‌ها با این موضوع مخالفت کردند.

این حرف و حدیث‌ها برای من اصلاً اهمیت نداشت و دنبال منبع آن هم نگشتم. امیدوارم هر اتفاقی که به صلاح فوتسال است رخ بدهد و باعث ادامه روند موفقیت تیم‌ملی شود.

 

   برای ادامه کار با فدراسیون توافق کردید؟

فعلاً توافق کرده‌ایم اما هنوز درباره جزییات صحبتی نشده است. باید برنامه‌ها را برای ادامه کار تیم‌ملی طراحی کنیم و کار ادامه پیدا کند تا ببینیم که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و آیا با فدراسیون به توافق می‌رسیم یا نه.

 

   زمانی که بحث برکناری شما مطرح بود همه ملی‌پوشان از شما حمایت کردند. نظرتان دراین‌باره چیست؟

در تیم‌ملی برای من مهم‌تر از مسائل فنی، مسائل اخلاقی و همدلی است. من همیشه سعی کردم شخصیت ملی‌پوشان را حفظ کنم و به آنها احترام بگذارم. بازیکنی که به تیم‌ملی می‌آید نیاز به احترام زیادی دارد و باید قدر او دانسته شود. من شاگردانم را دوست دارم و همیشه ارتباط خوبی با آنها داشته‌ام. علاوه بر این‌که در مسائل فنی خودم را همراه بچه‌ها می‌کنم در مسائل روحی و روانی هم کنارشان هستم. احترام متقابلی که بین من و بچه‌ها وجود دارد یکی از دلایل موفقیت تیم ما است چون بازیکن می‌فهمد که مورد احترام است و ارزش دارد. شاید به همین دلیل است که رابطه خوبی بین من و بازیکنان وجود دارد و آنها از ماندن من استقبال می‌کنند.

 

   با توجه به خداحافظی محمد کشاورز، برای انتخاب کاپیتان چه تصمیمی دارید؟

اول از همه جا دارد که از محمد کشاورز به خاطر نمایش درخشانش در تیم‌ملی تشکر کنم. خیلی‌ها فکر می‌کردند حضور کشاورز در تیم ما فرمالیته است اما او دو گل تاثیرگذار در دیدار با برزیل برای ما زد و نشان داد هنوز ستاره است. خوشحالم که او زمانی خداحافظی کرد که با این گلها جاودانه شد. کاپیتان تیم‌ملی بعد از کشاورز، محمد طاهری است که امیدوارم بتواند در این مسئولیت موفق باشد.

 

   با توجه به این‌که فوتسال درحال حاضر رئیس ندارد، نگران اجرا نشدن برنامه‌های تیم‌ملی نیستید؟

فوتسال درحال حاضر سرپرست دارد و ما نگرانی بابت این موضوع نداریم. کفاشیان و افتخاری از بهترین مدیران ورزشی هستند و حضورشان کنار فوتسال برای ما ارزش زیادی دارد. کفاشیان نفر اول ایران در AFC است و در آسیا جایگاهی ویژه دارد. افتخاری هم از بهترین مدیران است که ثمره  کارش را در جام‌جهانی دیدیم. امیدوارم فوتسال با همین دو مدیر ادامه دهد و به روند موفقیت‌هایش را دنبال کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------