هفتمین رای اعتماد برای سومین وزیر ورزش/ سلطانی فر یک - یک می‌شود؟



  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی ,وزیر ورزش

هفتمین گزینه پیشنهادی دولت برای نشستن سومین وزیر ورزش روی صندلی وزارت در شرایطی روز سه شنبه به مجلس خواهد رفت که یک بار قبل از این نتوانسته بود رای اعتماد نمایندگان را جلب کند.

 به گزارش مهر، نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت برای تصدی پست سه وزارتخانه و از جمله وزارت ورزش و جوانان فردا برگزار می شود. با برگزاری این جلسه علنی و مشخص شدن نتیجه آرای مجلسی ها نسبت به هفتمین گزینه پیشنهادی وزارت ورزش طی ۶ سال اخیر، در مورد این وزارتخانه و سومین وزیر آن تعیین تکلیف خواهد شد.

 

مسعود سلطانی فر گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت ورزش است. وی به فاصله دو روز پس از استعفای ۲۷ مهرماه محمود گودرزی در حالی از سوی رئیس جمهوری به عنوان گزینه وزارت ورزش به مجلس معرفی شد که پیش از این هم کاندیدای مدیریت این وزارتخانه بود اما موفق به گرفتن رای اعتماد از مجلسی ها نشد بود.

 

سه سال پیش و در آغاز کار دولت تدبیر و امید مسعود سلطانی فر توسط حسن روحانی به عنوان گزینه تصدی وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد اما نتوانست رای اعتماد لازم را از نمایندگان مجلس بگیرد. سلطانی فر آن زمان با ۱۴۸ رای مخالف، ۱۱۷ رای موافق و ۱۸ رای ممتنع نتوانست به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود و همین موضوع ابهامات را در مورد وی و اینکه اینبار می تواند از این آزمون مجلسی ها سربلند بیرون بیاید یا خیر؟، بیشتر کرده است. 

 

سلطانی فر در صورتیکه بتواند اینبار رای اعتماد نمایندگان مجلس را بگیرد به عنوان سومین وزیر در وزارت ورزش آغاز به کار خواهد کرد در حالیکه کمتر از ۶ سال از شکل گیری این وزارتخانه می گذرد و علاوه بر دو وزیر قبلی، گزینه های دیگری هم کاندیدای مدیریت در راس ورزش شده بودند که هیچ یک موفق به کسب رای اعتماد برای شروع کار نشدند. ژ

 

وزارت ورزش و جوانان هشتم دی‌ماه ۱۳۸۹ و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان در مجلس هشتم تشکیل شد؛ برای مدیریت این وزارتخانه تازه شکل گرفته در دولت دهم ابتدا حمید سجادی از سوی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری وقت برای تصدی پست وزارت ورزش به مجلس معرفی شد اما بعد از اینکه وی نتوانست رای اعتماد لازم را در این زمینه بگیرد، محمد عباسی برای تصدی این وزارتخانه پیشنهاد شد.

 

محمد عباسی اما در گرفتن رای اعتماد از مجلسی ها موفق بود طوریکه  با ۱۶۵ رای موافق ، ۶۱ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع از آزمون آنها سربلند بیرون آمد و اینگونه به عنوان اولین وزیر ورزش و جوانان در ایران شروع به کار کرد. بعد از مدیریت دو ساله عباسی در حوزه ورزش، محمود گودرزی به عنوان دومین وزیر در این حوزه و برای دولت یازدهم آغاز به کار کرد. این در حالی بود که پیش از گودرزی سه گزینه دیگر برای وزارت ورزش در دولت یازدهم به مجلس معرفی شدند اما هیچ یک نتوانستند رای اعتماد لازم را کسب کنند.

 

مسعود سلطانی‌فر، سیدرضا صالحی امیری‌ و نصرالله سجادی افرادی بودند که در آغاز دولت تدبیر و امید از سوی  رئیس جمهور به عنوان وزرای پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شدند اما موفق به کسب رای اعتماد نشدند تا اینکه گودرزی به عنوان چهارمین گزینه پیشنهادی در این دولت توانست با ۱۹۹ رای موافق،‌ ۴۴ رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع از مجموع ۲۶۷ نماینده مجلس، از آنها برای تصدی پست وزارت ورزش رای اعتماد بگیرد.

 

البته پیش از گودرزی، وزارت ورزش مدت زمانی کوتاه با سرپرستی رضا صالحی امیری و مجحمد شریعتمداری اداره  شد اما در مجموع مسعود سطانی فرد پنجمین گزینه در دولت فعلی و در کل هفتمین گزینه ای است که برای وزارت ورزش پیشنهاد می شود و اینکه وی می تواند بر خلاف سه سال پیش اینبار رای اعتماد لازم را از مجلسی ها بگیرد یا نه؛ مسئله ای است که فردا و در پایان جلسه علنی مجلس مشخص خواهده شد.

 

فردا همچنین  نمایندگان مجلس در مورد وزرای پیشنهادی برای دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ وارشاد اسلامی نشست خواهند داشت. با توجه به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی که بر اساس حروف الفبا انجام می شود، رای گیری در مورد مسعود سلطانی فر در نوبت عصر مجلس انجام خواهد شد.

 

افرادی که طی ۶ سال گذشته و از زمان تشکیل وزارت ورزش و جوانان به عنوان وزیر یا سرپرست در این وزارتخانه مدیریت کرده اند، عبارتند از:

 

دولت یازدهم

* محمد عباسی؛ وزیر ورزش و جوانان از ۱۲ مردادماه ۱۳۹۰ تا ۲۶ مردادماه ۱۳۹۲

 

دولت یازدهم

* رضا صالحی امیری؛ سرپرست ورزش و جوانان از ۲۶ مردادماه ۱۳۹۲ تا ۶ آبان ماه ۱۳۹۲

* محمد شریعتمداری؛ سرپرست ورزش و جوانان از ۶ تا ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۲

* محمود گودرزی؛ وزیر ورزش و جوانان از ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۲ تا ۲۷ مهرماه ۱۳۹۵

* نصرالله سجادی؛ سرپرست ورزش و جوانان از ۲۸ مهرماه ۱۳۹۵

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------