آکادمی ملی فوتبال ایران تعطیل شد



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی,آکادمی ملی فوتبال ایران

آکادمی ملی فوتبال ایران که از سال 87 فعالیت خود را با هدف تشکیل و فعالیت تیم‌های پایه زیر 12 سال و ساماندهی مدارس فوتبال سراسر کشور آغاز کرده بود، بعد از گذشت 8 سال از فعالیت این آکادمی به خاطر تغییر ساختار و به دلیل اتمام ماموریتش به طور رسمی تعطیل شده است.

 به‌ گزارش ‌ایسنا، آکادمی ملی فوتبال که از سال 87 فعالیت خود را آغاز کرد، در ابتدا تلاشش بر این بود تا ساختار تشکیلاتی آکادمی با توجه به اساسنامه فدراسیون فوتبال شکل بگیرد. در این زمینه نیز آیین‌نامه‌ ساختار و تشکیلات آکادمی تهیه و به هیات رییسه فدراسیون ارائه شد، اما این آیین‌نامه‌ مورد قرار نگرفت و مقرر شد تا تحت نظر ریاست فدراسیون فوتبال با حفظ قوانین و مقررات آکادمی تشکیل و تحت نظر شورای آکادمی که ریاست آن بر عهده رییس فدراسیون و دبیر آن رییس آکادمی بود اداره شود. هر چه که این تشکیلات در ساختار فدراسیون فوتبال به شکل رسمی تایید نشد.

 

مهم‌ترین ماموریت آکادمی سازماندهی فوتبال پایه زیر 12 سال کشور بود و هم‌اکنون نزدیک به 1000 مدرسه فوتبال تحت پوشش این آکادمی است.

 

برگزاری فستیوال‌های ملی فوتبال پایه در رده سنی زیر 12 سال در بخش دختران و پسران از دیگر اهداف تعریف شده این آکادمی بود که در طی هشت سال تاسیس تاکنون چهار فسیتوال ملی پسران و دو فستیوال ملی دختران توسط این آکادمی برگزار شده است.

 

همچنین در طی این مدت آکادمی تلاش کرد تا در حوزه‌های دانش افزایی مربیان از جمله اجرای طرح 11+ برای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی به ویژه‌ آسیب نوجوانان فوتبالیست و برگزاری دوره‌های GPS کنترل فعالیت‌های بازیکنان در زمان تمرین مسابقه گام موثری بردارد.

 

در بخش سخت افزاری نیز تمام تلاش آکادمی بر این بود تا امکانات و تجهیزات لازم را برای تیم‌های ملی 18 گانه کشور در فوتبال و فوتسال، فوتبال ساحلی بانوان و مردان در رده‌های سنی مختلف فراهم کند. اکنون آکادمی دارای محل اقامت 130 بازیکن در قالب سه محل هتل آکادمی فوتبال، مهمانسرای شماره یک و دو است. ساخت مرکز مدرن ارزیابی مهارت‌ها و آمادگی جسمانی بازیکنان فوتبال، ساخت ساختمان شماره دو که محل اقامت مربیان تیم‌های ملی و فوتبال، زمین چمن مصنوعی فوتبال با کمک فیفا در قالب پروژه گل، برگزاری همایش بین‌المللی علم فوتبال و مدیریت فوتبال پایه از جمله فعالیت‌های آکادمی ملی فوتبال در راستای ارتباط دانشگاه با فدراسیون فوتبال و توسعه علمی فوتبال محسوب می‌شود.

 

بنا به گفته علیزاده رییس پیشین آکادمی ملی فوتبال امسال قرار بود طرح‌ها و پروژه‌های دیگری همچون تاسیس مرکز فوتسال ایران در آکادمی سازماندهی آکادمی‌های باشگاه‌های فوتبال، اعم از خصوصی و دولتی، تعویض چمن شماره یک ملی آکادمی فوتبال، احداث آکادمی فوتبال بانوان و سایر طرح‌های دیگر تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد که متاسفانه این پروژه‌ها نیمه تمام باقی ماند.

 

وی یکی از دلایل تعطیلی آکادمی را هماهنگ نبودن ساختار این آکادمی با ساختار فدراسیون فوتبال عنوان کرد و گفت‌: رییس فدراسیون فوتبال معتقد است تاریخ مصرف این آکادمی به پایان رسیده و نیاز به ساختار جدیدی دارد. ضمن این که باید آکادمی از حالت تنها ارائه منشاء خدمات تغییر پیدا کند و ساختار جدیدی برای آن تعریف شود.

 

به هر صورت فعالیت‌های آکادمی ملی فوتبال  پس از برگزاری چهارمین فسیتوال ملی فوتبال پسران و دومین فستیوال دختران به حالت تعلیق در آمد و امروز با جابه جایی نیروهای آن به قسمت‌های مختلف به طور رسمی تعطیل شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------