آقای کی‌روش، اردو مهیا شود، مدیریت پیروز است؟



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی,کارلوس کی روش

پیش از آغاز یکی دیگر از بازی های تیم ملی، کارلوس کی روش به مانند همیشه مسئولان فدراسیون را به باد انتقاد گرفت، انتقادی شاید این بار هم برای تیمش یک اردوی تدارکاتی مهیا کند.

به گزارش  ورزش سه ، دیگر برای مان عادی شده تب و تاب سرمربی پرتغالی تیم ملی را پیش از هر بازی تیم ملی ببینیم، کارلوس کی روش که برای جهانی کردن تیم ملی مسئولیت سنگینی روی دوش خود میبیند، دو شب گذشته با ارسال پیامی یک بار دیگر و پیش از آغاز بازی دیگری از تیم ملی، مسئولین فوتبال را به باد انتقاد گرفت، انتقادی که منشا آن از دست رفتن بازی تدارکاتی و ناموجود بودن اردو است.  

 

مطالبه هایی برای تیم ملی

 

کی روش در دوره دوم حضور خود در ایران، گویی که کار را برای خود سخت تر دیده باشد، پیش از هر بازی تیم ملی، مطالبه هایی دارد که عموما به تیم ملی بازمی گردد، مطالبه هایی که شاید به حرفه ای گری او برمی گردد، مرد باتجربه پرتغالی پیش از این نیز آزمون و خطاهای خود را بابت مطالبه هایش از سر گذرانده و خوب می داند در صورت فشار می تواند مصالح مورد نیاز تیم ملی را تامین کند.

 

انتقاد از گذشته تعطیل، فقط بازی های پیش رو

 

مشکلاتی از قبیل لباس و زمین و ... در حال حاضر و به صورت مقطعی حل شده است اما مسئله اردو و بازی تدارکاتی هنوز لاینحل مانده است و مهمترین حملات کی روش در ماه های اخیر به این موضوع برمی گردد، از درگیری های او با برانکو و قلعه نویی تا این روزها و تفکر "زرنگ خیابانی"! البته مسائل مربوط به اردوهای پیش از آغاز بازی های تیم ملی، پس از بازی با قطر به حالت انقضا درآمد و کی روش که موفقیت در بازی های بعدی تیم ملی برایش اهمیت داشت سعی کرد به پیش رو بیندیشید، از آن به بعد توضیحات و البته حملات او به بازی های پیش رو برمی گشت.

 

حمله و درخواست در بهترین زمان ممکن

 

ایجاد اردوی ارمنستان پیش از بازی تیم ملی در برابر ازبکستان، جدیدترین دستاوردی بود کی روش توانست به دست بیاورد و حالا او و در زمانی که چند روز به بازی های لیگ مانده است و فرصت کافی می تواند برای مسئولان وجود دارد تا بتوانند اردویی جدید مهیا کنند، حرف های تند خود را مطرح می کند، به همین دلیل می توان گفت کی روش در بهترین زمان ممکن درخواست خود را با ادبیات خاص خود مطرح می کند تا به انتظار اقدام مسئولان بنشیند، او آنقدر حرفه ای است که می داند در چه زمانی چه درخواستی را مطرح کند.

 

از دست رفتن امتیاز مربوط به بازی تدارکاتی

 

البته خطر امتیاز دادن در بازی تیم ملی برابر سوریه نیز می تواند برای کی روش خطرناک باشد و او به همین دلیل به دنبال این تا همه راه های از دست دادن امتیاز را ببندد و با همه قوا به مالزی برود، علاوه بر جایگاه تیم ملی در بازی های مقدماتی جام جهانی، تیم ملی اخیرا توانسته رتبه ماندگار بیست و هفتم را در رده بندی تیم های دنیا به دست بیاورد و پیروزی در بازی پیش رو می تواند برای کی روش حیاتی باشد، ضمن اینکه تیم او در صورتی که بتواند در یک بازی تدارکاتی به میدان برود و یک برد خوب نصیب تیم ملی کند نورعلی نور است چرا که یک پیروزی در کسب امتیازات مربوط به ماه بعد بسیار مهم است.

 

سود کی روش در سود ماست

 

چیزی که مسلم است در این مطلب قصد جانبداری و یا زیر سوال بردن این اقدام کی روش را نداریم اما با هر منطقی به درخواست او نگاه می کنیم می توانیم به وی حق بدهیم، بهرحال او می خواهد تیم ملی را برای دومین بار پیاپی به جام جهانی ببرد، هرچند این اتفاق برای او نیز مهم و حیاتی است اما سود او در سود ما است، جهانی شدن تیم ملی و بالا رفتن این تیم از رده های رنکینگ تیم های دنیا، بهرحال افتخاری مهم برای فوتبال ایران محسوب می شود ضمن اینکه کی روش هم می تواند افتخارات خود را بیشتر کند، حالا او راه کسب امکانات را در مصاحبه ها و حرف های تند خود می بیند و این موضوع در صورتی که برای تیم ملی ایران مفید باشد(که تا حالا بوده است) می تواند منطقی باشد.

 

تیم ملی، بازیکنان و هواداران شایسته بیش از اینها هستند

 

کی روش در ابتدای صحبت هایش یادآوردی می کند که هدفمان برای دومین صعود پیاپی به جام جهانی دشوار بود و حالا دشوارتر شد، او ادامه می دهد: "بار دیگر موفق نشدیم. البته این امر اتفاق جدیدی خارج از زمین در دپارتمان سازمان‌دهی نیست، ما بار دیگر، دوباره و دوباره شکست می‌خوریم."

 

از دست رفتن بازی، بهانه اصلی

 

پر واضح است مقصود کی روش و حمله جدید او به دلیل از دست رفتن دیدار تدارکاتی تیم ملی پیش از بازی برابر سوریه است، دیداری که به دلیل فوت پادشاه تایلند کنسل شد و بازی جایگزین آن که قرار بود با تیم ملی عراق باشد به هر دلیلی امکان پذیر نشد. البته سرمربی تیم ملی نیز در ادامه پیغام خود به صورت صریح به این مسئله اشاره می کند.

 

ما توانایی حمایت نداریم

 

اینکه کی روش خود را با کسانی که از تیم ملی حمایت نمی کنند و از واژه "ما" استفاده می کند نیز مسئله جالبی است که مرد باتجربه پرتغالی با هوش سرشار خود در بیان مطالبش به کار می گیرد، او در این باره می گوید: "ما توانایی این را نداریم که از تیم ملی حمایت کنیم و یک اردوی خوب و حرفه‌ای خارج از کشور را هماهنگ کنیم، اردویی که امکانات حرفه‌ای، استاندارد و بین‌المللی داشته باشد. ما توانایی این را نداریم که از تیم ملی حمایت کرده و یک بازی دوستانه پیدا کنیم تا بتوانیم بازیکنان جوان خود را توسعه بخشیم و به آن‌ها تجربه بین‌المللی اعطا کنیم."

 

آقای هیچ کس، مسئول از دست رفتن حمایت از تیم ملی!

 

سرمربی تیم ملی در بند دیگری از حرف هایش بدون اشاره مستقیم به هر یک از مسئولان فدراسیون، نام "هیچ کس" را برای مقصر اصلی انتخاب می کند. او که پیش از این بارها از افراد مختلفی به عنوان مقصران اتفاقات مختلف نام می برد این بار اشاره ای به کسی نمی کند، اسدی، کفاشیان و یا هرکس دیگری شاید درباره لغو اردوی تدارکاتی تیم ملی تاثیرگذار نبود تا کی روش بخواهد از آنها نام ببرد و به همین دلیل سرمربی پرتغالی ترجیح می دهد کلی گویی کند و نامی از کسی نبرد، بهرحال هنوز احتمال تشکیل اردوی جدید وجود دارد.

 

زرنگ خیابانی، واژه جدید ادبیات فوتبالی

 

کی روش در ادامه انتقادات خود یک ترکیب جدید نیز به ادبیات فوتبالی ایران اضافه کرد، "زرنگ خیابانی" واژه ای است که وی در رابطه با توجیح این موضوع انتخاب کرده است، او در این باره می گوید: "باید بار دیگر عرض کنم که متأسفانه و طبق روال همیشه مسئولیت و تقصیر این اتفاقات با «هیچ‌کس» نخواهد بود. تفکر زرنگ خیابانی که به دنبال پیدا کردن بهانه‌جویی‌ها و همه‌ گونه توجیهات است، جایگزین ظرفیت و توانایی لازمه برای یافتن راه حلهای مورد نیاز شده است و هرگز فراموش نکنید این‌ها همان افرادی هستند که به دنبال مقصر معرفی کردن دیگرانند."

 

اردو مهیا شود، مدیریت پیروز می شود؟

 

او در فراز دیگری از حرف های خود می گوید: "مدیریت خارج از زمین بار دیگر شکست خورد، البته مشخص نیست اگر از اردوی تدارکاتی پس از بازی های هفته دهم مهیا شود، از نظر کی روش، مدیریت پیروز خواهد شد یا خیر، بهرحال همین مدیریت در ماه های اخیر توانسته مشکل لباس و زمین را در حد قابل قبولی حل کند تا کار تیم ملی راه بیفتد."

 

واقعیت پنهان نمی ماند

 

او در این باره با اشاره به اینکه واقعیت را می داند می گوید: "ولی واقعیت نمی‌تواند از ما پنهان بماند، مدیریت خارج از زمین تیم ملی بار دیگر شکست خورد. در آخر اتفاقی که می‌افتد این است که ما تداوم و روند بسیار یکسانی در عدم ارائه راه‌حل‌های مناسب برای حمایت کامل از تیم ملی داریم. هیچ‌گاه ارزش مدیریت خود را وقتی بهترین امکانات را در اختیار دارید، نسنجید. تحسین و تقدیر شما از یک مدیریت فوق‌العاده تنها باید زمانی صورت گیرد که بتوانیم از همه چیز به نحو احسن بهره‌برداری کنیم."

 

احتیاج به حمایت بیشتر داریم

 

کی روش در پایان نیز بار دیگر تاکید کرده است: "بازیکنان ما استحقاق بهتر از این‌ها را دارند. تیم ملی ما شایستگی بهتری دارد و هواداران استحقاق خیلی بیشتر از این‌ها را دارند!

 

دوستان عزیزم! ما به بیشتر از این‌ها نیاز داریم. ما برای حضور در جام جهانی احتیاج بیشتری داریم. ما نیاز به تعهد حرفه‌ای و التزام کامل به هدف و مأموریتی داریم که همان تبدیل کردن غیرممکن به ممکن است، برای اولین بار دومین صعود پیاپی با تیم ملی به جام جهانی و دستیابی به روسیه 2018."

 

... و در پایان، اردویی که احتمالا به وجود بیاید

 

حالا برنامه تیم ملی با توجه به لغو بازی تدارکاتی و اردوی تیم به این صورت است که ملی پوشان در حدود یک هفته پیش از بازی با سوریه به مالزی می روند، اما با توجه به نارضایتی کی روش و شرایطی که به وجود آمده است احتمال می رود مسئولان دست به کار شوند و پس از بازی های هفته دهم، حداقل یک اردوی مناسب برای تیم ملی مهیا کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------