سرنوشت باشگاه هایی که با تیم ملی همکاری نکنند چه می شود؟



 
اخبار ورزشی  - آیت‌اللهی :
باشگاه‌هایی که با تیم ملی همکاری نکنند به مسئولان قضایی سپرده می‌شوند

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش به تنهایی از عهده فدراسیون خارج است، گفت: اگر باشگاهی نخواهد با تیم ملی برای دراختیار گذاشتن بازیکنان مدنظر کادرفنی همکاری کند، آن باشگاه به مسئولان قضایی فدراسیون سپرده خواهد شد.

سیدهادی آیت‌اللهی در گفتگو با مهر، در مورد سال 93 که تیم‌های مختلف فوتبال ایران در بخش آقایان و بانوان باید در مسابقات مختلف به میدان بروند، ضمن بیان مطلب فوق گفت: سال 93، سال بسیار سنگینی برای فدراسیون فوتبال است زیرا تیم‌های مختلف فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی در بخش آقایان و بانوان باید در مسابقات جهانی و یا آسیایی به میدان بروند. خصوصا تیم‌های نوجوانان و جوانان هم بازی‌های مهمی پیش‌رو دارند.

وی اضافه کرد: برای اجرای برنامه‌های سنگین همه تیم‌های ملی در دو بخش آقایان و بانوان، مجدانه نیازمند حمایت مسئولان هستیم زیرا می‌خواهیم همه تیم‌ها با آمادگی کامل در مسابقات خود به میدان رفته و موفقیت‌های بیشتری را برای فوتبال ایران به ارمغان آورند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال همچنین یادآور شد: بخش از برنامه‌های آماده‌سازی تیم‌های مختلف تیم ملی از طریق اسپانسر و فعالیت‌های اقتصادی مسئولان فدراسیون تامین می‌شود اما بخشی دیگر از کار نیازمند کمک‌های دولتی است، خصوصا برگزاری اردوهای آماده‌سازی تیم ملی در مسیر جام جهانی و حضور موفقیت آمیز در آن مسابقات معتبر به مساعدت‌های ویژه دولت احتیاج دارد. البته مسئولان وزارت ورزش و جوانان در این خصوص مساعدت‌هایی انجام داده و قول‌هایی هم کرده‌اند.

ایرانی‌ها امیدوارند علاوه بر موفقیت تیم ملی در جام جهانی برزیل، تیم‌ جوانان پس از سال‌های به جام جهانی این رده برسد، تیم امید جواز حضور در المپیک را کسب کند و تیم بزرگسالان قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، آیا فکر می‌کنید می‌توان به کسب این موفقیت‌ها امیدوار بود؟ وی به این پرسش اینگونه پاسخ داد: اگر همیت‌ها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم صورت گیرد، بازیکنان ایرانی این شایستگی را دارند که در همه رده‌ها بتوانند تیم‌های مختلف ایران را به عنوان برترین تیم آسیا معرفی کنند.

اخبار,اخبار ورزشی,جام جهانی برزیل

 
آیت‌اللهی در مورد اینکه فدراسیون توان تهیه مبلغ بیش از 20 میلیارد تومانی کارلوس کی‌روش برای تمدید قراردادش را دارد، تاکید کرد: قرارداد فعلی کی‌روش هم برای فدراسیون فوتبال سنگین است ولی با کمک‌هایی که دریافت کردیم و تلاش‌هایی که انجام دادیم، تا به اینجای کار در پرداخت مبلغ قرارداد کی‌روش سربلند بوده‌ایم. مرحله آخر مبلغ قرارداد کی‌روش هم باید تا پایان جام جهانی تسویه شود که امیدواریم این مبلغ هم به موقع پرداخت شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر به تمدید قرارداد کی‌روش امیدوار است؟، افزود: امیدواری ما منوط به حمایت از این پروژه دارد زیرا بحث تمدید قرارداد کی‌روش از عهده فدراسیون آنهم به تنهایی خارج است. اگر حمایت‌های لازم از فدراسیون صورت گیرد، هم در این بخش و هم در بحث نتیجه‌گیری تیم‌های مختلف ملی در بخش آقایان و بانوان به اهداف‌مان دست پیدا خواهیم کرد.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با تاکید مجدد بر اینکه اجرای تمام برنامه‌های فدراسیون نیاز به حمایت‌های مالی ویژه از سوی دولت و وزارت ورزش و جوانان دارد، در مورد وضعیت انتخاب دستیار ایرانی تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: پس از ورود وینگادا به ایران و در اردوی جدید تیم امید، در این خصوص تصمیم گیری می‌شود که افاضلی هم در بین گزینه‌های مدنظرمان قرار دارد.

وی همچنین در مورد مربی ایرانی تیم ملی بزرگسالان هم اینگونه اظهار نظر کرد: در مورد دستیار کی‌روش هم من چند وقت نبودم و خبر جدیدی در این خصوص ندارم اما در این هفته همه اتفاقات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آیت‌اللهی در ادامه یادآور شد: این هفته که نخستین هفته کاری سال جدید است و همانطور که امسال را سال شفاف‌سازی خبری فدراسیون اعلام کرده‌ایم، در مورد اخبار فدراسیون فوتبال با مردم بصورت مستقیم صحبت می‌کنیم و اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهیم. اعتقادمان این است که مردم صاحب‌ همه چیز بوده و ما خدمت‌گذار آنها هستیم.

وی در خصوص مورد آخرین وضعیت همراهی بازیکنان ملی‌پوش باشگاه در اردوهای آتی تیم ملی بزرگسالان تصریح کرد: علی کفاشیان در بخشنامه‌ای به مهدی تاج اعلام کرده که با باشگاه‌ها برای در اختیار گذاشتن بازیکنان مدنظر کی‌روش به تیم ملی مذاکره کند و ما هم امیدواریم این بازیکنان در اردوهای تیم ملی حضور یابند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در پایان گفت: اگر باشگاهی نخواهد با تیم ملی برای دراختیار گذاشتن بازیکنان مدنظر کادرفنی همکاری کند، آن باشگاه به مسئولان قضایی فدراسیون سپرده خواهد شد. ضمن اینکه باید همه عوامل فوتبال اولویت‌ها را در نظر بگیرند و در این مقطع حساس به تیم ملی کمک کنند.

اخبار ورزشی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------