ملاک انتخاب برترین بازیکن سال آسیا و انتخاب فدراسیون‌های ضعیف



  اخبارورزشی  ,خبرهای ورزشی , انتخاب برترین بازیکن سال آسیا

.عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا ملاک انتخاب برترین‌ها سال آسیا را اعلام کرد و گفت: بازیکنانی که در تمام مسابقات کنفدراسیون آسیا حضور داشته باشند، به عنوان برترین بازیکن سال انتخاب می‌شوند..

 به گزارش مهر، شاهین رحمانی درباره ملاک انتخاب برترین بازیکنان سال آسیا گفت: کسانی که در بازی های کنفدراسیون آسیا شامل جام ملت های آسیا، انتخابی جام جهانی و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و همچنین AFC کاپ بهترین بازیکن می شوند، بعد از جمع امتیازات آنها، به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا معرفی خواهند شد.

 

وی افزود: در واقع کسانی که در این بازی ها حضور دارند بر مبنای تعداد انتخابشان به عنوان بهترین بازیکن زمین در پایان سال به عنوان بازیکن برتر آسیا معرفی خواهند شد.

 

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته بازیکنان خوبی مثل جواد نکونام وجود داشتند که در تیم ملی ایران هم کاپیتان بود. ولی در آن مقطع زمانی نکونام در اوساسونای اسپانیا بازی می کرد. طبیعتاً نکونام در مسابقات انتخابات جام جهانی و جام ملت های آسیا با تیم ملی ایران حضور داشت ولی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشت و به همین خاطر به عنوان برترین بازیکن انتخاب سال نمی شد. همین ماه گذشته بازیکن کره جنوبی که در تاتنهام انگلیس بازی می کند، به عنوان برترین بازیکن ماه انگلیس انتخاب شد، ولی این بازیکن در آسیا شرایط بهترین بازیکن سال را ندارد.

 

رحمانی یادآور شد: دلیل اینکه این بازیکنان در زمره برترین های آسیا نیستند، این است که باید در تمام مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور داشته باشند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال نامزد برترین بازیکن خارجی شاغل در آسیا از میان بخش های برترین های این قاره حذف شده است؟ گفت: من مسئول مستقیم این انتخاب ها نیستم و در بخش مسابقات کار می کنم، ولی در لیست منتشر شده نامی از بازیکن برتر خارجی دیده نمی شود.

 

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره انتخاب کشورهای مختلف در بخش های «بلندپروازی»  و «الهام بخشی» گفت: من از جزئیات این انتخاب ها بی خبرم. در گذشته برترین فدراسیون های آسیا بر مبنای نتایج تیم های ملی و یا انجام چند پروژه توسعه انتخاب می شدند. با این روش، خیلی از فدراسیون های ضعیف از دایره انتخاب بیرون می ماندند و تلاششان دیده نمی شد.

 

رحمانی ادامه داد: الان کشورهایی مثل تاجیکستان و بوتان تلاش بسیار زیادی انجام داده اند و اگر قرار بود با روش گذشته فدراسیون های برتر انتخاب شوند، تلاش این کشورها دیده نمی شد. برای همین برترین های آسیا در بخش فدراسیون را به چند بخش تقسیم کردیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------