آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

شوک عجیب به تیم ملی فوتبال در آستانه جام جهانی و واکنش کی روش



اخبار,اخبار ورزشی, مجتبی جباری

 

اخبار ورزشی - مجتبی جباری از تیم ملی خداحافظی کرد!/ناراحتی کروش از شماره 8: چرا به من نگفت؟

 مجتبی جباری از تیم ملی خداحافظی کرد! حالا در رزومه شخصی او باید نوشت؛ شروع بازی های ملی سال 84 و پایان بازی های ملی سال 93.

 همزمان با فرا رسیدن سال جدید، مجتبی جباری هم یکی از غافلگیر کننده ترین تصمیمات زندگی خود را گرفت. او که در خردادماه سال گذشته در کنار تیم ملی ایران موفق شد به جام جهانی صعود کند، ترجیح داد پیش از سفر به برزیل، انصراف خود را اعلام کند.


به گزارش خبرآنلاین ؛ این تصمیم غیرمنتظره زمانی از سوی مجتبی گرفته شد که روزنامه های ایران در تعطیلی محض بودند و خبرگزاری ها هم تنها به انعکاس اخبار روزانه می پرداختند. جباری از اواخر سال 92 به فکر خداحافظی از تیم ملی افتاد. تقریبا بعد از اردوی آخر تیم ملی و بازی های دوستانه با کویت و گینه. روزهایی که مجتبی کمتر در جمع هم تیمی هایش حاضر می شد و تقریبا جایگاه همیشه ثابتش در تیم هم با مدعیان جدیدی روبرو بود.

 

این بازیکن بی آنکه کارلوس کروش سرمربی تیم ملی را در جریان بگذارد، پس از سنجیدن تا کردن شرایط، تصمیم گرفت تا از بازی های ملی خداحافظی کند. این پیغام هم با واسطه به سرمربی تیم ملی منتقل شد. یعنی خبر بی آنکه تماسی بین کروش و مجتبی باشد به سرمربی رسید و مجتبی تقریبا در آستانه بازنشستگی از تیم ملی فوتبال قرار گرفته است. بدین ترتیب مجتبی با 28 بازی و 3 گل، پرونده بازی های ملی خود را می بندد.

 

نزدیک به 9 سال قبل، وقتی او در بازی تشریفاتی ژاپن و ایران در راه مقدماتی جام جهانی 2006 به میدان رفت و خوش درخشید، ژاپنی ها لقب «زیدان آسیا» را به جباری دادند. مجتبی خیلی زود تبدیل به یکی از امیدهای ایران در جام جهانی شد اما پارگی رباط صلیبی در فاصله دو هفته مانده به شروع رقابت ها او را خانه نشین کرد. جباری حتی پس از بازگشت دیگر آن بازیکن سابق نشد. حضور در تنها 28 بازی ملی هم نشان می دهد این بازیکن در تیم ملی هیچگاه نتوانست فروغ باشگاهی را داشته باشد.

 

آخرین حرکت درخشان جباری در عرصه ملی به بازی قطر در خرداد سال گذشته بازمی گردد که با قوچان نژاد پاس گل برتری ایران را داد. جباری که تا به حال افتخار حضور در جام جهانی را نداشته و در جام ملت های آسیا هم افتخاری با ایران به دست نیاورده، حالا خود را از حضور در جام جهانی برزیل هم محروم کرده است.


مشکل زانو یا دوری از ترکیب؟!
اما علت کناره گیری ناگهانی مجتبی جباری از تیم ملی چیست؟ دو فرضیه وجود دارد. اول اینکه کارلوس کروش نمی خواهد از این بازیکن در ترکیب ثابت تیم ملی استفاده کند. او ظاهرا از همین حالا تغییرات را در ترکیب ذهنی خود ایجاد کرده است.

 

در این ترکیب، مجتبی جباری باید روی نیمکت بنشیند تا بازیکنی چون دژاگه به جای او بازی کند. دوم اینکه جباری برای تمام نشدن فوتبال خود کنار کشیده است. زانوی جباری تحمل فشار زیاد را ندارد اما این فشار در راه آماده سازی تیم ملی، ایجاد می شود. کروش برای هفته های پایانی جام جهانی بدنساز سختی را در نظر گرفته و جباری معتقد است در صورت حضور در این بدنسازی، شاید بعد از جام جهانی مجبور به خداحافظی شود.

 

این بازیکن در سال های گذشته همواره تلاش کرده تا بدنسازی نکند. نزدیکان او می گویند، مجتبی بیش از همه از وضعیت پای خود خبر دارد و بهتر از هرکس دیگری می تواند در این زمینه تصمیم بگیرد. جباری دو سال دیگر قرارداد خود را با الاهلی تمدید کرده و در شرایط فعلی ترجیح می دهد بیشتر آینده بازیگری خود را تضمین کند.

 

او می خواهند همچنان به بازیگری ادامه دهد و گویا آن را در گرو دور ماندن از تیم ملی و روزهای سخت پیش از جام جهانی می بیند. جباری احتمالا با خود دو دو تا کرده که در صورت حضور در بدنسازی و شایعات نیمکت نشینی اش، بهتر است انصراف دهد تا اینکه با ریسک به برزیل برود.


ناراحتی کروش از جباری
موضع کارلوس کروش در مقابل جباری دقیقا مشابه همان موضعی است که درباره فرهاد مجیدی، علی کریمی، مهدی رحمتی و... داشت. او پس از شنیدن خبر خداحافظی این بازیکن گفته است: «ما به کار خودمان ادامه می دهیم. برای جباری آرزوی موفقیت می کنم.» اما در عین حال، شایعات از دلخوری کروش از جباری خبری می دهند. کروش پس از خداحافظی موقت رحمتی گلر استقلال از این موضوع شاکی بود که چرا او را در جریان نگذاشته است.

 

جباری هم در یک سال گذشته پیش از تمام تصمیمات خود از کارلوس کروش مشاوره می گرفت اما پیش از چنین تصمیم مهمی حتی سرمربی تیم ملی را در جریان نگذاشت. این موضوع دلخوری کروش را در پی داشته است. جباری قرار است در هفته جاری به ایران بیاید و هیچ بعید نیست به دیدار سرمربی تیم ملی برود. اما بی شک حتی این دیدار هم نمی تواند از دلخوری کروش از مجتبی بکاهد.
اخبار ورزشی - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------