آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رئال مادرید منچسترسیتی را حذف کرد/ صعود بایرن مونیخ به نیمه نهایی

تیم های فوتبال رئال مادرید و بایرن مونیخ با برتری برابر حریفان خود راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند. به گزارش…

طرح جدید AFC و سکوت فدراسیون فوتبال ایران



  اخباورزشی ,خبرهای  ورزشی,AFC

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد تعداد بازیکنان خارجی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را به عدد ۵ برساند؛ طرحی که فدراسیون فوتبال ایران هنوز نسبت به آن واکنشی نشان نداده است.

 به گزارش مهر، کنفدراسیون فوتبال آسیا در روزهای گذشته تصمیماتی درباره افزایش تعداد بازیکنان خارجی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا داشته و در تلاش است تا این تعداد را به عدد پنج افزایش بدهد. پیش از این تعداد بازیکنان خارجی چهار نفر شامل سه بازیکن غیر آسیایی و یک بازیکن آسیایی بود که در طرح جدید چهار بازیکن غیر آسیایی و یک بازیکن آسیایی می‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند.

 

این طرح در رسانه کشورهای عربی بخصوص در کشور قطر بازتاب منفی داشته است.

 

سایت «استاد الدوحه» در این خصوص نوشت: «آخرین گزارش‌ها در خصوص مسأله‌ای که در آینده باشگاه‌های آسیایی به ویژه باشگاه‌های غرب آسیا ـ تیم‌های عربی ـ را با تعهدات مالی بسیار سنگینی مواجه خواهد کرد، حاکی از آن است که این طرح از سوی فدراسیون‌های بزرگ و تأثیرگذار در آسیا و در رأس آنها فدراسیون‌های ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و چین، مورد حمایت قرار گرفته است. علت این حمایت این است که تمامی فدراسیون‌های ذکر شده از عضویت بازیکنان خود در باشگاه‌های خارجی منتفع می شوند.»

 

فدراسیون کشورهای شرق و غرب آسیا قرار است در دو جلسه جداگانه این طرح را بررسی و سپس نتیجه را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارجاع بدهند. نشست کشورهای شرق و جنوب آسیا روز ۱۴ نوامبر برگزار می‌شود و کشورهای غرب آسیا هم روز ۲۶ نوامبر نشستی را با همدیگر در این ارتباط خواهند داشت.

 

این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران هیچ موضع مشخصی در خصوص طرح جدید AFC نگرفته و یا حداقل آنرا رسانه‌ای نکرده است. انتظار می‌رود با توجه به جایگاه تیم ملی فوتبال ایران در رده بندی فیفا و اول بودن این تیم در آسیا، مسئولان فدراسیون هم از حالت انفعال خارج شده و در تصمیمات فوتبالی و کلان قاره آسیا حضور تاثیرگذاری داشته باشند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------