آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سکته ناقص استقلال برابر شمس آذر/ پس گرفتن صدر از پرسپولیس با شوک!

تیم فوتبال استقلال که برای یک روز صدر جدول را به رقیب سنتی داده بود، در هفته بیست و چهارم لیگ برتر برابر شمس آذر قزوین به…

طالقانی: در اساسنامه هیچ بندی نبود خودمان بحث کردیم و به نتیجه رسیدیم!



  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی, طالقانی

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره شائبه تخلف در انتصاب محمود اسلامیان و حیدر بهاروند توضیحاتی را ارائه داد.

 به گزارش ایسنا، چندی پیش محمود اسلامیان و حیدر بهاروند با حکم مهدی تاج به ترتیب به عنوان عضو هیات رییسه و سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران انتخاب شدند. این اتفاق در حالی رخ داد که بهاروند پیش از این نیز عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال بود و عملا با یک جابه‌جایی، به عنوان سرپرست نایب رییسی فدراسیون فوتبال معرفی می‌شد.

 

پس از این اتفاقات، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که فدراسیون فوتبال در این اقدام دچار دو تخلف شده است چرا که انتصاب در هیات رییسه فدراسیون فوتبال بر عهده رییس فدراسیون فوتبال نیست و اعضای هیات رییسه و مجمع فدراسیون فوتبال باید فرد مورد نظر را تایید کنند که این اتفاق درباره محمود اسلامیان رخ نداده است. برای این موضوع درماده ۳۳ بند ۷ اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده است که چنانچه هر یک از اعضای هیات رییسه، استعفا دهند و یا برکنار یا فوت شوند، پست وی تا مجمع هیات رییسه بعدی توسط هیات رییسه جایگزین می‌شود مگر اینکه در این اساسنامه موارد دیگری پیش‌بینی شده باشد.

 

همچنین انتصاب حیدر بهاروند به عنوان سرپرست سازمان لیگ و سمت نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال هم خالی از شبهه نبود چرا که طبق بند ۸ ماده ۳۳ اعضای مستعفی یا برکنار شده هیات رییسه فدراسیون فوتبال نمی‌توانند بلافاصله در دوره بعدی انتخابات فدراسیون فوتبال نامزد سمتی شوند.

 

در همین رابطه عبدالکاظم طالقانی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال توضیحاتی را به ایسنا ارائه داد. طالقانی در پاسخ به این سوال که آیا انتصاب اسلامیان توسط رییس فدراسیون فوتبال بوده یا اعضای هیات رییسه او را تایید کرده‌اند گفت: اعضای هیات رییسه طی جلسه‌ای اسلامیان را به عنوان عضو موقت هیات رییسه تا مجمع فدراسیون فوتبال انتخاب کرده‌اند و این طور نبود که تاج با تصمیم شخصی‌اش او را انتخاب کند.

 

او همچنین درباره اینکه برخی از کارشناسان معتقدند فدراسیون فوتبال در انتصاب محمود اسلامیان به عنوان عضو هیات رییسه و حیدر بهاروند به عنوان سرپرست سمت نایب رییس دومی فدراسیون فوتبال و سمت ریاست سازمان لیگ دچار تخلف شده است گفت: اعضای هیات رییسه همواره بر اساس قانون و آیین‌نامه عمل می‌کنند. درباره این انتصاب‌ها هیچ بند یا ماده‌ای وجود نداشت و اعضای هیات رییسه در این صورت می‌توانند با تصمیم خود عمل کنند. در واقع بهاروند فعلا با حفظ سمت به عنوان سرپرست سازمان لیگ انتخاب شده و محمود اسلامیان نیز در صورت تایید بهاروند به عنوان نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال از سوی مجمع به عنوان عضو جدید هیات رییسه معرفی خواهد شد.

 

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال با رد شائبه تخلف فدراسیون فوتبال از بند ۷ و ۸ ماده ۳۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: در اساسنامه هیچ بندی درباره جابه‌جایی اعضا از سمتی در هیات رییسه به سمتی دیگر وجود ندارد و ما خودمان در این باره بحث کردیم. این طور نبود که ما با علم به قانون تخلف کنیم.

 

طالقانی ادامه داد: حال اگر بهاروند در مجمع پیش‌رو به عنوان نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال انتخاب شود، در هیات رییسه یک جا خالی می‌شود و اسلامیان برای این سمت معرفی خواهد شد.

 

او درباره انتخاب مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان و رابطه خوب او با مهدی تاج گفت: تا جایی که می‌دانم این دو نفر رابطه بسیار خوبی با هم دارند و امیدوارم در مدت زمان پیش رو مشکلات، حل شود.

 

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره وضعیت نابسامان تیم فوتبال استقلال خوزستان و بدهی بالای این باشگاه به کادر فنی و بازیکنانش گفت: استقلال خوزستان توسط شرکت گروه ملی اداره می‌شود که مدیریت آن را فردی به نام محمودی بر عهده دارد. زمانی که استقلال قهرمان لیگ برتر شد، این فرد در مراسم قهرمانی حضور داشت و جام قهرمانی را بالای سر برد و وعده‌هایی را هم به مسئولان این باشگاه داد اما حال پس از گذشت چند ماه از عمل کردن به تعهدات خود شانه خالی می کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------