درس بزرگی که نکونام گرفت/ این وطن دوستی نیست



  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,جواد نکونام

جواد نکونام با وجود تجربه زیاد در عرصه بازیکن بودن، در قامت مربی در همان ابتدای کار بی تجربگی کرد و به ایران صدمه زد. او از این محرومیت ها باید درس بزرگی گرفته باشد.

به گزارش  مهر، پس از دیدار تیم ملی ایران با کره جنوبی، رسانه های کره ای نکونام را حلقه واسط بین کی روش و بازیکنان تیم دانستند و او را در آن پیروزی موثر قلمداد کردند. اصرار  رسانه های کره جنوبی تا جایی پیش رفت که «چادوری» بازیکن قدیمی تیم ملی کره جنوبی رسما کنار اشتلیکه نشست تا کمک او باشد.

 

نکونام البته که حلقه واسط بدی نبود اما  محرومیت هایی که  فیفا برای ایران در مورد بازی با قطر در نظر گرفت،  بیش و پیش از همه باید برای نکونام درس عبرت باشد. در آن درگیری لحظات پایانی نکونام تنها نبود اما این مربی با کوله باری از تجربه از تیم ملی و لالیگا و استقلال نباید اینگونه جو بازی را به هم می ریخت.

 

امروز ایران اگر سردار آزمون را در اوج آمادگی اش و درست پس از باز کردن دروازه اتلتیکو مادرید در اختیار ندارد، اگر حاج صفی را در اختیار ندارد، این رخ نداده جز با اشتباهی که نکونام در این مسیر انجام داد. در واقع او نشان داد که در مربیگری هنوز به پختگی کامل نرسیده است. نکونام اگر می خواهد در این جایگاه کنار کی روش باشد باید بتواند خودش و دیگران را توامان مدیریت کند نه اینکه « جوزده» به میدان بدود و آن کند که هیچکس از یکی چون او انتظارش را ندارد.

 

جواد نکونام در دوران فوتبالش به شدت فرمانده بود، او در میدان کره جنوبی و آن دیدار که ایران به جام جهانی با گل قوچان‌نژاد صعود کرد بهترین فرماندهی و کارگردانی میدان را داشت اما عرصه مربیگری عرصه ای دیگر است و کاملا متفاوت.

 

نکونام باید در قالب جدیدی فرو برود، در قالبی که به سود تیم ملی ایران تمام شود نه به ضرر آن.

 

این غیرت و وطن پرستی نیست کاری کنی که در نهایت بازیکنان تیم ملی ایران محروم شوند. غیرت و وطن پرستی آن است که با تمام قوا در خدمت تیم باشی و همه موجودی ایران را حفظ کنی و از آن استفاده ببری.

 

به هر حال این درس بزرگی برای نکونام بود، اتفاقی که به ضرر ایران تمام شد و امیدواریم ضررش آنقدر نباشد که صعود ایران به جام جهانی را تحت تاثیر قرار بدهد چرا که بازی های سختی با قطر در دوحه، با کره جنوبی در سئول و ... باقی مانده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------