انصراف ورزشکار هندی از رقابت‌های تیراندازی تهران به بهانه حجاب!



  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی, تیراندازی بانوان

قهرمان سابق تیراندازی بانوان جهان به بهانه حجاب از حضور در رقابت‌های تهران سرباز زده است. این برای اولین بار نیست که برخی از ورزشکاران با احترام نگذاشتن به قوانین سرزمینی کشورها، پیش از مسابقات به دنبال جوسازی هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایندو اکسپرس، رقابت‌های قهرمانی تیراندازی ماه آینده در تهران برگزار خواهد شد و پیش از شروع این رقابت‌ها یک ورزشکار هندی اعلام کرد به دلیل حجاب نمی‌تواند در این رقابت‌ها حاضر باشد.

 

این ورزشکار که سابقه ۲ حضور در رقابت‌های المپیک را دارد، عدم شرکت خود در رقابت‌های تهران را به فدراسیون تیراندازی هند اعلام کرده و این درخواست او نیز با موافقت روبرو شده است.

 

او درباره حضور در رقابت‌های تیراندازی در تهران گفت: "آدمی نیستم که بخواهم همیشه برخلاف قوانین باشم ولی نمی‌توانم برای حضور در یک رویداد ورزشی حجاب داشته باشم. از افرادی که به این تصمیم من احترام گذاشتند تشکر می‌کنم و برای تیم ها و ورزشکارانی هم که در رقابت های تهران حضور خواهند داشت آرزوی موفقیت دارم. دوست ندارم نظرم درباره این رقابت‌ها جنبه سیاسی پیدا کند. ورزش میدانی برای نشان دادن تلاش های انسانی است که در هر قالبی باشند باید مورد احترام قرار گیرد". 

 

هنا در رقابت های المپیک ریو در بخش تپانچه بادی ۱۰ متر زنان در رده چهاردهم قرار گرفت ولی یک سال قبل در سال ۲۰۱۳ در رقابت های قهرمانی جهان به مدال طلا رسید. او همچنین در رقابت های انتخابی المپیک ریو نیز در آسیا توانسته بود قهرمان شود.

 

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز بعضا در مواردی ورزشکاران زن خارجی پیش از حضور در رقابت‌های ورزشی با میزبانی ایران، با جوسازی و عدم تمکین از قوانین سرزمینی کشورها اظهارنظرهایی را درباره موضوع حجاب مطرح کرده بودند که در هیچ کدام از این موارد، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با ورزش اظهارات این ورزشکاران را تایید نکردند.

 

  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی, تیراندازی بانوان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------