قراب:پورحیدری کافی‌شاپ خود را به احدی داد تا از استقلال نرود/آقایان جباری را دریابید



  اخبارورزشی  ,خبرهای  ورزشی ,قراب

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: منصور پورحیدری زمانی مغازه خود را که یک کافی شاپ در میدان آرژانتین بود به احدی داد تا از استقلال نرود.

 جواد قراب در گفت‌وگو با فارس،‌ در خصوص درگذشت منصور پورحیدری اظهار داشت: او آنقدر وجودش برای ما گرم بود که نبودش را حس می‌کنم. پورحیدری همیشه شخصیتش را حفظ می‌کرد و یادم می‌آید او یک سال زودتر از من به تیم تاج آمد. او بر سر سفره پدرومادرش بزرگ شده بود و از کلاس خاصی برخوردار بود. شما دیدید در این مدت که پورحیدری در بستر بیماری بود، تیم چقدر لطمه خورد. 

 

وی افزود: او مشکلات را جمع می‌کرد و اجازه نمی‌داد حاد شود و به هر طریقی که بود تیم را حفظ می‌کرد. 50 سال ماندن در یکجا شوخی نیست، هر مدیری که می‌آمد خواستار این بود که پورحیدری کنارش باشد. شما می‌دانید خیلی از افراد به این فوتبال می‌آیند و می‌روند، حتی ممکن است یک نفر از لحاظ فنی خیلی عالی باشد، ولی اینکه خودش را حفظ کند و اخلاق داشته باشد، مهمترین نکته است. 

 

پیشکسوت باشگاه استقلال تأکید کرد: او از تیم ملی برای استقلال گذشت درحالی که این روزها هیچ مربی جرأت چنین کاری ندارد. الان اگر به یک مربی از باشگاهی حضور در کادر فنی تیم ملی را پیشنهاد بدهند، صبح اول صبح دم در فدراسیون می‌ایستد، ولی پورحیدری این کار را برای استقلال کرد.

 

قراب در ادامه ضمن تأکید بر تعصبات پورحیدری گفت: خودم شاهد بودم که منصورخان یک کافی‌شاپ در میدان آرژانتین داشت که آن را به خدابیامرز احدی داد تا از استقلال نرود. حاضر بود از جیبش هزینه کند تا تیم حفظ شود. همه اینها فقط به خاطر عشق به استقلال بود. من فقط آرزو می‌کنم که هر فوتبالیستی از کنار پورحیدری یک چیزی کوچک یاد گرفته باشد. مطمئن باشید بعدها در باشگاه استقلال خلاء او حس می‌شود و شاید آقایان بگویند ما اجازه این کار را نمی‌دهیم و مشکلی به وجود نمی‌آید، ولی پورحیدری کسی بود که در نهایت دست بازیکن را می‌گرفت و او را به باشگاه می‌برد و با او صحبت می‌کرد. به نظر شما کسی به جای پورحیدری پیدا می‌شود؟ من نمی‌گویم مجسمه همه را بسازید، اما چه می‌شد 6 ماه قبل از فوت او یک مراسم دو میلیونی برایش می‌گرفتند؟ نمی‌گویم کدام نهاد اینکار را انجام می‌داد، اما ای کاش زودتر به فکر او بودند.

 

پیشکسوت باشگاه استقلال درخصوص اینکه علی پروین مدعی شده بود به زودی نوبت همه می‌شود، گفت: اتفاقاً پروین هم‌سن منصورخان است و من اعتقاد دارم همین حالا باید هوای پروین، جباری، کارگرجم و کلانی‌ها را دانست. از تیم رویایی تاج،‌ عزت جان‌ملکی، حجازی، غلامحسین مظلومی و پورحیدری رفتند و از آن تیم من، روشن، عبداللهی، کارو حقوردیان و رضا عادلخانی مانده‌ایم. ما نیازی به مسائل مالی نداریم، فقط زمانی که در بستر بیماری افتادیم دیگر دعوت کردن به دردمان نمی‌خورد. البته جا دارد از وزیر محترم ورزش تشکر کنم که این بار محبت کرد و هزینه‌های پورحیدری را پرداخت کرد.

 

قراب با انتقاد از کسانی که بالای سر پورحیدری عکس می‌گرفتند، گفت: چرا دو سال پیش با او عکس نگرفتند؟‌ مگر آن زمان پورحیدری نبود؟‌ این پیشکسوتان نیاز به پول ندارند، بلکه نیاز به محبت دارند. چه اشکالی دارد فدراسیون و باشگاه‌ها هوای پیشکسوتان را داشته باشند؟ همین حالا باید هوای علی جباری را داشته باشند که کلی گرفتاری دارد.

 

وی در پایان درخصوص مراسمی که برای پورحیدری گرفته شد، گفت: برنامه خوب پیش رفت، ولی برخی‌ها طوری دنبال فوتبالیست‌ها می‌دویدند که زیاد قشنگ نبود. هرچند ما می‌خواستیم در مورد منصور برای مردم صحبت کنیم که این فرصت پیش نیامد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------